کد خبر : 13983
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
141 views

برق منطقه ای مازندران و گلستان در هفته ای که گذشت؛

جدال نفس گیر با گرمای بی سابقه تا تلاشی ستودنی برای پایداری شبکه برق

جدال نفس گیر با گرمای بی سابقه تا تلاشی ستودنی برای پایداری شبکه برق
در این گزارش، اقدامات هفته گذشته شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان جهت گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ را می‌خوانید.


به گزارش تیتر شمال؛  رصد اخبار یک هفته گذشته ( 17 الی 23 تیرماه) حکایت از اقدامات جهادی شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان در گرم ترین هفته ایران در 11 سال اخیر داشت که در این مطلب، گزارشی از اقدامات هفته گذشته این شرکت را می‌خوانید:

 رکورد تاریخی مصرف برق کشور در هفته سوم تیرماه شکسته می‌شود

در روز شنبه مصادف با 17 تیرماه نخستین روز از هفته گذشته با خبری تامل برانگیز آغاز شد که حکایت از یک هشدار جدی در مدیریت مصرف برق می‌داد؛ علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در جلسه شورای برق که به میزبانی شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با اشاره به اینکه این هفته شاهد افزایش شدید دما در نقاط مختلف کشور خواهیم بود،گفت: براساس پیش‌بینی صورت گرفته این هفته رکورد تاریخی مصرف برق کشور شکسته خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از تولید برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، از این رو لازم است در هفته جاری شرکت برق حرارتی با یک برنامه‌ریزی منسجم و با استفاده حداکثری از ظرفیت نیروگاه‌های خصوصی و دولتی بتوان همانند سال گذشته انرژی مورد نیاز روزهای اوج مصرف برق کشور به ویژه در هفته جاری را به شکل مناسبی تامین کرده و در اختیار مشترکان سراسر قرار دهیم.در همین روز همچنین، عباس‌نژاد، کارشناس مسائل اقلیمی و هواشناسی اعلام کرد: به‌لحاظ تجمیعی و گسترده درگیری، هفته پیش‌رو گرم‌ترین هفته کشور در طول ۱۱ سال اخیر است.

تداوم رکوردهای تاریخی در مصرف برق/ پیش‌بینی‌ها درباره عبور از مرز ۷۰ هزار مگاوات محقق شد

تنها چند ساعت از این هشدار وزیر نیرو نگذشته بود که پیش‌بینی‌ها درباره عبور مصرف برق از مرز ۷۰ هزار مگاوات محقق شد؛ پایگاه خبری توانیر اعلام کرد که مصرف برق در ساعت ۱۴:۴۰ امروز به عدد ۷۱ هزار و ۴۸۶ مگاوات رسید.

بر این اساس، میزان مصرف برق در پیک روزانه ۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۵۷ هزار و ۱۹۹ مگاوات و در پیک شبانه ۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۵۸ هزار و ۱۴۱ مگاوات بوده است.

بازدید دکتر موسوی تاکامی، از مرکز دیسپاچینگ شمال کشور

در بامداد یکشنبه ۱۸ تیرماه دومین روز از هفته گذشته، دکتر موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان در مرکز دیسپاچینگ منطقه ای شمال کشور حضور یافت.

دکتر موسوی تاکامی در این بازدید میدانی، نحوه خدمت رسانی همکاران خدوم این شرکت جهت تامین برق مطمئن و پایدار در شمال کشور (مازندران- گیلان- گلستان) را مورد بررسی قرار داد و گفت: گذر موفق از پیک بار امسال با کار شبانه‌روز و خستگی ناپذیر ممکن می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اشاره به عبور مصرف برق از مرز ۷۱ هزار مگاوات در کشور، بر لزوم مدیریت مصرف برق به ویژه در بخش مشترکین خانگی تاکید کرد.

تداوم همکاری رسانه‌ای روابط عمومی برق منطقه ای مازندران وگلستان با شبکه تبرستان

در همین روز مصاحبه تلویزیونی دکتر موسوی تاکامی، با صدا و سیمای مرکز مازندران شبکه تبرستان، با موضوع اقدامات صورت پذیرفته این شرکت جهت گذر موفق از پیک بار ۱۴۰۲ از رسانه استانی پخش شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در این گفتگو اعلام کرد که مصرف برق در مازندران و گلستان امروز هجدهم تیرماه برای نخستین بار در طول تاریخ صنعت برق این استان‌ها از ۵ هزار مگاوات عبور کرده، است.

بازدید دکتر موسوی تاکامی از از ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت امام حسین(ع) ساری

در روز پرکار هفته، دکتر موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان به منظور بررسی نحوه تامین برق مطمئن و پایدار، از ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت امام حسین شهرستان ساری، استان مازندران، بازدید بعمل آورد و در جریان آخرین وضعیت این ایستگاه قرار گرفت.

بازدید میدانی دکتر موسوی تاکامی از آخرین مراحل اجرایی نصب برج و سیم کشی خط چهار مداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت گرگان – کردکوی

در بامداد دوشنبه 19 تیرماه سومین روز از هفته گذشته با بازدید میدانی دکتر موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، از آخرین مراحل اجرایی نصب برج و سیم کشی خط چهار مداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت گرگان – کردکوی، استان گلستان همراه بود.
در این سفر یکروزه همچنین جلسه بررسی و رفع مشکلات و موانع اجرایی خط ۶۳ کیلوولت دو مداره باندل دو سیم تغذیه کننده مهر شهرستان گرگان، با حضور دکتر موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، دکتر نادری فرماندار این شهرستان و علیرضاطاقتی، مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری گلستان و اهالی روستای سعد آباد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

وزیر نیرو: افزایش ۶ هزار مگاواتی مصرف برق کشور نسبت به سال گذشته

در همین روز، وزیر نیرو از افزایش ۶ هزار مگاواتی میزان مصرف برق کشور در روز دوشنبه ۱۹ تیر نسبت به روز مشابه سال گذشته خبر داد.

مهندس محرابیان در گفت و گو با بخش خبر سراسری ساعت ۱۴ سیما با بیان این که در هفته بسیار گرمی به سر می بریم و این شدت گرما مطابق گزارش کارشناسان سازمان هواشناسی در ۱۱ سال گذشته بی سابقه است، تصریح کرد که به رغم این شرایط سخت، با تلاش همکاران ما در صنعت برق تامین برق پایدار برای همه مشترکین بدون مشکل انجام می شود.

وی با اشاره به این که دیروز رکورد ۷۲ هزار مگاوات مصرف را ثبت کردیم پیش بینی کرد این میزان امروز به ۷۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات برسد که نسبت به روز مشابه سال گذشته ۶ هزار مگاوات و نسبت به بیشترین میزان مصرف در سال گذشته ۳ هزار مگاوات افزایش را نشان می‌دهد.

وزیر نیرو در عین حال با تاکید بر این که هیچ گونه قطعی برق خانگی را در کشور نداشته ایم، از همکاری مردم قدردانی و از عموم مشترکان درخواست کرد تا با تداوم این همکاری، خدمتگزاران خود در صنعت برق را برای تامین برق مطمئن و پایدار برای تمام نقاط کشور یاری دهند.

تقاضای مصرف برق باز هم رکورد زد/ شبکه سراسری برق کشور در شرایط پایدار

در همین روز 19 تیرماه، دکتر مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور اعلام کرد که رکورد میزان مصرف برق کشور در روز جاری، دوباره شکسته شد و به ۷۲ هزار و ۴۸۵ مگاوات رسید.

وی با اعلام این خبر افزود: بیشترین تقاضای مصرف برق ثبت شده در سال گذشته ۶۹ هزار و ۴۵۸ مگاوات بود که در ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده بود که این میزان در مقایسه با آخرین رکورد امسال رشد ۴.۳ درصدی را نشان می دهد.

رجبی مشهدی تاکید کرد: شبکه سراسری برق کشور پایدار است و تمامی همکاران صنعت برق در بخشهای تولید نیروگاهی انتقال و توزیع مشغول خدمت رسانی برای تامین و تحویل برق مطمئن به همه مشترکان هستند.

 

حضور دکتر موسوی تاکامی در برنامه زنده تلویزیونی “صبح مازندران

در بامداد روز سه شنبه 20 تیرماه، دکتر موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان در برنامه زنده تلویزیونی “صبح مازندران” حضور یافت و به تشریح اجرای طرح ۲۰ برابری پاداش مدیریت مصرف برق و اقدامات این شرکت جهت گذر موفق از پیک بار ۱۴۰۲ پرداخت.
وی در این برنامه ضمن اعلام پایداری شبکه برق در استان از همه مشترکین درخواست کرد با توجه به گرمتر شدن هوا، با انجام راهکارهای ساده مدیریت مصرف و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف برق و تنظیم دمای وسایل سرمایشی بر روی ۲۴ درجه و یا استفاده از دور کند کولرهای آبی صنعت برق را در روزهای گرم تابستان یاری کنند.

سه شنبه‌ها با مردم و برگزاری ملاقات مردمی

در همین روز طبق روال سه شنبه‌ها درب اتاق دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، به روی ارباب رجوع باز بود و پاسخگوی آنان بود.

در این روز، ملاقات عمومی و دیدار مردمی دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، به منظور رسیدگی به درخواست ها؛ مسائل و مشکلات مردمی در ساختمان ستادی این شرکت برگزار شد.

برگزاری جلسه هماهنگی در سیاست‌های اطلاع رسانی و پاسخگویی صنعت برق

روز چهارشنبه 21 تیرماه، جلسه هماهنگی در سیاست‌های اطلاع رسانی و پاسخگویی صنعت برق با حضور مهندس کردی مدیر عامل شرکت توانیر و دکتر موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان و مدیران روابط عمومی، صنعت برق کشور برگزار شد.

دیدار و گفتگوی دکتر موسوی تاکامی و فرمانده سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا استان مازندران با خانواده معظم شهیدان کلانتری

در همین روز دکتر موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با همراهی سرهنگ شعبانی فرمانده سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا استان مازندران با خانواده معظم شهیدان کلانتری دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر موسوی تاکامی در این دیدار با بیان اینکه امروز به برکت جانفشانی شهدا، امنیت بر کشور حاکم است و ما قدردان خون این شهیدان هستیم؛ گفت:شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی هستند و همه باید ادامه دهنده راه شهدا و پاسدار ثمره خون پاک آن‌ها باشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران وگلستان، ضمن یاد آور شدن مقام شامخ شهدا عنوان کرد: قدم گذاشتن در راه شهدا و در اولویت قرار دادن هدف شهدا باید در راس تمام اموراتمان قرار گیرد چرا که شهدا حق زیادی بر گردنمان دارند.

رجبی‌مشهدی: تاکنون قطعی برق برنامه‌ریزی شده نداشته‌ایم

در همین روز، رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق اعلام کرد که برای تامین برق امسال برای رشد مصرف سه سناریو در نظر گرفتیم.

وی افزود: مصرف برق در بیشترین رشد که ۶ درصد است، به عدد ۷۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رسد، یعنی برنامه‌ریزی شده است که اگر تا ۷۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات رشد مصرف داشتیم بتوانیم پاسخگو باشیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران تاکید کرد: صنایعی که نیروگاه‌های تجدید پذیر احداث می کنند ، از معافیت مدیریت مصرف ۱/۳ برابری برخوردار خواهند شد .

عبور موفق از گرمترین هفته سال

در روز پنجشنبه 22 تیرماه رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق از عبور موفق صنعت برق کشور از گرمترین هفته سال طی 11 سال اخیر خبر داد و گفت: وضعیت شبکه سراسری برق پایدار است.

وی با بیان اینکه 40 درصد از قبوض صادره مشترکین خانگی مشمول پاداش صرفه جویی شدند، ادامه داد: از ابتدای دوره مدیریت مصرف 16 درصد انرژی بیشتر تحویل صنایع دادیم.

هفته پرکار صنعت برق کشور در حالی به پایان رسید که همکاران برق منطقه ای مازندران و گلستان با مشارکت مشترکین در مدیریت مصرف، برگ زرین دیگری در ارائه خدمت به مردم کشور به ثبت رسید و گرمای تابستان در برابر تلاش خستگی ناپذیر صنعت برق کشور سر فرود آورد و نتوانست لطمه ای بر عهد خدمت جهادی صنعت برق کشور وارد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.