کد خبر : 20477
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۳
116 views

مدیرکل محیط زیست مازندران مطرح کرد:

آب‌های سطحی و زیرزمینی مازندران در معرض آلودگی

آب‌های سطحی و زیرزمینی مازندران در معرض آلودگی
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی استان به شدت در معرض آلودگی است.


به گزارش تیتر شمال؛ عطاءالله کاویان در حاشیه راه‌اندازی تصفیه‌خانه صنعتی در آمل در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این واحد صنعتی در واقع کارخانه آلومینیوم مازندران است که افتتاحیه سیستم و تصفیه فاضلاب صنعتی این مجموعه با ظرفیت ۱۰۰ مترمکعب در روز و همین‌طور تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی این مجموعه با ۴۰ مترمکعب در روز ظرفیت دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت این مجموعه در حوزه سیستم تصفیه فاضلاب با توجه به اینکه منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی استان به شدت در معرض آلودگی است را ضروری خواند و افزود: حضور این واحدها و راه‌اندازی سیستم‌های تصفیه فاضلاب می‌تواند کمک بسیار زیادی به حفظ کیفیت و کمیت منابع آب‌های سطحی زیرزمینی کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: بسیاری از واحدهای صنعتی همزمان که راه‌اندازی می‌شوند سیستم تصفیه فاضلاب دارند و امروز دیگر واحدهای صنعتی بدون پساپ تولید و بدون داشتن مجموعه سیستم تصفیه فاضلاب اجازه بهره‌برداری یا مجوز بهره‌برداری از محیط زیست را نخواهند داشت و در واقع با اینها موافقت اصولی مجوزها گرفته می‌شود و پروانه بهره‌برداری داده خودهد شد.

کاویان تصریح کرد: در گذشته الزامات در این حوزه نبود و ما در طول این دو سال گذشته ۴۰ واحد صنعتی را در استان داشتیم که واحدهای صنعتی تولیدی خدماتی با پیگیری‌های مجموعه محیط زیست، سیستم تصفیه  فاضلاب بهداشتی راه‌اندازی شد.

منبع: بلاغ مازندران

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.