کد خبر : 19971
تاریخ انتشار : شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۴۷
123 views

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد:

اجرای رویداد «صعود» با هدف توانمندسازی کنشگران فرهنگی

اجرای رویداد «صعود» با هدف توانمندسازی کنشگران فرهنگی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت: قرارگاه شهید آوینی قرار است با هدف جریان‌سازی فرهنگی و توانمندسازی کنشگران فرهنگی با تعریف برنامه‌های مستمر بنا دارد نقش مهمی در اعتلای فرهنگ و هنر کشور ایفا کند.


به گزارش تیتر شمال؛ احسان آهنگر ظهر امروز در نشست مطبوعاتی و آئین رونمایی از پوستر و سایت رویداد فرهنگی صعود که در سالن جلسات اداره کل ارشاد استان با حضور سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و مسئول بسیج رسانه استان و اصحاب رسانه برگزار شد اظهار کرد: رویداد فرهنگی و هنری صعود یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سال‌جاری است.

وی افزود: این رویداد فرهنگی و هنری با محوریت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: قرارگاه شهید آوینی قرار است با هدف جریان‌سازی فرهنگی و توانمندسازی کنشگران فرهنگی با تعریف برنامه‌های مستمر بنا دارد نقش مهمی در اعتلای فرهنگ و هنر کشور ایفا کند.

این مسئول ادامه داد: طرح‌های مختلفی در سطح کشور در این قرارگاه انجام شد که بر اساس دفاعیات استان‌ها در جلسات گوناگون چندین طرح مطرح که بنا شد این طرح در استان‌ها اجرا شود.

آهنگر بیان کرد: این طرح در شبکه‌سازی کنشگران و تقویت کارکرد فرهنگی و هنری در محلات با استفاده از ظرفیت مردمی در استان موثر است.

وی در جمع اصحاب رسانه به تشریح این طرح پرداخت و عنوان کرد: این طرح محله‌محور است و برای هر محله متناسب با بوم محله برنامه تعریف می‌شود؛ دوم آنکه خانواده محور بوده و برای هر یک از اعضا با توجه به رویکرد تربیتی برنامه دارد و نکته سوم اینکه این طرح مسجد پایه بوده و سنگر اصلی این طرح مساجد استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد: این طرح نگاه ایجابی به موضوعات فرهنگی داشته و بدنبال افزایش نشاط اجتماعی در محلات است.

این مسئول گفت: این امر مستلزم شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و نظام مسائل محلات است.

آهنگر متذکر شد: امروز برای تربیت نوجوانان باید نظام مسائل محلات را شناخت و بر اساس چالش‌های موجود برای آن برنامه تعریف کرد.

وی یادآور شد: در گام نخست، ۳۰۰ مسجد جامعه هدف ما است و بنا است ۲ هزار نفر هدف ما در این طرح باشند چراکه این طرح سالانه بوده و بنا است به صورت مستمر در سالیان آینده نیز ادامه پیدا کند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.