کد خبر : 17113
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
146 views

فرماندهی سپاه کربلا خبر داد:

آغاز نخستین رویداد آموزشی مسئله محور محلات مهدوی مازندران+تصاویر

آغاز نخستین رویداد آموزشی مسئله محور محلات مهدوی مازندران+تصاویر
فرمانده سپاه کربلا گفت: نخستین رویداد آموزشی مسئله محور محلات مهدوی از امروز ۲۰ آذرماه این رویداد آغاز و تا ۲۴ آذرماه ادامه خواهد داشت.


به گزارش تیتر شمال؛ سردار سیاوش مسلمی بعدازظهر امروز در نشست خبری با موضوع برگزاری نخستین رویداد آموزشی مسئله محور محلات مهدوی (اسوه)، اظهار کرد:  رویداد بسیار ارزشمند نخستین رویداد آموزشی مسئله محور محلات مهدوی در استان مازندران در حال برگزاری است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که این روزها موجب نگرانی دلدادگان به انقلاب اسلامی است فعالیت‌های ناظر به مسجدمحوری است و حضور کمرنگ جوانان و نوجوانان در مساجد موجب نگرانی خانواده‌ها شده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران، خاطرنشان کرد: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ طرحی با نام جبهه خرمشهرها در شهرستان بابلسر شکل گرفت که در ادامه با جمع‌آوری تجربیات این طرح و طرح‌های مشابه در سراسر کشور، یک الگو براساس زیست‌بوم استان تعریف شد.


این مسئول ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ این طرح به سراسر استان ابلاغ و اجرا شد و متعاقبا در سال گذشته این طرح از سوی سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور اجرا شد.

مسلمی بیان کرد: این طرح در مازندران با نام محله مهدوی و در سراسر کشور با نام محله اسلامی در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: تمامی مسئولان استانی و شهرستانی برای هم‌نوایی اجرای این طرح پای کار آمد و برای هماهنگی بیشتر اجرای این طرح در ۹۰۷ محله و پایگاه مقاومت مازندران این رویداد برگزار شده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران، گفت: از امروز ۲۰ آذرماه این رویداد آغاز و تا ۲۴ آذرماه ادامه خواهد داشت و هر روز با ارکان هر محله از چند شهرستان دیدار و جلسه داریم تا هم‌نوایی در حد اعلا برقرار شود.

این مسئول ادامه داد:  این نمایشگاه در قالب قرارگاه‌های چهارگانه با توجه با زیست‌بوم هر شهرستان تعریف و در حال برگزاری است و هر شهرستان بسته به نظام مسائل مشخص، محصول خود را در این نمایشگاه ارائه خواهند داد.

مسلمی اعلام کرد: هدف از برگزاری این رویداد الگونمایی و توانمندسازی پایگاه‌های مقاومت محلات استان است.

وی اذعان کرد: هم اکنون ۴۸۵ پایگاه در حال ورود به فاز اجرایی و ۴۲۲ پایگاه در حال مقدمات گفتمان‌سازی و تکمیل فرآیند هستند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران، تاکید کرد: این همنوایی نیازمند یکصدایی ارکان هر محله از دهیار و هیئت‌ امنا گرفته تا امام جماعت و مسئول پایگاه مقاومت است و لذا زمان‌بر است؛ اما مهم خروجی کار است که ارزشمند است.

این مسئول افزود: در این فرآیند قطعا جراحی لازم است و برخی در این میان حذف و تعداد نفرات دیگری جایگزین خواهند شد‌.

مسلمی تشریح کرد: در حال حاضر، ۸ هزار و ۳۹۷ هيئت اندیشه‌ورز داریم که عمدتا دارای جایگاه مثبت اجتماعی در هر محله هستند که این نفرات، باید نظام مسائل هر محله را احصا کنند که تاکنون هزار و ۵۰۰ نظام مسائل در ۹۰۷ محله استان، جمع‌آوری شده است.

وی افزود: در گام بعدی این مسائل، اولویت‌بندی و رتبه‌سنجی و سپس اقدامات مقتضی برای رفع مشکلات صورت می‌گیرد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران، اذعان کرد: این ۹۰۷ محله استان، تاکنون ۱۳۰ محله توانستند بخش زیادی از نظام مسائل خود را مرتفع کنند.

مسلمی در پایان گفت: آرمان شهر در گرو گفتمان‌سازی واحد و مشارکت خود مردم برای حل مشکلات هر محله است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.