کد خبر : 20162
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
144 views

مدیر مخابرات منطقه مازندران خبر داد:

اجرای هزار و ۲۵۰ کیلومتر فیبر نوری در مازندران

اجرای هزار و ۲۵۰ کیلومتر فیبر نوری در مازندران
مدیر مخابرات منطقه مازندران گفت: در دولت سیزدهم هزار و ۲۵۰ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده است.


به گزارش تیتر شمال؛  علی نوروزی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بيان اينكه مازندران جزو استان‌هایی بود که پوشش‌های ۱۰۰ درصدی در انتخابات گذشته داشته بود اظهار کرد: همه امکانات و ظرفیت‌های موجود در مخابرات منطقه مازندران در حوزه‌های فیبر نوری، همراه اول در انتخابات گذشته به‌کار گرفته شده است و به همین دلیل مازندران جز استان‌هایی بود که پوشش صد درصدی را در بحث انتخابات داشته است.

وی با اشاره به شکوفایی این سازمان در حال حاضر ادامه داد: با توجه به نارضایتی‌‌های چند سال گذشته در جهت زیان‌دهی این سازمان و تعطیلی بسیاری پروژه‌های فیبر نوری در سالیان گذشته با اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم در حوزه توسعه ارتباطی برای مازندران برکات زیادی به همراه داشته به گونه‌ای که این استان اکنون در عرصه های مختلف مخابراتی قابل رقابت با استان‌های دیگر است.

مدیر مخابرات منطقه مازندران تصریح کرد: با همکاری اداره‌کل فناوری اطلاعات مازندران ظرف دو سال گذشته حدود ۳۵۰ سایت همراه اول از محل اعتبارات دولتی uso و اعتبارات همراه اول در شهرستان‌ها و روستاهای استان ابلاغ که حدود ۱۴۰ سایت نصب و راه‌اندازی شد تا پوشش صوت و دیتای مشترکین همراه اول در سراسر استان تکمیل شود.

این مسئول با اشاره به ابتکار خوب طرح نجما در خردکردن پروژه‌ها گفت: ۸۰۰ پروژه برای ۶۳ شهرستان در قالب طرح نجما در استان پیش‌بینی شد که با ظرفیت‌سازی‌های صورت گرفته این طرح به‌خوبی در استان برگزار شد.

نوروزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در دولت گذشته تنها یک روستا از فیبر نوری برخوردار بوده است گفت: در حال حاضر ۳۵۰ روستای مازندران از این نعمت برخوردار شده‌اند و در حال حاضر مازندران از جمله استان‌هایی بوده است که توانسته در پوشش‌دهی در روستاها توانسته مقام خوبی را کسب کند.

وی با عنوان اینکه ۲۱۰ سایت فاز همراه اول در حوزه شهری برای پوشش و فراگیری ارتباطات همراه اول در استان دایر شده است، گفت: هزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آن هرینه شده است.

مدیر مخابرات منطقه مازندران خاطرنشان کرد: تمامی مناطق شهری به اینترت فورجی مجهز شده است.
این مسئول با عنوان اینکه ۹۸ درصد استان تحت پوشش شبکه‌های سیار ارتباطی و مخابراتی است، به پروژه‌های فیبر نوری اشاره کرد و گفت: به برکت دولت سیزدهم هزار و ۲۵۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است و در مسیرهای دودانگه، چهاردانگه، هزارجریب، جاده هراز، سوادکوه، جنت‌رودبار، آب‌پری وغیره این طرح کشیده شده است.
نوروزی درباره طرح فیبر نوری یادآور شد: تاکنون ۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرها اجرا شده است.

وی با اشاره به شرایط بی‌نظیر طرح ftth مخابرات مازندران گفت: همزمان با سفر اخیر رئیس  جمهور شهید به استان مازندران طرح اهدای مودم رایگان فیبرکشی داخلی رایگان سرویس یکساله همراه با ۵۴۰گیگ ترافیک با قیمت ۱۹۰ هزار تومان در اقساط یکسال پس پرداخت در دستور کار مخابرات این استان قرار گرفته است و عموم مردم می‌توانند برای ثبت‌نام به کلیه مراکز مخابراتی سراسر استان مازندران مراجعه کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.