کد خبر : 23331
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
149 views

تیترشمال گزارش می‌دهد؛

صدویکمین جلسه شورا با طعم تند استیضاح!

صدویکمین جلسه شورا با طعم تند استیضاح!
دستور کار صد و یکمین جلسه شورای شهر ساری به امضای نامه استیضاح شهردار توسط چهار نفر از اعضای شورا اختصاص داشت که حواشی بیشتر ار متن بود.

به گزارش پایگاه خبری تیتر شمال، مجتبی قربانی- صبح امروز صد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با حضور تمامی اعضای شورای شهر، نماینده فرماندار و شهردار ساری به‌صورت علنی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

رئیس دوره ششم شورای شهر ساری در سخنان پیش از دستور کار اظهار کرد: در روزهای اخیر سربازان ولایت در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی عملیات صادق ۲ را انجام دادند و هیمنه این رژیم خونخوار را در هم شکستند.

پرویز شعبانی افزود: جمعه گذشته به راستی جمعه نصر بود و سخنان مقام معظم رهبری حاوی پیام‌های مهمی به جهانیان بود.

وی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و درود بر روح شهدای امنیت و وطن، خاطرنشان کرد: دستور کار جلسه امروز با توجه به امضای نامه استیضاح شهردار توسط تنی چند از اعضای شورا به این موضوع اختصاص دارد و استیضاح یکی از ابزارهای قانونی اعضای شورا در امر نظارت است.

شعبانی گفت: تذکر، سوال و استیضاح یک امر متداول در فعالیت شوراها است و عامل شفاف‌سازی است.

وی ادامه داد: با همه قوت‌ها و فعالیت‌ها از سوی شهرداری اما بروز کاستی‌ها اجتناب‌ناپذیر است و لذا با توجه به رفع دغدغه‌مندی مردم به‌عنوان یکی از وظایف شورا است این امر طبیعی است.

رئیس شورای شهر ساری اذعان کرد: از رسانه‌ها انتظار انصاف در انعکاس اخبار و موضوعات را داریم.

آقایان یوسفی، وریجی، عاشقان و میرشجاعی، چهار نفر از اعضای شورا بودند که نامه استیضاح را امضا کردند.

حسین یوسفی نائب رئیس شورای شهر ساری نیز اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود و تعویق حقوق پرسنل تقاضای طرح دو فوریتی استیضاح و انتخاب سرپرست جدید برای شهرداری را داریم.

ذلیکانی نماینده فرماندار ساری نیز توضیح داد: ابتدا باید دلایل طرح توسط امضاکنندگان مطرح و اگر دو سوم رای موافق دهند طرح دو فوریتی قابل اجرا است و انتخاب سرپرست توسط قانون انجام می‌گیرد.

رحمان میرشجاعی یکی دیگر از اعضای شورا نیز گفت: اگر استیضاح شکل نگیرد طبیعتاً طرح دو فوریتی هم ملغی خواهد شد.

وی افزود: لازم است طرح دو فوریت قبل از آغاز جلسه به رای گذاشته شود و این مسئله مطابق قانون است.

در ادامه بحث کمی میان اعضا بالا گرفت و جلسه وارد حواشی شد که ذلیکانی نماینده فرماندار ورود کرد و گفت: قانون فصل‌الخطاب است و ابتدا باید دلایل طرح از سوی اعضای موافق استیضاح در جلسه عنوان و به رای گذاشته شود و چنانچه دو سوم نفرات موافق بودند طرح دو فوریت و انتخاب سرپرست جدید عملی خواهد شد.

ذلیکانی تصریح کرد: چنانچه امری غیر این صورت گیرد بنده به‌عنوان نماینده فرماندار، آن را تخلف و نقض قانون در گزارش جلسه، اعلام خواهد کرد.

پافشاری نفرات برای رای‌گیری طرح دو فوریت قبل از دستور کار جلسه موجب شد تا نماینده فرماندار موضوع را در تماس تلفنی استعلام و نتیجه را اعلام کند.

سیدحسین یوسفی نائب رئیس شورای شهر ساری در ادامه جلسه در تشریح دلایل طرح سوال و استیضاح از شهردار کنونی، بین کرد: اکنون دیگر زمان سکوت نیست و اگر ذره‌ای به من ثابت می‌شد که شهردار بنای خدمت دارد دست به قلم نمی‌شدم.

نائب رئیس شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد: دلیل استیضاح شهردار چیزی جز کم‌کاری، وعده‌های بدون عمل، تفرقه میان اعضای شورا و انجام کارهای نمایشی است.

یوسفی ادامه داد: امروز من با مستندات در جلسه حاضرم و یکی از ایرادات بنده مرتبط با پاداش شب عید است و در اسفندماه که پرسنل در عطش دریافت حقوق بودند تنها یک نفر در همین مدت ۱۰ فقره پاداش ۱۴ میلیون تومانی دریافت کرده است و از این موارد با ارقام دیگر نیز وجود دارد.

وی عنوان کرد: در طی مدت مدیریت شهردار بالغ بر ۵۶ سوال از شهردار پرسیده شد.

نائب رئیس شورای شهر ساری بیان کرد: پرسنل دیگری در اسفندماه، ۲۱ مورد پاداش داشته است.

یوسفی از پاداش به دلایل اجرای طرح هوای بهشت، جمع‌آوری پسماند مرز مهران، جشنواره غذا، ترمیم پل ولیعصر، زیباسازی و مواردی دیگر به تنی چند از پرسنل خبر داد و به اسامی تنی چند از نفرات پرداخت.

وی ادامه داد: درآمد ماهانه شهرداری ساری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان از شهروندان و ساخت‌سازها است باید پرسید در مقابل چه خدماتی به شهر ارائه شده است.

نائب رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: دریافت اضافه‌کاری‌های برخی نفرات هم مستند با بالغ بر ۱۰۰ تا ۱۷۵ ساعت اضافه کاری وجود دارد که تعدادی از این نفرات در شهرداری غیبت نیز دارند.

این مسئول ادامه داد: بنده با ۲۷ سال سابقه‌کار حقوق بنده ۳۵ میلیون تومان است در حالی که حقوق یک نیروی شرکتی نورچشمی در شهرداری ۲۵ میلیون تومان و برخی نفرات در شهرداری بالغ بر این ارقام است.

یوسفی تاکید کرد: موضوع تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری ساری،  وضعیت نامطلوب آسفالت معابر و عدم ارائه خدمات به مناطق الحاقی، از دیگر ایرادات است.

وی اشاره کرد: موضوع ارزش افزوده عوارض شهری به یک چالش جدی تبدیل شده است و تمامی سازندگان را فراری داده است.

نائب رئیس شورای شهر ساری  با بیان اینکه هیچ اراده‌ای از سوی مدیریت شهری برای اتمام پروژه زباله‌سوز ساری علیرغم ورود استاندار و فرماندار وجود ندارد؛ خاطرنشان کرد: دلیل آتش‌سوزی قبلی زباله ساری مشخص نشد که اخیرا نیز مجددا زباله ساری آتش گرفت و سوال اینجاست چرا این آتش‌سوزی در جای دیگری صورت نمی‌گیرد.

یوسفی با انتقاد از تداوم معوق ماندن حقوق پرسنل گفت: بارها و بارها در خصوص پرداخت منظم حقوق تذکر داده شد اما همچنان باقیست.

در طول سخنان یوسفی، قبادی شهردار ساری بارها و بارها سخنان نائب رئیس شورای شهر ساری را فرافکنی و خارج از سوالات شش‌گانه مطروحه اعضای شورا دانست و مراتب اعتراض خود را اعلام کرد.

میرشجاعی نیز در سخنان خود گفت: باید مسئله ورود شهردار در میان اعضای شورا و لابی میان اعضا را به جد بررسی کرد.

وی افزود: مناقصه برگزار و پیمانکار مشخص می‌شود اما کار آسفالت روی زمین مانده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.