کد خبر : 23485
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
108 views

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران:

اجرای ۳۳ طرح ارتقای کیفیت آب آشامیدنی در مازندران

اجرای ۳۳ طرح ارتقای کیفیت آب آشامیدنی در مازندران
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت که در راستای تامین، تصفیه و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی شهروندان، ۳۳ طرح ارتقای کیفیت آب در سطح شهرها و روستاهای این استان در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری تیتر شمال، بهزاد برارزاده روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نحوه فعالیت آزمایشگاه مرجع این شرکت در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: از این تعداد، ۱۱ طرح به طور کامل تکمیل، ۹ طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد و ۱۳ طرح نیز با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی و با ظرفیت ۲۴۹ لیتر بر ثانیه با سرمایه گذاری بیش از ۹۲ میلیارد ریالی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه آب‌های آشامیدنی این استان سالم و فاقد هرگونه آلودگی میکروبی است، افزود:‌ با توجه به تعهدات سازمانی در حوزه کنترل کیفیت آب و فاضلاب، در ۶ ماهه نخست امسال افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تست آزمایشگاهی با هدف ارزیابی کیفیت آب و پساب این استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران با بیان اینکه کنترل کیفیت آب آشامیدنی یک فرایند مهم است که اطمینان می دهد آب، سالم و قابل مصرف است، خاطرنشان کرد: کنترل کیفیت آب آشامیدنی شامل تست ها و ارزیابی های شیمیایی و میکروبیولوژی است.

برارزاده گفت: ارزیابی کیفیت آب آشامیدنی مردم شامل مراحل نمونه برداری، تست های فیزیکی و شیمیایی، میکروبیولوژیکی، تجزیه و تحلیل داده ها و ارزیابی استانداردهاست که درهمین راستا شرکت آب و فاضلاب مازندران با برخورداری ۲۰ آزمایشگاه فعال وکادر تخصصی ۵۰ نفره در سطح استان، مسئولیت پایش، ارزیابی وکنترل کیفیت آب و پساب حاصل از تصفیه آب و فاضلاب را عهده دار است.

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران با اشاره به اجرای ۶ هزار و ۴۰۹ آزمون شیمیایی، یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۱۰۵ آزمون ارزیابی کیفیت میکروبی آب و نیز ۱۵۰ نمونه آزمون های ارزیابی کیفیت بیولوژیکی آب منابع آبی و تصفیه خانه های آب در ۶ ماهه نخست امسال، تصریح کرد: همچنین در طی این مدت، ۵۵ هزار و ۴۸۸ آزمون ارزیابی عملکرد واحدهای تصفیه آب با هدف ارزیابی عملکرد ۶۸ واحد تصفیه خانه آب و نیز ۲ هزار و ۴۹۷ آزمون در هشت واحد تصفیه خانه فاضلاب استان انجام شده است.

اجرای ۳۳ طرح ارتقای کیفیت آب آشامیدنی در مازندران

برارزاده، سرانه تولید آب شهری در هر شبانه روز برای هر شهروند مازندرانی در مناطق شهری را ۲۰۰ و در مناطق روستایی را نیز ۱۷۱ لیتر عنوان کرد و افزود:‌ از این میزان شهروندان در هر شبانه روز ۱۴۰ تا ۱۵۰ لیتر و در مناطق روستایی نیز ۱۲۰ تا ۱۳۰ لیتر آب مصرف می‌کنند که این میزان بیشتر از حد استاندارد است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.