کد خبر : 21247
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
140 views

رئیس کل دادگستری مازندران:

ساماندهی رودخانه‌های مازندران با جدیت انجام شود

ساماندهی رودخانه‌های مازندران با جدیت انجام شود
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: ساماندهی رودخانه‌ها، مسائل مربوط به اجاره بستر رودخانه‌ها و مشکلات مجاوران، احداث اعیانی باید به دقت در دستور کار قرار گیرد.


به گزارش تیتر شمال؛ عباس پوریانی شنبه‌شب در دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان مازندران گفت: نظارت، مسئولیت پذیری و پاسخگویی متولیان امر در حفظ حقوق بیت‌المال ضروری است.

وی افزود: در استان مازندران با توجه به شرایط خاص محیطی، تعداد رودخانه‌ها، دارا بودن سواحل، جنگل و اراضی ملی و کشاورزی با ارزش، شاهد تغییر کاربری غیر مجاز و ساخت و سازهای غیر قانونی بسیار هستیم که عدم نظارت دستگاه‌های نظارتی نیز بی تاثیر نبوده است.

رئیس کل دادگستری  مازندران بر نقش و اهمیت نظارت دستگاه‌ها  در کاهش تخلفات درحوزه اراضی ملی تاکید کرد و گفت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و تضییع نشدن حق مردم باید مسئولان مرتبط در اجرای تکالیف قانونی  سخت‌گیر بوده و نظارت مستمر و بهنگام داشته باشند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال مازندران، با بیان اینکه وجود روحیه مسئولیت پذیری و پاسخگویی در گره‌گشایی مسائل مربوط به وضعیت رودخانه‌ها  در استان مازندران بسیار ضروری است؛ گفت: در سال‌جاری و سال‌های گذشته به دفعات شاهد سیلاب‌های خطرناک همراه با خسارت‌های مالی و جانی بوده‌ایم که باید با شناخت و بررسی علت‌ها و پیگیری مسئولانه از بروز اتفاقات این چنینی پیشگیری کنیم یا با اقدامات اصولی خسارت‌ها را تقلیل دهیم.

پوریانی بر ساماندهی وضعیت  رودخانه‌های استان و حل مشکلات برخی سرمایه‌گذاران  تاکید کرد و گفت: بحث سرمایه‌گذاری در استان بسیار مهم است لذا دادگستری استان با همراهی مدیران مرتبط به رفع موانع سرمایه گذاری و گره‌گشایی از مشکلات کمک می‌کند؛ اما ساماندهی رودخانه‌ها، مسائل مربوط به اجاره بستر رودخانه‌ها و مشکلات مجاوران، احداث اعیانی و مواردی که موجب افزایش سیلاب و خسارات مربوط به آن می‌شود باید به دقت در دستور کار قرار گیرد و پیگیری شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.