کد خبر : 22520
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۲۳
114 views

فرمانده سپاه کربلا:

اجلاسیه کنگره شهدا ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود

اجلاسیه کنگره شهدا ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود
فرمانده سپاه کربلا گفت: اجلاسیه نهایی کنگره شهدا و سرداران دیار علویان ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ سردار سیاوش مسلمی  در گفتگو با خبرنگاران ضمن تشریح فعالیت‌های کنگره ملی شهدای استان، اظهار کرد: اجلاسیه نهایی کنگره شهدا و سرداران دیار علویان ۱۲مهرماه برگزار می‌شود.

وی از آغاز فعالیت دبیرخانه کنگره ملی شهدای استان از روزهای پایانی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: ۹ اجلاسیه ویژه دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید استان مازندران در حال برگزاری است.

فرمانده سپاه کربلا با اعلام اینکه اجلاسیه ملی نابغه فاو ویژه سردار محمدحسن قاسمی‌طوسی در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، ادامه داد: همایش تمدنی «از طبرستان تا یمن هم قدم تا مسجد الاقصی»  ۲۵ شهریورماه برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه از ۶ مهرماه امسال هفته اجلاسیه ذیل کنگره شهدا برگزار می‌شود، تصریح کرد: اجلاسیه زنان و ازدواج آسان با حضور هزار زوج جوان به همراه اهدای جهیزیه در ششم مهرماه و اجلاسیه رزمندگان و ایثارگران نیز هفتم مهرماه اجرا می‌شود.

مسلمی از توزیع هزار سری جهیزیه، ۴۰ هزار بسته معیشتی و ۱۸ هزار بسته لوازم‌التحریر در اجلاسیه زنان و ازدواج آسان خبر داد و گفت: همایش کشتی‌گیران در رده‌های سنی مختلف هشتم مهرماه با حضور ۶ هزار نفر در ورزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک ساری با برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همایش ۶ هزار نفری فرزندان شاهد برای نخستین‌بار در سطح کشور نهم مهرماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همایش دانشجویان و اساتید در روز ۱۰مهر و اجلاسیه معلمان و دانش‌آموزان چهارشنبه ۱۱ مهرماه برگزار می‌شود.

دبیرکل دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران به اجرای موفق نمایش «راز سرزمین عشق» در ساحل سیترای نوشهر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این نمایش از ۲۶ شهریور تا ۱۲مهرماه در ساری اجرا می‌شود.

این مسئول از آغاز فعالیت پژوهشکده کنگره تا برگزاری سومین کنگره ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید مازندران خبر داد و افزود: سه سمفونی ویژه این کنگره رونمایی می‌شود.

مسلمی با بیان اینکه تمثال مبارک شهدای استان به صورت تابلوفرش در حال تولید بوده و در طی رزمایش میثاق و سپاس در یک روز مشخص تقدیم خانواده‌های معظم شهدا خواهد شد، اظهار کرد: تولید فیلم سینمایی از رشادت‌های رزمندگان مازندرانی در رویارویی با منافقین با عنوان «حماسه جنگل» در حال تولید بوده که تاکنون ۹۵ درصد از پروژه تصویربرداری آن به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های اولیه برای ساخت فیلم حماسه ششم بهمن آمل با همکاری سیما فیلم انجام شده است، از تولید سریال ۲۲ قسمتی شهید تورانی خبر داد.

فرمانده سپاه کربلا از طراحی، تولید و نصب المان‌های شهدایی در کل استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰ المان شهدایی در استان جانمایی شده است.

این مسئول با اعلام اینکه تاکنون ذیل این کنگره جشنواره‌های ادبی شامل شعر، تئاتر و سرود با موضوع دفاع مقدس، ایثار، مقاومت و شهادت برگزار شده است، از تالیف ۳۰۰ کتاب پالتویی با محوریت زندگی شهدا و سرداران مازندرانی خبر داد.

دبیرکل دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران در پایان از برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مازندران در شهرستان قائم‌شهر خبر داد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.