کد خبر : 12748
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
100 views

استاندار مازندران عنوان کرد:

احداث ریل گردشگری از شرق به غرب مازندران در مرحله مطالعه سرمایه‌گذاران

احداث ریل گردشگری از شرق به غرب مازندران در مرحله مطالعه سرمایه‌گذاران
استاندار مازندران گفت: احداث ریل گردشگری از شرق به غرب استان در مرحله مطالعه سرمایه‌گذاران قرار دارد.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی پور در نشست با کمیته گردشگری هیات اندیشه ورز استان با عنوان اینکه مازندران استانی است که برغم همه استعدادها و ظرفیت ها؛ در موضوع گردشگری و استاندارد های بین المللی این حوزه در نقطه شروع قرار دارد، افزود: باید خروجی و بسته کاملی از کمیته گردشگری هیئت اندیشه ورز در راستای راهبری گردشگری تهیه و تدوین شود.

مقام عالی دولت در استان، اظهار داشت: باید ها و نباید های گردشگری استان باید بصورت دقیق بررسی شود. در منظومه گردشگری مازندران باید دریا، جنگل، دشت و کوه توامان دیده شود، چرا که از جمله فرصت های طلایی این استان است و فرصتی که خداوند به مردم این استان داده است باید احیا شود.

حسینی پور گفت: آنچه که امروز به شدت مورد نیاز ماست ارائه راهکارهای عملیاتی و گشودن گره های حوزه گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش است. مجموعه میانکاله و باغ عباس آباد که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، از جمله فرصت های بی نظیر گردشگری این استان است و مازندران دارای قابلیت های فراوان بیشماری برای اعتلای صنعت توریسم است.

او یادآور شد: خروجی تلاش های کمیته گردشگری هیئت اندیشه ورز استان باید به صورت عملیاتی اجرایی شود، به همین منظور طرح جامع گردشگری استان می بایست تدوین شود و هیئت اندیشه ورز مسائل گردشگری استان را باید رصد و نوآوری های لازم را ایجاد نماید تا هر شش ماه شاهد خروجی های مورد نظر باشیم.

استاندار مازندران بیان داشت: فرودگاه، ریل و جاده یکی از زیرساخت‌های اصلی گردشگری است که ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم به سه فرودگاه استان اختصاص داده شده است و خط جدید فرودگاه رامسر هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شده است.

حسینی پور گفت: احداث ریل گردشگری از شرق به غرب استان در مرحله مطالعه سرمایه گذاران قرار دارد و در تلاش برای اجرای سازوکارهای اصلی گردشگری استان هستیم.

استاندار مازندران تاکید کرد: حسب توافقاتی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) صورت گرفته است، برای آسفالت و زیرسازی ۱۲۰۰ کیلومترجاده روستایی اعتبار لازم مصوب شد تا زیرساخت‌های گردشگری را توسعه بخشیم و زنجیره ارزش گردشگری را فعال کنیم که نیازمند نقش آفرینی همه اثرگذاران در این بخش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.