کد خبر : 15306
تاریخ انتشار : شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
148 views

باز آمد بوی ماه مدرسه؛

۵۳۶ هزار دانش‌آموز راهی ۱۸ هزار کلاس درس مازندران شدند

۵۳۶ هزار دانش‌آموز راهی ۱۸ هزار کلاس درس مازندران شدند
همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس مازندران با حضور جمعی از مسئولان نواخته شد.


به گزارش تیتر شمال؛ زنگ آغاز سال تحصیلی جدید صبح امروز در مدارس مازندران همزمان با سراسر کشور در سه هزار و ۲۰۰ مدرسه مازندران نواخته شد و ۵۳۶ هزار دانش‌آموز مازندرانی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را آغاز کردند.

زنگ سال تحصیلی و مقاومت و ایثار با حضور دختر دانش آموز شهید محمد بلباسی، معاون وزیر آموزش و پرورش، استاندار مازندران در قائمشهر با شعار مدارس مهر مهدوی، مدرسه کارآفرین و دانش‌آموز مسئولیت‌پذیر نواخته شد.

استاندار مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه همه ما باید قدر شهدا را بدانیم، گفت: مازندران در دوران دفاع مقدس ۱۰هزار و۴۰۰ شهید را تقدیم وطن کرد.

سیدمحمود حسینی‌پور بیان کرد: شهدا انتظار دارند که دانش‌آموزان تحصیل کنند چرا که آینده کشورمان در دستان شما است.

وی تصریح کرد: امروز و آغاز سال تحصیلی جاری با حضور فرزندان شاهد مزین شده است و به میمنت حضور این افراد سال تحصیلی را آغاز کردیم.

حسین کمالی مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران در این آئین ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و خیر مقدم به دانش آموزان و معلمان اظهار داشت: امروز ۵۳۶ هزار دانش‌آموز در سراسر استان فعالیت آموزشی و پرورشی خود را شروع کردند.

وی با بیان اینکه شعار امسال مهرماه مدارس «مدرسه قوی، ایران قوی است»، گفت: در آموزش و پرورش استان همه توان خود را برای رفاه بیشتر دانش آموزان به کار گرفتیم و سعی ما تحصیل دانش‌آموزان در محیطی بی دغدغه است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: ۵۳۶ هزار دانش آموز مازندرانی از امروز اول مهر وارد ۱۷ هزار و ۹۰۰ کلاس درس شدند و ۲۲ هزار معلم و مربی در آموزش و پرورش مازندران سال تحصیلی جدید را امروز آغاز کردند.

کمالی گفت: همچنین ۴۷ هزار دانش آموز اول ابتدایی روز چهارشنبه ۲۹ شهریور در ۲ هزار مدرسه و ۴۴ هزار دانش آموز دوره اول متوسطه پایه هفتم در هزار و ۸۰ مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

استاندار مازندران صبح امروز با حضور در منزل شهید محمد بلباسی، فرزند ایشان را برای حضور در مدرسه دخترانه ابتدایی شاهد قائمشهر همراهی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.