کد خبر : 20474
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
112 views

در رزمایش جهاد دامپزشکی چهاردانگه صورت گرفت؛

ارائه بیش از ۹۲ هزار خدمت دامپزشکی در چهاردانگه ساری

ارائه بیش از ۹۲ هزار خدمت دامپزشکی در چهاردانگه ساری
آقاپور مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: در منطقه چهاردانگه شهرستان ساری بیش از ۹۲ هزار خدمت رایگان شامل واکسیناسیون، آموزش، ویزیت و سمپاشی و توزیع سم ارائه گردید.


به گزارش تیتر شمال؛ حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: اداره کل دامپزشکی افتخار ارائه بیش از ۹۲ هزار خدمت به مردم عزیز بخش های چهاردانگه در قالب سومین رزمایش جهاد دامپزشکی سربازان حضرت زهرا(س) و به یاد شهید جمهور و شهدای خدمت را بدست آرود.

وی ادامه داد: در این رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی با حضور ۱۵ اکیپ از همکاران اداره های دامپزشکی شهرستان مختلف استان برگزار گردید که طی آن خدمات واکسیناسیون دام های سبک‌ و سنگین، سم‌پاشی و ضدعفونی اماکن دامی، آموزش بهره‌برداران با هدف کاهش نیاز آنان به دامپزشک و معاینه و درمان رایگان دام به مردم منطقه ارائه گردید.
مدیرکل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: با توجه به کم برخوردار بودن و دشواری در ارائه خدمات استفاده گردد که حاصل آن واکسیناسیون ۳۱۱۷۳ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری های شاربن، ۲۶۴۲۳ راس علیه بیماری آبله گوسفندی، ۴۷۵۰ راس علیه آبله بزی، ۹۵۰ راس علیه بیناریذشاربن گاوی و ۲۸۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری بود.

وی با تاکید بر اینکه همه خدمات ارائه شده به صورت رایگان صورت گرفته است گفت: در مجموع ۳۰ لیتر سم، سم پاشی و یا توام با آموزش تئوری و عملی نحوه سم‌پاشی دام و جایگاه دام به دامداران تحویل گردید.

آقاپور کاظمی گفت: در این رزمایش آموزش های لازم در خصوص بهداشت و مدیریت بهداشتی جایگاه دام، مدیریت تغذیه دام، اصول بهداشتی بیماری های مختلف مشترک بین انسان و دام بر اساس نیاز منطقه که پیش تر توسط کمیته اجرایی رزمایش احصا شده بود به بیش از ۳ساعت آموزش چهره به چهره برای دامداران و بهره برداران ارایه گردید.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.