کد خبر : 22726
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
112 views

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

دفاع مقدس قله ایستادگی ملت ایران بود

دفاع مقدس قله ایستادگی ملت ایران بود
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه دفاع مقدس قله ایستادگی ملت ایران بود، گفت: بیش از ۲۰ هزار فعالیت و برنامه، طی هفته دفاع مقدس در استان برگزار خواهد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدحسن سلامی ظهر امروز در همایش رسانه و دفاع مقدس که با حضور استاندار مازندران برگزار شد اظهار کرد: دفاع مقدس قله ایستادگی ملت ایران بود.

وی افزود: مردم ایران عزت خود را در دوران دفاع مقدس به ثبت رساندند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، خاطرنشان کرد: در شرایطی که ارکان نظام هنوز مستحکم نشده بودند دشمنان انقلاب دست در دست یکدیگر یک جنگ تمام عیاری را به ما تحمیل کردند تا انقلاب را از مسیر خود منحرف کنند.

این مسئول ادامه داد: مقاومت هشت ساله مردم در دوران دفاع مقدس آنان را ناکام گذاشت و باید این عظمت بزرگ را برای نسل‌های آینده، تبیین و بازگویی کنیم.

سلامی بیان کرد: جنگ ما جهاد در راه خدا بود و رزمندگان ما با این نیت در جبهه حق علیه باطل شرکت می‌کردند و نقش امام و رهبری نیز از دیگر عوامل پیروزی ما در جنگ تحمیلی بود و رزمندگان ما نیز گوش به فرمان امام راحل بودند.

وی عنوان کرد: مردم نه تنها در خط مقدم بلکه در پشت جبهه‌ها نیز حضوری پررنگ و موثر داشتند و مردم نقشی ۵۰ درصدی در جنگ تحمیلی داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، تاکید کرد: روحیه ایثار، گذشت و معنویت ما را در دفاع هشت ساله پیروز کرد و استان مازندران در جنگ تحمیلی نقش محوری داشتند.

این مسئول گفت: بیش از ۱۷۰ هزار رزمنده مازندرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند و لشکری خط‌شکن بودند.

سلامی ادامه داد: جوانان غیور این استان حماسه‌های ماندگاری را در تاریخ دفاع مقدس به ثبت رساندند و پس از آن نیز در دفاع از حرم نیز حماسه خان‌طومان به ثبت رسید.

وی عنوان کرد: امسال در آستانه ۴۴ سالگی دفاع مقدس هستیم که امسال هفته دفاع مقدس مازندران مزین به برگزاری اجلاسیه شهدا در قالب دومین کنگره شهدا در ۱۲ مهرماه است.

مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اينکه رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس نقش محوری داشتند و امروز نیز در جهاد تبیین، نقش محوری دارند؛ خاطرنشان کرد: امروز برای زنده نگه‌داشتن دفاع مقدس باید همه در میدان باشند و نقش رسانه‌ها در این عرصه، بی‌بدیل است.

این مسئول گفت: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در حاشیه برگزاری دومین کنگره شهدا برگزار می‌شود.

سلامی بیان کرد: امسال در هفته دفاع مقدس مازندران در ۴ هزار مدرسه استان، ۴ هزار یادواره شهدا برگزار خواهد شد.

وی اشاره کرد: بنا داریم تا پایان سال از ۶۰ هزار بانوی دفاع مقدس مازندران، تجلیل و تقدیر کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس متذکر شد: ایجاد نمایشگاه دفاع مقدس در پارک موزه دفاع مقدس استان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

سلامی در پایان گفت: بیش از ۲۰ هزار فعالیت و برنامه، طی هفته دفاع مقدس در استان برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.