کد خبر : 22756
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
112 views

معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

احداث بزرگ‌ترین نيروگاه خورشيدی خاورمیانه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

احداث بزرگ‌ترین نيروگاه خورشيدی خاورمیانه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران
معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بزرگ‌ترین نيروگاه خورشيدی فتوولتائيک در سطح خاورمیانه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران احداث می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ عزت‌الله محمدی معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تأیید احداث نیروگاه فتوولتائیک در دانشگاه علوم پزشکی مازندران توسط وزارت نیرو خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اجرای تأمین دست‌کم ۲۰درصد برق مصرفی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک است.

وی گفت: مشترکان مشمول این قانون باید از ابتدای سال ۱۴۰۳ سالانه پنج درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تأمین کرده و این مقدار به‌تدریج طی چهار سال باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: در صورت عدم اجرای این مصوبه، میزان انرژی مشمول با نرخ تجدیدپذیر محاسبه و در ردیف جداگانه در قبوض برق به‌عنوان جریمه درج خواهد شد.

محمدی محل اجرای این پروژه را در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) ذکر کرد و از تأیید مکان احداث نیروگاه خورشیدی در این مجموعه توسط شرکت توزیع برق استان مازندران خبر داد و اعلام کرد: باتوجه‌به برآورد انجام شده توسط این شرکت، در صورت راه‌اندازی نیروگاه فتوولتائیک، برق تعداد انشعاب یک‌هزار و ۲۶۳ دانشگاه علوم پزشکی مازندران را سالانه به ظرفیت ۲.۸ مگاوات یا مجموعاً برای پوشش ۲۰درصد برای چهار سال ظرفیت به ۱۱.۲ مگاوات تأمین می‌کند.

وی با اشاره به مزیت‌های نيروگاه برق خورشيدی، تأکید کرد: این پروژه با ۱۵ هکتار وسعت به‌عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ تولید انرژی پاک در سطح کشور و خاورمیانه است که در این دانشگاه انجام می‌شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.