کد خبر : 23101
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
114 views

در سومین همایش فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی مازندران صورت گرفت؛

نظارت بر عملکرد دهیاران در ساخت و سازها؛ مأموریت ویژه پوریانی به دادستان‌ها

نظارت بر عملکرد دهیاران در ساخت و سازها؛ مأموریت ویژه پوریانی به دادستان‌ها
رئیس‌کل دادگستری مازندران خواستار ‌نظارت دادستان ها بر عملکرد دهیاران در ساخت‌وسازها شد و گفت: این موضوع باید موردتوجه ویژه قرار گیرد که در این راستا دادستان‌ها بر عملکرد دهیاران نظارت خواهند داشت.


به گزارش تیتر شمال؛ عباس پوریانی در سومین همایش فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان، با تبریک و تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، سرتیپ پاسدار عباس نیل‌فروشان و همراهانشان، اظهار کرد: ان‌شاءالله به برکت خون شهدای گران‌قدر، به‌زودی شکست و اضمحلال رژیم غاصب صهیونیستی را شاهد باشیم.
وی با تقدیر از زحمات مدیران قضایی استان، نوع فعالیت و خدمت در دادگستری را بسیار مهم، حساس و سخت عنوان کرد و افزود: مردم، دستگاه قضایی را امین خود می‌دانند و به دادگستری اعتماد دارند.
رئیس‌کل دادگستری مازندران اضافه کرد: علاوه بر اینکه اختیارات دستگاه قضایی نیز با دیگر دستگاه‌ها و ادارات متفاوت است که این موارد می‌طلبد همکاران همچون همیشه در انجام وظایف خود، جهادگونه اهتمام داشته باشند.
پوریانی بر رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها در دادگستری و دادسراهای حوزه‌های قضایی استان تأکید کرد و با گفت: کاهش اطاله دادرسی از جمله مطالبات مهم و به حق مردم است که دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضایی استان، بر روند رسیدگی به پرونده‌ها نظارت دقیق داشته باشند.
وی با اشاره به قانون شورا‌های حل اختلاف و دادگاه‌های صلح نیز اظهار کرد: دادگاه صلح از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار بوده و اقدامات مثبتی در راستای ایجاد دادگاه صلح در استان مازندران صورت‌گرفته است.
رئیس‌کل دادگستری مازندران، پیشگیری از وقوع جرم را امری مهم و اساسی برشمرد و گفت: توجه ویژه به بحث پیشگیری در موضوعات مختلف موجب کاهش جرائم خواهد شد.
پوریانی ادامه داد: دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضایی پیش از ارتکاب جرم در مواردی مانند ساخت‌وسازهای غیرمجاز، از وقوع آن جلوگیری کنند.

 

وی یادآور شد: نقش دهیاران در موضوعات مختلفِ حوزه پیشگیری از وقوع جرم، به‌ویژه جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز بسیار مؤثر است و این موضوع باید موردتوجه ویژه قرار گیرد که در این راستا دادستان‌ها بر عملکرد دهیاران نظارت خواهند داشت.

رئیس‌کل دادگستری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسافر خیز بودن استان مازندران، افزود: با نظارت مسؤولان قضایی مازندران و اقدام و پیگیری مدیران گردشگری استان باید نسبت به ساماندهی وضعیت موجود اقامتگاه‌های بین‌راهی استان مازندران اقدام شود.

پوریانی، اجرای دقیق برنامه ابلاغی سند تحول قضایی را خواستار شد و گفت: انجام برنامه‌های مختلف سند تحول قضایی از جمله حدنگاری بسیار مهم و مورد تأکید است که با بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌های مرتبط باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشت.

وی با اشاره به اهمیت حضور جدی و بازدید مستمر روسا و دادستان‌ها حوزه‌های قضایی از زندان‌های سراسر استان، افزود: حضور و بازدید مدیران قضایی استان از زندان‌ها، نقش بسیار مؤثری در رسیدگی به مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری خواهد داشت.

رئیس‌کل دادگستری مازندران، نظارت بر پرونده‌های کثیرالشاکی را نیز موردتوجه قرارداد و گفت: نظارت بر روند رسیدگی به پرونده‌های مذکور به شکل ویژه مدنظر خواهد بود.

پوریانی همچنین بر رفتار خوب و تکریم مراجعان تأکید و تصریح کرد: درب اتاق مدیران قضایی استان باید به روی مردم باز باشد تا مردم قادر باشند مشکلات خود را با رئیس و دادستان شهرستان مطرح کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.