مدیرکل راهآهن شمال تاکید کرد:
رشد 50 درصدی حمل مسافر در راهآهن شمال/تجاوز به حریم راهآهن باید کاهش یابد
به گزارش تیترشمال؛ رحمان معصومی مدیرکل راهآهن شمال در سفر خبری به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل، اظهار کرد: رشد اقتصادی که در کشور قرار است اتفاق بیفتد، یکی از شریانهای مهم در این زمینه حملونقل ریلی است.
وی افزود: راهآهن شمال با دارا بودن یکهزار و ۴۹۰ پل، ۹۳ تونل، ۹۰ گذرگاه و شیب و فراز ۲۸ در هزار جز نوادر حملونقل ریلی محسوب میشود.
مدیرکل راهآهن شمال با اشاره به رشد ۵۰درصدی جابهجایی مسافر ور راهآهن شمال، اضافه کرد: طی ۸ ماهه امسال ۷۳۰هزار مسافر ازطریق ناوگان راهآهن شمال جابهجا شدند که نسبت مدت مشابه به سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.
معصومی ادامه داد: از دلایل افزایش جابهجایی مسافران توسط ناوگان ریلی دایر شدن دانشگاهها، خارج شدن از شرایط حاد کرونایی، اقدامات مناسب برای تسهیل سفر بوده است.
وی بیان کرد: در راستای تسهیل سفر در ناوگان ریلی شمال میتوان به تعویض سالن مسافری ساری به تهران اشاره که در شان مسافران نبوده و در همین راستا تعدادی از سالنهای قبل را تعویض کردیم.
مدیرکل راهآهن شمال در ارتباط با قطار گردشگری در استان، اظهار کرد: قطار گردشگری از مسیر تهران به شیرگاه فعال است ولی به دنبال این هستیم قطار گردشگری را از مسیر ساری به گدوک فعال کنیم.
معصومی اضافه کرد: در راستای راهاندازی قطار استانی گردشگری صحبتهای اولیه و اقدامات لازم انجام شده و به دنبال این هستیم این قطار هفتهای یکبار فعالیت از مرکز استان به سمت گدوگ داشته باشد.
وی بیان کرد: باتوجه به شرایط و وجود ظرفیتهای گردشگری در استان یکی از مسائل مهم این بوده که مردم باید نسبت به راهآهن شناخت پیدا کرده و هم مقوله گردشگری از طریق ریلی رونق یابد.
مدیرکل راهآهن شمال با اشاره افزایش ۲۴درصدی حمل و نقل بار طی ۸ ماهه امسال توسط این ناوگان، تصریح کرد: بالطبع جابهجایی بار ازطریق خطوط ریلی و هدایت آن از جاده به ریل علاوه بر افزایش کیفیت تردد مردم و گردشگران از بروز تصادفات جلوگیری کرده و هم از خطرات عوارض پنهان پیشگیری خواهد شد.
معصومی یادآور شد: در راستای افزایش بار توسط ناوگان ریلی با تلاش همکاران و پیگیریها توانستیم حمل مواد اولیه کارخانه فولاد البرز را به نتیجه برسانیم، بهطوریکه مواد اولیه کارخانه اردکان یزد به میزان ۱۵هزار تن ازطریق ناوگان به فولاد البرز انتقال داده خواهد شد که اولین محموله ی آن تخلیه شده است و در حال رایزنی برای حمل بار تولیدی این کارخانه که میلهگرد است به سطح کشور هستیم.
وی با اعلام اینکه برای نخستین بار مازوت کم سولفور از بندرامیرآباد به بندرعباس ترانزیت شد، افزود: ۹۰ واگن به وزن ۵هزار تن حمل شده و حمل ۲۰هزار تن نیز در کشتیها درحال پیگیری است.
مدیرکل راهآهن شمال در ارتباط با آخرین وضعیت خسارت سیل به خطوط ریلی، اظهار کرد: راهآهن شمال تنها ارگانی بوده که بعد از سیل بدون کمک سایر دستگاهها و بهطور مستقل ظرف ۴۸ ساعت خطوط را به حالت اولیه برگرداند.
معصومی ادامه داد: باتوجه به اینکه دو بار درگیر سیل شدیم ولی تردد قطارها را توانستیم طی ۴۸ ساعت به روند قبل ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه راه آهن کار فنی و ۲۴ ساعته بوده که باید ضوابط ایمنی در آن رعایت شود، تصریح کرد: باتوجه به سیلخیزی استان مازندران در پدافند غیرعامل شاسی فلزی طراحی کردیم که در زمان وقوع سیلاب، به طور موقت خطوط را راهاندازی کردیم.
مدیرکل راهآهن شمال با بیان اینکه ۲۰ کیلومتر از خطوط راهآهن شمال را توانستیم بهسازی کنیم، اضافه کرد: این روند سال بعد نیز ادامه خواهد داشت.
معصومی ادامه داد: همچنین در بحث پدافند غیرعامل خطوط راهآهن شمال به دوربینهای مداربسته و فیبر نوری مجهز شده که جز اولین ادارات و سازمانها در این راستا هستیم.
وی با اشاره به راهاندازی ساختمان بحران در ایستگاه گدوک سوادکوه، اضافه کرد: این مهم بهمنظور کمک به مسافران باتوجه به برفگیر بودن منطقه پیشبینی شده تا شرایط برای حمل و نقل در منطقه مساعد شود.
مدیرکل راهآهن شمال تصریح کرد: براساس آییننامه راهآهن که در سال ۷۹ بهعنوان قانون توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده حریم راهآهن ۱۷ متر است در این فاصله نباید هیچ ساختوساز و تاسیسات آب، برق و گاز نباید انجام شود و همچنین ۳۰ متر بعد از آن تاسیسات آب، برق و گاز تعبیه شده و حق ساختوساز ندارد.
معصومی ادامه داد: بعد از ۴۷ متر تا ۷۰ متر بعد از آن هر ساختوسازی انجام شود باید با اطلاع راهآهن باشد به این معنا که تا ۱۱۷ متری حریم راهآهن هرگونه ساختوساز باید با اطلاع راهآهن باشد که در استان مازندران این مهم کمتر رعایت می شود.
وی با تاکید بر اینکه تجاوز به حریم راهآهن باید کاهش یابد، خاطرنشان کرد: باید به این مهم بخاطر ایمنی خود مردم توجه شود، چراکه از بروز حوادث ناخواسته و جبرانناپذیر ازجمله خروج واگن از خط باید جلوگیری شود.
مدیرکل راهآهن شمال با اعلام اینکه سوانح برخورد با قطار طی ۸ ماهه امسال نسبت به قبل ۵۰درصد کاهش داشت، گفت: دلیل تحقق این اتفاق مهم انجام کارهای فرهنگی، احداث زیرگذرها و نصب تابلوهای هشداری و حضور مداوم کارشناسان مربوطه بوده امیدواریم تداوم یابد.
معصومی یادآور شد: موضوع مهم دیگر اینکه میدان ترمز قطار ۱۰۰۰ متر است، یعنی درصورت توقف و ترمز سریع تا یک کیلومتر بعد توقف میکند که مردم در این زمینه آگاهی ندارند و نیاز است اطلاعرسانی و فرهنگسازی دارد.
وی با بیان اینکه قطار برقی از اینچهبرون تا گرمسار سال ۹۷ کلید خورد، افزود: از سال ۹۸ این پروژه توسط شرکت روسی شروع شد که همین تجاوز به حریم راهآهن ممکن است این پروژه را مختل کند.
مدیرکل راهآهن شمال با اشاره به جذب سرمایهگذار برای راهاندازی پایانه واردات و صادرات، گفت: مهمترین کار این پایانه صادرات محصولات باغی استان با کانتینرهای یخچالدار است که ۴۰ درصد کار انجام شده و جلسات متعددی داشتیم تا این مهم به سرانجام برسد و درصورت تحقق اولین پایانه صادرات و ورادات محصولات باغی ازطریق ریلی خواهد بود.
معصومی در پایان گفت: کار در راهآهن جز مشاغل سخت و ۲۴ ساعته است که همکاران ما در سرما و گرما بهطور شبانهروزی در تلاش هستند تا سلامت و امنیت مردم در تردد ریلی رقم بخورد.
پایان پیام/
برچسب ها :تجاوز ، حریم ، حمل مسافری ، راه اهن شمال ، رحمان معصومی ، رشد ، قطار برقی ، مازندران
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰