کد خبر : 10808
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۵۵
124 views

نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد:

حرکت در مسیر رضای خدا با الگو قرار دادن شهدا

حرکت در مسیر رضای خدا با الگو قرار دادن شهدا
نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه شهدا مصداق عینی اهل‌الله هستند، گفت: باید در جهت رضایت شهیدان و در این مسیر همچون این چهل و چهار سال گام برداریم.


به گزارش تیترشمال؛  آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در یادواره ۱۴ شهید روستاهای عزیزآباد، امیرآباد، بِهکله، توساکله و هَمِشبور تنکابن در مسجد باب الحوائج روستای عزیزآباد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴ شهید از این پنج روستا، اظهار کرد: باید در جهت رضایت شهیدان و در این مسیر همچون این چهل و چهار سال گام برداریم و این پرچم را به دست صاحب اصلی صاحب الزمان (عج) برسانیم.

وی افزود: روزهای پایانی ماه رجب است، یکی از دعاهای ما می‌تواند این باشد که خداوند ما جزو رجبیون قرار بدهد، دعای بعد از نمازهای واجب در ماه رجب بسیار دعای مهمی است.

محمدی لائینی با اشاره به فرازی از این دعا، عنوان کرد: دعا وسیله‌ای برای درخواست است، درخواست تمام خیر بدون ذره‌ای شر خیلی خواسته بزرگی است، خیر در فرصت‌ها نهفته است، یکی از این فرصت‌ها وجود انسان کامل و معصوم است، یعنی وجود نازنین حضرت پیامبر خاتم(ص) است که تمام خیرات را باخود دارد و هیچ شری از جانب ایشان متوجه جامعه نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: همچنین شهادت در راه خدا خیری است که شری در کنار او نیست، شهیدان استان به تمام خیر رسیدند، اینکه خدا به ما تمام خوبی‌ها را بدهد ذره‌ای شر به ما نرسد یک تحلیل دارد و آن این است که اگر به رسیدن هر خیری به هر انسان راضی و خوشحال باشید خدا شما را در تمام ثواب این خیرها شریک میکند، اگر نسبت به میلیاردها گناه و کار بد از میلیاردها انسان اتفاق می‌افتد ناراحت و ناخرسند باشید هیچکدام سهم شما نخواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه اگر هر کسی به هر کاری راضی باشد مثل این است که آن کار را انجام داده است، تاکید کرد: پسندیدن راه شهدا برابر با کسب ثواب شهادت است.

وی اضافه کرد: خدا به ما همه خیر دنیا و آخرت را می‌دهد اگر به هر خیری که به هر کسی میرسد خشنود باشید و از هر منکری که می‌بینید بدتان بیاید؛ پس ملاک این است که در قلبت از چه چیزی راضی باشی یا به چه کاری راضی نباشی، اگر مظاهر کشف حجاب و بی بندوباری‌هایی که در حال وقوع است را ببینید و راضی نباشید و دنبال مشی حضرت فاطمه الزهرا (س) باشید یکپارچه تمام خیرات را از خدا گرفتید و هیچ شری هم به شما نخواهد رسید.

محمدی لائینی همچنین اظهار کرد: خداوند ۱۴ معصوم و انسان کامل به ما عطا کرده است، وجود نازنین امام زمان (عج) زنده است، به این امام نزدیک و متوسل شویم به ایشان سلام بدهیم خوب است، باید با انسان معصوم که تمام خیرها در اوست ارتباط برقرار کنیم، همچنین اینکه با شهدا ارتباط پیدا کنیم اینها خیر بدون شر هستند، هر جایی کار خوبی دیدید در دل بپسندید و هر جایی کار ناپسند دیدید در دل نپسندید تا گناه متوجه شما نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.