کد خبر : 20678
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
159 views

رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد:

تشکیل ۳۰۰ پرونده شکایت مردمی در خصوص مازوت‌سوزی نیروگاه نکا

تشکیل ۳۰۰ پرونده شکایت مردمی در خصوص مازوت‌سوزی نیروگاه نکا
پوریانی با اشاره به تشکیل حدود ۳۰۰ پرونده شکایت مردمی طی سال گذشته در خصوص مازوت‌سوزی نیروگاه نکا، گفت: استفاده از مازوت در نیروگاه نکا آثار تخریبی زیادی برای باغات و زمین‌های کشاورزی، محیط زیست و جسم انسان دارد.


به گزارش تیتر شمال؛ عباس پوریانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه، با گرامیداشت یاد و نام شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در تبیین موضوعات، عملکرد مدیران ارشد و میانی و نیز بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار مهم و ارزشمند است.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و اهمیت انتخاب رئیس جمهور بسیار بالا است و نقش رسانه‌ها در مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح می‌تواند تعیین کننده باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: کار قضاوت کار بسیار سنگین و خطیری است و قاضی با کوچکترین اشتباه مرتکب گناهی بزرگ خواهد شد و در مقابل هم حق تضییع شده مظلومی را به او باز می‌گرداند و ثواب بزرگی خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: در دنیا استاندارد رسیدگی پروانه در روز یک تا دو تا است اما در همین استان مازندران روزانه ۱۰ پرونده است.

پوریانی بیان کرد: در سال گذشته ورودی پرونده، یک میلیون و ۳۵۴ هزار فقره پرونده بود که نرخ رسیدگی ۹۹.۲ درصد بوده و ۱۲۸ هزار پرونده مانده ثبت شده است.

وی عنوان کرد: متوسط زمان رسیدگی پرونده در شورای حل اختلاف، ۲۲ روز و در دادگاه‌های تجدیدنظر ۸۴ روز، دادسراهای عمومی و انقلاب ۵۰ روز و دادگاه‌های عمومی و انقلاب ۶۸ روز است.

رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۷ هزا فقره پرونده با عمر بیش از یکسال مختومه شده است.

این مسئول با اشاره به تشکیل حدود ۳۰۰ پرونده شکایت مردمی طی سال گذشته در خصوص مازوت‌سوزی نیروگاه نکا، تاکید کرد: استفاده از مازوت در نیروگاه نکا آثار تخریبی زیادی برای باغات و زمین‌های کشاورزی، محیط زیست و جسم انسان دارد در حالی که باید این کارخانه از سوخت گاز استفاده کند.

پوریانی گفت: حداقل کار آن است که به جای استفاده از مازوت نوع چهارم از مازوت نوع اول استفاده کنند تا نارضایتی و تخریب‌ها به حداقل ممکن برسد و این موارد با حقوق عامه مغایرت دارد و ما در حال مطالبه‌گری و رسیدگی موضوع هستیم.

وی اشاره کرد: قوه قضاییه در کنار مدیران برای حل چالش‌های موجود است و ما از موانع و آسیب‌ها نیز مطلع هستیم.

رئیس کل دادگستری مازندران اذعان کرد: نباید در استان مازندران شاهد مشکلات گمرکی و سازمان اموال تملیکی همچون سایر استان‌های کشور باشیم و خیلی از چالش‌ها قابل رفع است.

این مسئول افزود: در بازدیدهای میدانی اولویت ما نقاط پرچالش در مشکلات مردمی است تا آن مشکل را مرتفع کنیم و بازدید از پل فرح‌آباد به همین منظور و با تعیین ضرب‌الاجل ۱۰ روزه صورت گرفت.

پوریانی اضافه کرد: چرا باید کاری که می‌شود در اسرع وقت انجام داد به‌نحوی پیش رود که مردم دچار مشکلاتی شوند و قطعاً اگر مدیری ترک فعلی کند و حقوق مردم تضییع شود قطعاً بدون اغماض برخورد صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در کنار حمایت از مدیران قطعاً در برخورد مدیران قاطعانه عمل می‌کنیم و هم اکنون مدیران کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی سابق در زندان بسر می‌برند.

رئیس کل دادگستری مازندران مطرح کرد: تاکنون گزارشی از تخلفات انتخاباتی و یا تشکیل پرونده در این خصوص نداشتیم.

این مسئول گفت: در سالیان گذشته خودروها و موتورسیکلت بالای ۲۵۰ سی‌سی در بنادر اموال تملیکی تل انبار بوده است که با ورود شخص ریاست قوه قضاییه بسیار در این موضوع گشایش ایجاد کرده است.

پوریانی اعلام کرد: موضوع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد موضوع مهمی است و در جلسه دادستان‌های استان مطرح و مصوب شد که طبق قانون شهرداران مکلف هستند که نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اقدام کنند.

وی با بیان اينکه در سه ماهه امسال ۴۳۱ هزار پرونده ورودی داشتیم که نزدیک به ۷۰ درصد آن رسیدگی شده است؛ گفت: از ۳۰ اتهام مهم در سال گذشته در ۲۴ اتهام کاهش داشتیم.

رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد: در بحث منابع طبیعی این موضوع بسیار مهم بود و کسانی که اراضی ملی را تصرف کنند قطعا برخورد قاطع خواهیم داشت.

این مسئول ادامه داد: در استان مازندران برای اراضی ملی نزدیک به ۹۱ درصد سند مالکیت صادر شده است.

پوریانی با بیان اینکه حفظ اراضی ملی برای ما بسیار مهم است و در سال گذشته ۳۷۸ هکتار احکام خلع ید و قلع قمع صادر شد؛ گفت: در سه ماهه نخست امسال، ۵ هکتار از اراضی کشاورزی اعاده به وضع سابق و ۴۵ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.