کد خبر : 3974
تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
91 views

آغاز تزریق واکسن به گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از امروز در مازندران/ مجموع بستری‌های کرونایی به 446 نفر رسید

آغاز تزریق واکسن به گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از امروز در مازندران/ مجموع بستری‌های کرونایی به 446 نفر رسید

در حالی شمار افراد بستری در مراکز درمانی مازندران به 446 نفر رسیده است که از امروز و همزمان با سراسر کشور، تزریق واکسن به گروه سنی 9 تا 12 سال در مازندران آغاز شده است. به گزارش تیتر شمال؛ در تازه‌ترین بروزرسانی نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت 2 شهرستان مازندران در وضعیت نارنجی، 7 شهرستان

در حالی شمار افراد بستری در مراکز درمانی مازندران به 446 نفر رسیده است که از امروز و همزمان با سراسر کشور، تزریق واکسن به گروه سنی 9 تا 12 سال در مازندران آغاز شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ در تازه‌ترین بروزرسانی نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت 2 شهرستان مازندران در وضعیت نارنجی، 7 شهرستان در وضعیت آبی و 13 شهرستان استان هم در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

سویه امیکرون در مازندران روند شتاب به خود گرفته است و با توجه به سرعت انتشار این سویه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی سنین، می‌تواند خطر ابتلا را تا حد زیادی کاهش دهد.

بستری 446 بیمار مبتلا در مراکز درمانی مازندران

فرهاد غلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص تازه‌ترین آمارهای ابتلا و بستری مبتلایان طی 24 ساعت گذشته در استان، اظهار کرد:   ظرف 24 ساعت گذشته تعداد 72 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و ظرف همین مدت تعداد 59 نفر از افراد بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی افزود: هم اکنون 333 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 59 نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

گفتنی است بر اساس آمار مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بابل، طی 24 ساعت گذشته 22 بیمار جدید در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه، پذیرش شدند.

طی این مدت، 4 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

بر اساس این آمار،  مجموع بستری شدگان در مراکز درمانی بابل به 113 نفر رسید که از این تعداد، 19 نفر در  بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

آغاز تزریق واکسن به گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از امروز در مازندران/ واکسیناسیون کودکان اختیاری است

قاسم اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز از آغاز تزریق واکسن به گروه سنی 9 تا 12 سال از امروز همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه با تزریق واکسن کرونا از کودکان مراقبت می‌کنیم؛ افزود: براساس دستور العمل‌های بهداشتی، واکسن‌های مناسب این گروه سنی، سینوفارم و پاستوکووک بوده که در دو نوبت تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه برای رسیدن به ایمنی دسته‌جمعی لازم است همه گروه‌های سنی واکسن خود را دریافت کنند، گفت: سویه جدید کرونا – اُمیکرون می‌توانند برای کودکان نیز خطرناک باشد و سلامتی کودکان و نوجوانان را تهدید کند.

اویس ادامه داد:حدود 212 هزار دانش آموز گروه سنی 12 تا 18 سال در مازندران واکسن کرونا تزریق کردند و تاکنون عوارض خاصی در این زمینه گزارش نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.