کد خبر : 10267
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
83 views

مدیرکل میراث‌ فرهنگی مازندران خبر داد:

عضویت بیش از ۲ هزار مکان در کنوانسیون تالاب‌های رامسر

عضویت بیش از ۲ هزار مکان در کنوانسیون تالاب‌های رامسر
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه کنوانسیون مربوط به تالاب‌های مهم بین‌المللی، معروف به کنوانسیون رامسر پیمانی بین‌المللی برای حفاظت از تالاب‌ها و حیوانات به‌ویژه پرندگان آبزی است؛ گفت: در حال حاضر این پیمان، ۲هزار و ۴۱۲ مکان به وسعت بیش از ۲۵۴هزار هکتار در ۱۷۱ کشور را پوشش می‌دهد.


به گزارش تیتر شمال؛ صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه روز جهانی تالاب‌ها که در رامسر به تصویب رسیده است، برندی مهم و با اهمیت برای شهر رامسر است و باید از این نماد استفاده تجاری شود، گفت: برنامه‌ریزی برای معرفی این نماد در برنامه‌های اداره رامسر قرار دارد و دستگاه‌های دولتی خصوصا شهرداری شهر رامسر در این زمینه پای کار است.

وی افزود: کنوانسیون مربوط به تالاب‌های مهم بین‌المللی، به ویژه تالاب‌های زیستگاه پرندگان آبزی معروف به کنوانسیون رامسر پیمانی بین‌المللی برای حفاظت از تالاب‌ها و حیوانات و گیاهان وابسته به آن‌ها به‌ویژه پرندگان آبزی است که در سال ۱۳۴۹ در شهر رامسر به تصویب رسیده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، خاطرنشان کرد: این پیمان با کمک تمامی دستگاه‌های اجرایی و عزمی ملی باید به یک نماد مهم شهری در رامسر تبدیل شود و با توجه به خصوصیات مهم گردشگری این شهرستان این نماد برای رامسر بسیار با اهمیت و تاثیر گذار است.

برزگر با اشاره به اینکه در ابتدا این معاهده به امضای نمایندگان ۱۸ کشور شرکت‌کننده رسید، افزود: در حال حاضر این پیمان، ۲هزار و ۴۱۲ مکان به وسعت بیش از ۲۵۴هزار هکتار در ۱۷۱ کشور را پوشش می‌دهد.

وی  این ظرفیت بین المللی رامسر را بهترین شاخص برای معرفی این منطقه در سطح بین‌المللی برشمرد و گفت: برای توسعه در هر زمینه به ویژه گردشگری استان باید از دانش روز و دستاورد‌های گذشته استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.