کد خبر : 22655
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
110 views

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران:

اجلاسیه شهدای غریب مازندران در ۲۸ شهریورماه برگزار می‌شود

اجلاسیه شهدای غریب مازندران در ۲۸ شهریورماه برگزار می‌شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه کنگره شهدای غریب در اسارت در ۲۸ شهریورماه امسال برگزار خواهد شد؛ گفت: تعداد شهدای غریب در اسارت شناسایی شده استان مازندران، ۸۲ نفر است.


به گزارش تیتر شمال؛ سعید کهنسال صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در اسارت استان مازندران، اظهار کرد: کنگره شهدای غریب در اسارت در ۲۸ شهریورماه امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود: سیره آزادگان می‌تواند درس بزرگی برای جوانان امروز کشور باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، خاطرنشان کرد: تبیین و بیان خاطرات آزادگان که برای آرمان‌های خود پا به این عرصه گذاشتند بسیار موثر و مفید خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: شهدای آزاده غریب در اسارت ما کارهایی کردند که از افراد عادی سر نخواهد زد و این اتفاقات بسیار درس‌آموز است.

کهنسال بیان کرد: شناساندن شهدای غریب در اسارت نیازمند برگزاری کنگره‌ای مستقل بود که بدین سبب نخستین کنگره آزادگان در ۲۸ شهریورماه در سالن اجتماعات هلال‌احمر مازندران برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۸۲ شهید غریب در اسارت استان مازندران شناسایی شد که زیر بار شکنجه، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های عراق به مقام رفیع شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: کیفی‌سازی تصاویر شهدا در دست انجام است تا تابلو فرش‌های فاخری تهیه شود.

این مسئول اعلام کرد: از خانواده ۸۲ شهید آزاده مازندران در نخستین کنگره شهدای غریب مازندران، تجلیل خواهد شد.

کهنسال تاکید کرد: اخذ خاطرات شهدای غریب توسط همرزمان آنان در مرحله نهایی است تا به تاریخ شفاهی تبدیل شود.

وی اذعان کرد: تهیه سرود ویژه و خاص شهدای آزاده مازندران در دستور کار قرار گرفت و ساخت تئاتر صحنه‌ای نیز در دست انجام و اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران تصریح کرد: اگر بنا است مطالبه‌گری مغفول‌مانده‌ای صورت گیرد باید مشارکت مجموعه ایثارگری افزایش یابد.

این مسئول افزود: اجرای برنامه‌های در دست اجرا در پیش‌کنگره اجلاسیه توسط خود آزادگان در دست انجام و اجرا است.

کهنسال متذکر شد: تاکنون در پنج شهر آمل، بهشهر، بابل، نوشهر و قائم‌شهر یادواره شهدای غریب برگزار شد‌.

وی یادآور شد: تعداد شهدای غریب در اسارت استان مازندران بیش از ۸۲ نفر است که شناسایی تمامی این شهدا نیازمند مشارکت جامعه ایثارگری، خانواده شهدا و همرزمان آنان است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.