کد خبر : 22742
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۴۸
110 views

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد:

بروزرسانی ۱۰۰۰ سند اجاره موقوفات مازندران

بروزرسانی ۱۰۰۰ سند اجاره موقوفات مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: اوقاف استان در زمینه تثبیت مالکیت و سامانه کاداس با اختلاف سه برابری رتبه اول را در کشور دارد.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی صبح امروز در دیدار مدیران اوقاف استان با استاندار مازندران که به مناسبت هفته وقف انجام گرفت، اظهار کرد: استان مازندران از لحاظ تعداد موقوفات رتبه سوم و از لحاظ رقبات و تعداد امامزاده‌ها رتبه اول را در سطح کشور دارد.

وی بیان کرد: استان مازندران دارای ۱۶۷ رقبه درمانی، بیش از ۲۸ هزار رقبه کشاورزی ، ۴۱۸ هزار رقبه آموزشی ۱۴ هزار رقبه تجاری و ۱۳۸ هزار رقبه مسکونی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، گفت: یکی از موقوفه‌های جدید که در سطح کشور داریم اولین وقف هسته‌ای کشور در استان مازندران است که بعد از شهادت شهید فخری‌زاده توسط واقف خیراندیش در شهرستان نور صورت گرفت و ۳ هزار مترمربع باغ و یک کارخانه شالیکوبی را وقف هسته‌ای کرد.

وی با بیان اینکه گسترش موقوفه‌های جدید با مشاوره کارشناسان ما در ادارات مربوطه صورت می‌پذیرد، گفت: اوقاف مازندران در زمینه تثبیت مالکیت و سامانه کاداس با اختلاف سه برابری رتبه اول را در کشور داراست.

حیدری‌جناسمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بهترین راه فرهنگ وقف را اجرای امینانه نیات موقوفات می‌دانند، ادامه داد: در این راستا خرید تجهیزات سی تی اسکن ، ام آی آر ، آمبولانس ، هفت دستگاه تنفس ، ۹ دستگاه برای کودکان نارس در جهت تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) ساری و هفت دستگاه تنفس در جهت تجهیز بیمارستان روحانی بابل خریداری شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مجهزترین مدرسه فنی و حرفه‌ای در سطح کشور متعلق به موقوفه علی‌نقی کنی در قائمشهر است، افزود: این مدرسه با تجهیزات کامل در اختیار دانش آموزان دختر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ۴۸۰ هکتار زمین کشاورزی با عرصه و عیان و ۵۳ باغ مرکبات متعلق به اوقاف مازندران است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در پایان با بیان اینکه اداره کل اوقاف مازندران در ایام اربعین حسینی، اقدام به موکب پذیرایی در شهر سامرا عراق نموده است، گفت: این موکب با خدمات‌دهی شبانه‌روزی به زائرین، به عنوان بهترین موکب انتخاب شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.