کد خبر : 21514
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
123 views

مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان خبر داد:

آمادگی برای گذر از پیک برق تابستان ۱۴۰۳

آمادگی برای گذر از پیک برق تابستان ۱۴۰۳
مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: شبکه انتقال و فوق توزیع نیروی برق منطقه ای مازندران و گلستان، آمادگی برای گذر از پیک برق تابستان ۱۴۰۳ را دارد.


به گزارش تیتر شمال؛  کوروش موسوی تاکامی مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران وگلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با اجرای پروژه‌های اولویت‌دار و مصوب پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع مازندران و گلستان، شبکه آماده گردش توان با میزان بیش از ۵۷۵۰ مگاوت در تابستان امسال است.
وی افزود: پروژه‌های مهم، حساس و حیاتی نظیر احداث خط ۴مداره ۶۳ و ۲۳۰ کیلوولت گرگان – کردکوی به طول ۳۲ کیلومتر مسیر (۱۲۸ کیلومتر مدار) جهت افزایش ظرفیت انتقال خط از ۳۰۰ به ۱۴۰۰ مگاوات – رفع مشکل افت ولتاژ و کاهش تلفات، خط ۴مداره ۶۳ و ۲۳۰ کیلوولت رویان – نوشهر به طول ۴۲ کیلومتر مسیر (۱۶۸ کیلومتر مدار) جهت رفع چالش حبس تولید در نیروگاه نوشهر و افزایش ظرفیت انتقال خط از ۳۰۰ به ۱۴۰۰ مگاوات اجرا شده است.
مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان اضافه کرد: توسعه پست ۶۳/۴۰۰کیلوولت آزادشهر به‌ظرفیت ۴۰۰ مگاولت آمپر جهت تامین بار استان گلستان، احداث پست ۶۳/۲۰ کیلوولت فریدونکنار، افزایش ظرفیت ۱۵ پست ۶۳/۲۰ کیلوولت، افزایش ظرفیت خطوط فوق توزیع برای رفع معضل پرباری ؛ افزایش ظرفیت پست ۶۳/۲۴۰/۴۰۰ کیلوولت مرکز مازندران از ۸۳۰ مگاولت آمپر به ۱۵۴۵ مگاولت آمپر، نصب ۱۰۰ مگاوار خازن و ائرهال خطوط و پست‌های انتقال و فوق توزیع و سایر از پروژه‌های مهم و حساس هستند که برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با صرف هزینه ریالی بروز بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد ریال، اجرا کرده است.
موسوی تاکامی با بیان اینکه استقرار سیستم اسکادای بومی دانش‌بنیان در مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، امکان پایش، مانور و مدیریت بار شبکه فوق توزیع استان‌های مازندران و گلستان را فراهم می‌کند، گفت: لذا امکان تامین بار پایدار مشترکین، با ارزیابی‌های دقیق مهندسی صورت خواهد گرفت.
مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان تصریح کرد: نرخ رشد بار در سال جاری افزایش یافته و نیاز مصرف به عدد ۷۸هزار مگاوات در کشور و احتمالا ۵۷۵۰ مگاوات در مازندران و گلستان می‌رسد؛ هرچند که شبکه انتقال و وفوق توزیع برق پایدار بوده و خواهد ماند و به هیچ عنوان خاموشی برنامه‌ریزی شده خانگی اعمال نمی‌شود، کشورهای همسایه عربی و ترکیه دچار مشکل تامین بار و خاموشی‌های مقطعی خانگی شده‌اند.
رئیس کارگروه انرژی مازندران و گلستان اضافه کرد: استقرار گنبد حرارتی بر منطقه خاورمیانه سبب شده است تا دمای هوا و متعاقب آن رطوبت در حاشیه دریای خزر افزایش یافته و طی سه هفته اول مرداد ماه ۱۴۰۳ افزایش چشمگیر و محسوس خواهد بود.

موسوی تاکامی از مردم مازندران و گلستان خواست تا با نصب اپلیکیشن با انرژی بر دستگاه‌های تلفن همراه یا با استفاده از این سامانه از طریق دسکتاپ‌ها، ضمن آموزش چگونگی مدیریت مصرف، با کاهش مصرف، مشمول جوایز و تقلیل ریالی صورت‌حساب‌های برق شوند.

مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان از مشترکین خانگی ویلانشین و شهرک‌های خوش‌نشین درخواست نصب سیستم‌های تولید برق فتوولتائیک خورشیدی، آب گرم‌کن‌های خورشیدی و یا سیستم‌های CHP را داشته و از صنایع مستقر در شهرک های صنعتی و کارخانجات بزرگ صنعتی درخواست کرد که حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۳ حداقل به میزان ۱.۵ برابر دیماند برق، مولدهای خودتامین یا نیروگاه های تولید پراکنده با امکان خرید تضمینی برق توسط شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان نصب کنند.

 

موسوی تاکامی با هشدار اینکه عدم نصب مولدهای خود تامین توسط صنایع بزرگ، می‌تواند در پیک بار سال ۱۴۰۴ آن صنایع را مشمول مدیریت بار کند، گفت: شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان کرارا به ۱۵ صنعت بزرگ مازندران و گلستان این مهم را یادآوری کرده و در کارگاه‌های آموزشی مختلف و حاشیه جلسات با صنایع، اهمیت این موضوع را تاکید داشته است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.