کد خبر : 23418
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
107 views

شهردار ساری در تشریح عملکرد 6 ماهه نخست 1403 خبر داد؛

تهیه طرح اصلاحی محدوده اراضی ۱۰ هکتاری نارنجستان ساری

تهیه طرح اصلاحی محدوده اراضی ۱۰ هکتاری نارنجستان ساری
شهردار ساری گفت: تهیه طرح اصلاحی 10 هکتاری نارنجستان ساری در دستور کار حوزه معاونت شهرسازی و معماری قرار گرفته و طرح نهایی با تأکید وزیر محترم راه و شهرسازی با اولویت در فرآیند تصویب در مراجع قانونی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تیتر شمال، محمد حسین قبادی شهردار ساری در تشریح عملکرد ۶ ماهه نخست ۱۴۰۳ خبر داد: تهیه طرح اصلاحی ۱۰ هکتاری نارنجستان ساری در دستور کار حوزه معاونت شهرسازی و معماری قرار گرفته و طرح نهایی با تأکید وزیر محترم راه و شهرسازی با اولویت در فرآیند تصویب در مراجع قانونی قرار گرفت.

لازم به ذکر است پس از تصویب طرح ، قابلیت اخذ منابع مالی از طریق سازمان بازآفرینی شهری کشور در این پروژه میسر می گردد.

عملکرد و اقدامات ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ محمد حسین قبادی شهردار ساری به شرح ذیل می باشد ؛

گزارش حاضر خلاصه ای از فعالیت های گسترده شهرداری در حوزه های مختف است که با تلاش و سخت کوشی دلسوزانه تک تک کارکنان شهرداری، حمایت و راهبری شورای اسلامی شهر و همکاری بسیاری از نهادهای دولتی و از همه مهمتر یکدلی و همدستی همه شهروندان فرهنگ دوست این شهر محقق شده است.

ارزش افزایی املاک شهرداری در راستای قانون درآمد پایدار

در راستای اجرای قانون درآمد پایدار و با دیدگاه استفاده بهینه از املاک و دارایی های شهرداری، برخی از املاک واجد شرایط شهرداری از طریق فرآیند قانونی در مراجع مربوطه ارزش افزایی گردید و در حال تدوین بسته سرمایه گذاری مربوطه جهت انجام فراخوان جذب سرمایه گذار می باشد. برآورد اولیه سود حاصل از اجرای پروژه های مشارکتی در این املاک در حال حاضر بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال می باشد که بسته به نحوه انتفاع شهرداری از این بخش( فروش سهم شهرداری در سالهای آتی) این عدد قابل افزایش می باشد.

پیگیری الحاق اراضی قرق، شفا و سیدالشهدا به محدوده قانونی شهر؛

پس از پیگیری های متعدد این شهرداری، طی دستور و تأکید اخیر وزیر محترم راه و شهرسازی، موضوع مذکور جهت طی مراحل نهایی تصویب در جلسه کمیته فنی و نیز جلسه نهایی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مطرح می باشد.

تصویب طرح تعیین محدوده های هدف بازآفرینی شهری شهر؛

با تصویب این طرح، ۱۰۱۷ هکتار از اراضی شهر( بدون احتساب محدوده هسته مرکزی شهر که بالغ بر ۱۳۴ هکتار می باشد) در قالب بافت های فرسوده، بافت های سکونتگاه غیر رسمی و بافت های مخاطرات طبیعی و انسان ساخت بعنوان محدوده های هدف بازآفرینی شهری لحاظ گردیدند که مطابق مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران اجرای بسته های تشویقی مربوطه در حوزه شهرسازی نیز در این بافت ها اجرایی گردید.

تهیه و پیگیری تصویب طرح بلندمرتبه سازی شهر؛

با عنایت به پتانسیل شهر ساری و رویکرد سازندگان در شهر به توسعه عمودی و نیز تأکید وزیر محترم راه و شهرسازی مبنی بر توسعه عمودی شهرهای شمالی به منظور حفظ اراضی کشاورزی، تهیه طرح بلند مرتبه سازی شهرسازی به پایان رسیده و با دستور اکید وزیر محترم راه و شهرسازی در اولویت بررسی و تصویب در مراجع قانونی قرارگرفته است.

تهیه طرح بازتنظیم نظام پهنه بندی شهر

در راستای اجرای مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری کشور مبنی بر تهیه طرح مذکور در شهرهایی که بیش از ۲ سال از طرح جامع مصوب آنها گذشته است، تهیه طرح مذکور با جذب مشاور ذیصلاح در این حوزه در دستور کار حوزه شهرسازی و معماری قرار گرفته است و طرح نهایی طی دو ماه آینده، ارائه و مراحل تصویب آن نیز بر پایه دستور اکید وزیر محترم راه و شهرسازی با اولویت در فرآیند بررسی و تصویب نهایی در مراجع قانونی قرار خواهد گرفت.

تهیه طرح اصلاحی محدوده اراضی ۱۰ هکتاری نارنجستان؛

مجموعه نارنجستان که بعنوان بخشی از اراضی حوزه بازآفرینی شهری از گونه بافت های سکونتگاه غیر رسمی می باشد دارای مصوبه کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در دهه گذشته بوده که با توجه به رویکردهای بازآفرینی شهری و نیز رویکرد سازندگان به توسعه عمودی، تهیه طرح اصلاحی با تأکید بر جذب سرمایه گذار و اجرای پروژه های توسعه شهری من جمله: ادامه ۳۰ متری میانگذر، تهیه طرح جدید در دستور کار حوزه معاونت شهرسازی و معماری قرار گرفته و طرح نهایی با تأکید وزیر محترم راه و شهرسازی با اولویت در فرآیند تصویب در مراجع قانونی قرار گرفت. لازم به ذکر است پس از تصویب طرح ، قابلیت اخذ منابع مالی از طریق سازمان بازآفرینی شهری کشور در این پروژه میسر می گردد.

تهیه و پیگیری تصویب طرح طراحی شهری محور سیدالشهدا خدمت(پل تا پل)؛

محدوده طرح مذکور، در دهه قبل به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید که تهیه طرح طراحی شهری برای اراضی ۱۴ متری شمال معبر ۲۶ متری لازم اعلام گردید. لذا حوزه معاونت شهرسازی و معماری با جذب مشاور ذیصلاح،  اقدام به تهیه طرح طراحی شهری مذکور و تصویب آن در کمیسیون ماده پنج قانون تأسیس شورایعالی شهرسازی و معماری نموده است.در حال حاضر طرح مذکور در مرحله اخذ تأیید ضوابط اجرایی آن از وزارت راه و شهرسازی می باشد که پس از تأیید آن، امکان تملک و اجرای ادامه مسیر ۲۶ متری بر پایه ارزش افزایی املاک مجاور و اجرای پروژه های سرمایه گذاری مهیا می باشد.

تهیه و پیگیری تصویب طرح طراحی شهری محور جاده گلما ؛

با عنایت به پتانسیل محور جاده گلما که مبتنی بر گردشگری و توسعه بلند مرتبه سازی در شهر می باشد، حوزه معاونت شهرسازی و معماری اقدام به تهیه طرح طراحی شهری محور مذکور از طریق مشاور ذیصلاح نموده است که طرح نهایی طی یک ماه آینده انجام و جهت تصویب نهایی در فرآیند قانونی بررسی و تصویب در مراجع مربوطه قرار خواهد گرفت.

تدوین دستورالعمل ها و شیوه نامه های مرتبط با قوانین و مقررات حوزه شهرسازی؛

با عنایت به ابلاغ طرح تفصیلی شهر و نیز ضوابط و مقررات صادره از سوی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و نیز قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها، در راستای تکریم شهروندان و تسهیل اجرای قوانین و بر پایه رعایت حقوق مکتسبه شهروندان، حوزه معاونت شهرسازی و معماری اقدام به تهیه دستوالعمل ها و شیوه نامه های اجرایی موضوعات قانونی مذکور و ابلاغ آن به مناطق نمود تا بدینوسیله ضمن تسهیل در اجرای قانون، پاسخگویی به درخواست شهروندان نیز تسریع گردد.

تشکیل ستاد بازآفرینی شهرداری در حوزه معاونت شهرسازی؛

نظر به تصویب طرح تعیین محدوده های هدف بازآفرینی شهر و انجام اقدامات مرتبط و نیز تسهیل و تسریع در ارائه خدمت به شهروندان، ستاد بازآفرینی شهردای ساری در حوزه معاونت شهرسازی و معماری تشکیل و کلیه اقدامات مرتبط با این حوزه با سرعت و دقت در دستور کار قرار گرفته است.

تشکیل کمیته پایش، طراحی و اجرای نمای شهری در شهرداری؛

بر پایه قوانین شهرسازی و معماری و در راستای جلوگیری از اغتشاش بصری و نیز همگونی و سنخیت نمای ساختمان های شهر، کمیته مذکور با دعوت از اساتید دانشگاهی و اعضای شورای اسلامی شهر و کارشناسان حوزه شهرسازی و معماری، تشکیل گردید

پیاده رو سازی در سطح ۲۳۷۰ مترمربع

فعالیت عمرانی ۲۳۷۰ متر از سطح پیاده رو شهر در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ عملیاتی و اجرا شد.

 آسفالت‌ریزی ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن از معابر و خیابان های مناطق چهارگانه شهر ساری

زیر سازی معابر شهر به متراژ ۲۶۵۰ متر

 ۲۶۵۰ متر  از معابر سطح شهر به ‌منظور رفاه حال شهروندان و سهولت تردد خودروها زیرسازی شده است .

۴۳۵۰متر جدول‌گذاری شد.

۴۳۵۰متر جدول‌گذاری اعم از جدول میانی بلوار و جدول دوبل در مناطق ۴ گانه شهر ساری اجرایی شده است.

احداث  ۶۰۰ متر کانال هدایت آب های سطحی و ۱۲۵۰متر آبراه بتنی

جمع آوری آبهای سطحی، خصوصاً در زمان بارش های فصلی از مشکلات عمده شهر ساری بوده که با ایجاد حدود ۶۰۰ متر کانال هد ایت آبهای سطحی و ۱۲۵۰ متر آبراه بتنی  در شهر ساری بخشی از این مشکلات کاسته شده است.

خرید و نصب ۵۰۰ عدد مخزن ۷۷۰ لیتری و ۲۰ عدد مخزن ۱۱۰۰ لیتری و در مناطق چهارگانه شهری

 به‌منظور نوسازی مخازن زباله سطح شهر و حفظ بهداشت محیط ۵۰۰ عدد مخزن ۷۷۰ لیتری و ۲۰ عدد مخزن ۱۱۰۰ لیتری برای مناطق چهارگانه شهری خریداری شده است.

خرید ۵۰۰ عدد زیر مخزنی و ۱۵۰۰ عدد چرخ مخزن

جهت جلوگیری از انتشار شیرابه ، احصا نقشه و جانمایی زیر مخزنی، خرید چرخ مخزن و تعمیر مخازن سطح شهر ، خرید ۵۰۰ عدد زیرمخزنی و همچنین خرید ۱۵۰۰ عدد چرخ مخزن به‌منظور بهسازی مخازن سطح شهر، نصب دستگاه مکان‌یاب جهانی بر روی خودروهای خدمات شهری، از دیگر اقدامات مهم در این راستا بوده است.

همکاری با دومین کنگره ملی شهدای مازندران

فضا سازی محیطی و شهری، پوشش رسانه ای، نصب المان های حجمی ، بازپیرایی تابلوهای شهدا در سطح شهر، کاشت درخت و گل‌آرایی ، فضاسازی شهری برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان مازندران از جمله اقدامات شهرداری ساری بوده است .

تهیه لایحه برنامه راهبردی، عملیاتی ۵ ساله شهرداری ساری

تشکیل کارگروه های تخصصی برنامه راهبردی شهرداری

تشکیل کارگروه های تخصصی برنامه راهبردی شهرداری ساری اعم از کارگروه عمران، حمل و نقل و ترافیک، کارگروه خدمات شهری و محیط زیست، کارگروه شهرسازی و معماری، کارگروه گردشگری و فرهنگی،  کارگروه  برنامه ریزی مدیریت منابع، سرمایه گذاری و درآمدهای پایدار، کارگروه هوشمند سازی از دیگر اقدامات قابل توجه این معاونت در راستای ترویج و توسعه نظام برنامه ریزی در شهرداری ساری بوده است .

پیگیری و انجام امور مربوط به برنامه های ارتقای بهره وری شهرداری ساری

پیگیری و انجام امور مربوط به برنامه های ارتقای بهره وری شهرداری ساری مطابق بخشنامه های سازمان ملی بهره وری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران

تدوین و آماده سازی سالنامه آماری ۱۴۰۲ شهرداری

جمع آوری، بررسی و صحت سنجی محتوایی، تدوین و آماده سازی سالنامه آماری ۱۴۰۲ شهرداری ساری و تهیه و تدوین شیوه نامه اجرایی ارزیابی عملکرد کارکنان با مطالعه و بررسی مراکز استان ها و کلان شهرها

تدوین لایحه بازنگری آیین نامه نظام پیشنهادها

 بررسی و اقدامات عملیاتی جهت به پایان رساندن پروژه های نیمه کاره

بررسی و اقدامات عملیاتی جهت به پایان رساندن پروژه های نیمه کاره و رها شده (پارک جنگلی شهید نوبخت، پل تا پل، تعریض جاده گلما، پروژه های آسفالت و پیاده رو سازی و …)

ارتقای وضعیت میز خدمت

ارتقای وضعیت میز خدمت و برپایی آن در ادارات، تحت مدیریت شهرداری ساری از دیگر اقدامات قابل توجه در این راستا بوده است .

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.