کد خبر : 21070
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۱۵
105 views

حماسه حضور شکل گرفت؛

آغاز رای‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران

آغاز رای‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران
دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی برگزار می شود که مردم از اقشار مختلف با اتحاد پای صندوق‌های رای آماده‌اند و صفوف گسترده در شعب رای‌گیری شکل گرفته است.


به گزارش تیتر شمال؛ سرانجام بعد از برگزاری دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و کشیده شدن انتخابات به دور دوم، ساعت هشت صبح جمعه ۱۵ تیرماه آخرین مرحله از فرایند مشخص شدن منتخب مردم آغاز شد.

از ساعت‌ها قبل از آغاز فرایند رأی گیری مردم در شهرها و روستاهای مختلف از پیر و جوان و اقشار مختلف در پای صندوق‌ها رأی دور هم جمع شده‌اند تا ثابت کنند ایرانی‌ها در روزهای مهم گرد هم جمع می‌شوند و مانند همیشه آگاه و مصمم منتخب اصلح را برمی‌گزینند.

در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ملاک انتخاب، کسب اکثریت نسبی آرا است و کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد یعنی «متولدین روز ۱۵ تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن» می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند در انتخابات شرکت کنند.

هزاران شعبه اخذ رأی هم اکنون شاهد حضور گسترده و حماسی مردم است که بار دیگر با اتحاد خود، دشمن را نا امید کنند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: مازندرانی‌های واجد شرایط در سه هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار اخذ رای می‌توانند آرای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

جواد سالار بیان کرد: عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی برای برگزاری این مرحله از انتخابات آماده هستند و فرمانداری‌ها نیز اقدامات لازم را برای برپایی شعب اخذ رای در سراسر استان انجام داده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران اظهار کرد: همه افراد متولد ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و پیش از این تاریخ می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند؛ در مرحله نخست انتخابات افراد متولد هشتم تیر ۱۳۸۵ به قبل امکان رای دادن داشتند و برای مرحله دوم افرادی که متولد ۹ تا ۱۵ تیر ۱۳۸۵ هستند و در یک هفته اخیر ۱۸ سال‌شان تمام شد نیز به جمعیت واجد شرایط استان افزوده شده‌اند.

وی درباره تعداد صندوق‌ها و شعب اخذ رای استان برای انتخابات روز ۱۵ تیر هم گفت: تعداد شعب و صندوق‌های اخذ رای در مازندران نسبت به مرحله نخست انتخابات هیچ تغییری نکرد و همان سه هزار و ۲۲۸ شعبه شامل ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار که هشتم تیر آرای مردم را جمع‌آوری می‌کرد در مرحله دوم نیز برپا می‌شوند.

سالار افزود: صندوق‌های اخذ رای ساعت ۶ صبح  جمعه از فرمانداری‌ها به شعب اخذ رای انتقال داده شده و از ساعت هشت صبح نیز فرآیند رای‌گیری آغاز می‌شود.
جمعیت واجد شرایط مازندران برای شرکت در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر اساس داده‌های ستاد انتخابات این استان ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ نفر است که شامل همه افراد متولد ۱۵ تیر ۱۳۸۵ به قبل می‌شود.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در مازندران نیز آغاز شده و مازندرانی‌های واجد شرایط در سه هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار اخذ رای می‌توانند آرای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.