کد خبر : 21942
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
114 views

اخطار جدی استاندار مازندران به دهیاران و مدیران دخیل در ساخت‌وسازهای غیرمجاز

اخطار جدی استاندار مازندران به دهیاران و مدیران دخیل در ساخت‌وسازهای غیرمجاز
از این پس با دهیارانی که رد پای آن‌ها در ساخت و سازهای غیرمجاز دیده شود یا در این زمینه سهل‌انگاری داشته باشند برخورد قانونی خواهد شد و هزینه تخریب بناهای غیرمجاز نیز با نهادهایی است که در فرآیند ساخت مرتکب تخلف شده باشند.


به گزارش تیتر شمال؛ یوسف نوری امروز –یکشنبه- در جلسه کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را پیش از این که در روستاها و مکان‌های دیگر وارد مرحله اجرا شوند باید گرفت.

وی افزود: نقش دهیاران در پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بسیار پر اهمیت است و برخی از دهیاران در این بخش دستاوردهای خوبی داشتند. اما با دهیارانی که تخلف داشته باشند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در مازندران با انتقاد از اجرا نشدن احکام صادره برای ساخت و سازهای غیرمجاز خاطرنشان کرد: اجرا نشدن این احکام سبب شد که ضوابط موجود بازدارندگی لازم برای پیشگیری از وقوع تخلف را نداشته باشند.

نوری تصریح کرد: از این پس هیچ دستگاه و نهاد خدمات‌رسانی تحت هیچ شرایطی نباید به ساخت و سازهای غیرمجاز انشعابی ارائه دهد. همچنین از امروز به بعد هزینه تخریب بناهای غیرمجاز باید توسط نهادی پرداخت شود که در این زمینه مرتکب تخلف شده است.

نوری تاکید کرد که با دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و مدیران متخلفی که از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز به هر شکلی حمایت می‌کنند با جدیت برخورد می‌شود.

این مقام مسوول تهیه پیوست قانونی برای ارائه هرگونه انشعاب را ضروری دانست و گفت: ساخت و سازهای غیرقانونی و بدون مجوز چهره مازندران را به شدت متحول و بی‌هویت کرده است.

اخطار جدی استاندار به دهیاران و مدیران دخیل در ساخت‌وسازهای غیرمجاز

به گفته کارشناسان این معضل فراگیر در حال حاضر اثرات مخربی نظیر تخریب سیمای کالبدی شهرها و روستاها، از بین رفتن منابع، تعرض به حریم رودخانه‌ها و سواحل و عرصه‌های طبیعی و آلودگی زیست‌محیطی برجا گذاشته است.
برابر آمار رسمی موجود به دلیل گسترش ساخت و سازهای بی‌رویه و غیرمجاز در اراضی ملی غرب مازندران، بیش از۳۰ هزار مشترک غیرمجاز برق بدون داشتن انشعاب به این انرژی دسترسی دارند و همین معضل نیز در دیگر بخش‌ها مشکلاتی را دامن زده است.
مازندران به دلایل برخورداری از مناظر بی‌بدیل طبیعی و تاریخی برای افراد غیربومی جذاب است و این شاخص‌ها و ویژگی‌های طبیعی موجب شده تا آن‌ها در این دیار سرسبز و خوش آب و هوا به فکر تهیه سرپناهی برای خود و خانواده باشند.

اگرچه خرید و فروش زمین و ساخت ویلا در مازندران قصه تازه‌ای نیست و بارها این موضوع مورد بررسی قرار گرفت، اما این بار داستان به گونه‌ای دیگر رقم خورده است. به طوری که تقاضای بالا و نامعقول برای خرید زمین یک هرج و مرج شدید در قیمت‌ها ایجاد کرد.
در چهار دهه گذشته به ویژه در سال‌های اخیر زمین جلگه‌ای یا جنگلی، داخل بافت یا خارج بافت و سنددار یا بی‌سند در مازندران مشتری‌های متنوعی دارد. قیمت زمین‌ها هم برای برخی افراد به طور کلی مهم نیست و فقط به زمین‌دار شدن فکر می‌کنند.
مجموع مساحت مازندران ۲۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر است و طبق آمار موجود ۷۰ درصد وسعت این استان جزو عرصه‌های طبیعی ملی در قالب سواحل دریای خزر، جنگل و مرتع است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.