کد خبر : 20229
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
109 views

در نود و دومین جلسه شورای شهر ساری مطرح شد ؛

اطلاع رسانی پیرامون نقاط قوت و ضعف مدیریت شهری و نقد پذیری لازمه پیشرفت است

اطلاع رسانی پیرامون نقاط قوت و ضعف مدیریت شهری و نقد پذیری لازمه پیشرفت است
نود و دومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری روز چهارشنبه 9 خرداد 1403 بصورت فوق العاده و با حضور معاونان و مدیران شهرداری و اصحاب رسانه در تالار جلسات شورا تشکیل شد .


به گزارش تیتر شمال؛ نود و دومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری روز چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ بصورت فوق العاده و با حضور معاونان و مدیران شهرداری و اصحاب رسانه در تالار جلسات شورا تشکیل شد .

در این جلسه ابتدا پرویز شعبانی رئیس شورا در سخنانی حادثه دردناک سقوط بالگرد رئیس جمهور و شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهوری و همراهان ایشان را به محضر مقام معظم رهبری ، امت شهید پرور و خانواده های معظم این شهیدان تسلیت گفت و افزود: مردمی بودن و صفای قلبی از ویژگی های بارز شهید آیت الله رئیسی بود . آن بزرگوار در تمام مسئولیتهای خطیری که بر عهده داشته متواضعانه برای مردم کار میکرد و در منصب ریاست جمهوری هم لحظه ای دست از تلاش و خدمتگزاری نکشید و به تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب ، هم حیات شهید آیت الله رئیسی  و هم شهادت ایشان منشاء خدمت و برکت بود .

وی خاطر نشان کرد : همراهان آقای رئیس جمهور هم جزو شخصیت های مردمی و مدیران پرکار بودند لذا خداوند هم مزد زحمات مخلصانه این بزرگواران را شهادت قرار داد . ما نیز به روح بلند این شهیدانِ خدمت ، درود و صلوات میفرستیم و از خدا میخواهیم به ما توفیق دهد تا همواره رهروِ شهدا باشیم .

شعبانی همچنین از مردم قدرشناس ایران بویژه شهروندان ساری که در مراسم تشییع و سوگواری شهدای خدمت سنگ تمام گذاشتند ، قدردانی کرد و در ادامه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت ، ایثار و پیروزی را گرامی داشت و ارواح طیبه شهدای عملیات بیت المقدس درود فرستاد .

وی با اشاره به آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت :مجلس شورای اسلامی مظهر خواست و اراده مردم است و مسیر حرکت دولت و ملت را مشخص می کند . امیدواریم مجلس جدید بگونه ای رفتار کند که امید را در مردم تقویت نماید و در عین حال پشتیبان دولت باشد تا در کارهای اساسی ، گشایش ایجاد شود .

رئیس شورای اسلامی شهر ساری تاکید کرد : از همه نمایندگان انتظار داریم برای پیشرفت کشور و سربلندی و پیروزی نظام پرافتخار جمهوری اسلامی تلاش نمایند و از نمایندگان شریف مردم ساری سرکار خانم دکتر زمانی و آقای دکتر بابایی نیز توقع هست علاوه بر مشارکت فعال در پیشبرد طرحهای کلان ملی ، در سطوح استانی و شهرستانی هم حضور موثری داشته باشند و با پیگیری های مجدانه ی این عزیزان ، مسائل مرکز استان یکی پس از دیگری حل و فصل شود .

وی با بیان اینکه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز ظرف ماه آینده برگزار خواهد شد تصریح کرد : قطعا مردم همیشه درصحنه و آگاه ما ، شرایط حساس کنونی و اهمیت این انتخابات را خیلی خوب می شناسند و با مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح ، حماسه حضور دیگری را خلق خواهند کرد .

شعبانی در پیش بودن سالگرد ارتحال ملکوتی معمار بزرگ انقلاب اسلامی و سالروز قیام ۱۵ خرداد را مورد توجه قرار داد را در پیش داریم و ضمن گرامیداشت این ایام به مجموعه شهرداری توصیه کرد : برنامه ریزی های لازم را برای فضاسازی مناسب در سطح شهر و همکاری با نهادهای ذیربط در برگزاری برنامه های سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) داشته باشد .

وی جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در گذرگاه رفح را محکوم و با خانواده های شهدای فلسطینی ابراز همدردی کرد .

رئیس شورای اسلامی شهر ساری در پایان ضمن تذکر به شهرداری در مورد ضرورت استمرار خدمات بیمه تکمیلی کارکنان و تکریم ارباب رجوع ، تقویت اطلاع رسانی پیرامون فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و نقاط ضعف و قوت نهاد مدیریت شهری در فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد .

شایسته گزینی در انتصاب مدیران شهرداری رعایت شود

سید حسین یوسفی نیز ضمن قدردانی از مجموعه شهرداری بخاطر فضاسازی در ایام شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان ، به وظیفه نظارتی اعضای شورا اشاره کرد و با بیان اینکه مدیران ضعیف دارند شهرداری ساری را کوچک می کنند و این خیانت به شهر است ، عدم بکارگیری افراد توانمند موجود در مجموعه شهرداری برای مناصب مدیریتی و عدم رعایت اصل شایسته سالاری را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد : باید شایسته گزینی جای روابط و بکارگیری افراد در مناصب تحت فشار های خاص را بگیرد .

نایب رئیس شورا بدهی ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیاردی شهرداری به تامین اجتماعی و بدهی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیاردی به بانک شهر را یادآوری کرد و گفت : ازدیاد بدهی ها زخمی بر چهره شهر است درحالی که بازنشستگان شهرداری برای دریافت مطالباتشان دچار مشکل هستند .

وی خطاب به معاون منابع انسانی شهرداری که در جلسه حضور داشت ، تاکید کرد : وقتی به تذکر عضو شورا پاسخ مثبت میدهید و چشم میگوئید ، این چشم گفتن جوانمردانه باشد و واقعا مسائل مطروحه را بررسی کنید .

یوسفی با اشاره به فروش قسمتی از ملک پارک مادر گفت : سرمایه گذاری رفته آنجا و دارد ساختمان موجود را تخریب و ساخت و ساز می کند اما شورا در جریان نیست . در سکوتپه هم کار بدون قرارداد انجام می شود . چرا؟

وی همچنین از اخباری پیرامون پرداخت پاداش های ۱۱۱۵ و ۱۱۲۰ ساعته در شهرداری سخن گفت و افزود : امیدوارم این خبر درست نباشد .

نایب رئیس شورا عدم اجرا و پیگیری برخی مصوبات شورای شهر را مورد سوال قرار داد و تصریح کرد : واحد پیگیری ویژه کارش چیست و چه می کند که مصوبات شورا پیگیری نمی شود ؟ دلیل عدم اجرا و عدم پیگیری مصوبات اعلام شود .

مبارزه با فساد جزو وظایف ذاتی شوراست

حسین وریجی عضو شورا در تذکری آئین نامه ای گفت : جلسات فوق العاده طبق ماده ۳۲ باید با تصویب هیات رئیسه و هماهنگی اعضای شورا برگزار شود . این جلسه بدون هماهنگی تشکیل شده و بنده مجبور شدم جلسه مهمی را از دست بدهم و به احترام رای مردم در این جلسه حضور پیدا کنم و این بی احترامی به اعضای شوراست.

وی به سانحه اخیر جاده قائمشهر و فوت یک شهروند اشاره کرد و افزود : آتش نشانی باید توضیح قابل قبولی ارائه دهد که چرا مامورانش بموقع سر صحنه حادثه حاضر نشدند .

وریجی ضمن تذکر به شهرداری درباره عدم تعیین تکلیف مطالبات تامین اجتماعی ، از طولانی شدن دوران سرپرستی برخی مدیران شهرداری و اتفاقات سازمان میادین میوه و تره بار ( فروش واحدهای تجاری مجموعه ابن شهرآشوب بدون مصوبه شورا ) انتقاد کرد و گفت : اگر در مورد چرایی طولانی شدن دوره سرپرستی بعضی مدیران شهرداری پاسخ ندهند ناگزیرم از طریق نهادهای نظارتی موضوع را پیگیری کنم.

وی افزود : درباره ملاک و معیار تفاوت در ارقام پاداش های آخر سال که قبلا درخواست کرده بود ، تذکر داد و تاکید کرد : مبارزه با فساد جزو وظایف ذاتی شوراست و مردم برای همین به ما رای دادند و این کمترین کاری است که باید انجام دهیم .

وریجی در عینحال از اقدامات مناسب شهرداری در رابطه با فضاسازی ایام شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد برای ۱۴ و ۱۵ خرداد نیز این فضاسازی به نحو احسن انجام شود .

ارتقاء سطح کیفی لوایح شهرداری ضروری است

سید افشین راسخ دیگر عضو شورا با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت افزود : شهید آیت الله رئیسی یک مدیر جهادی به معنای واقعی بود و همه ما باید از ایشان الگو بگیریم .

راسخ اعلام کرد : تفریغ بودجه سال گذشته شهرداری هنوز به دست ما نرسید . وی همچنین بر جدی گرفتن موضوع حسابرسی تاکید کرد و درباره ارتقاء سطح کیفی لوایح شهرداری تذکر داد.

تقویم کاری فعالیتهای عمرانی شهرداری به شورا ارسال شود

علی عاشقان عضو شورا ضمن محکوم کردن حمله ددمنشانه رژیم سفاک اسرائیل به چادرهای مردم بی پناه غزه ، در خصوص ضرورت تکریم ارباب رجوع خصوصا در مناطق شهرداری ، استمرار بیمه پرسنل و تعیین تکلیف مدیریت شهرداری منطقه دو  به شهرداری تذکر داد و با بیان اینکه به عنوان رئیس کمیسیون عمران شورا سه جلسه متوالی است که تقویم کاری فعالیتهای عمرانی را از شهرداری خواسته ام تصریح کرد : متاسفانه هنوز این تقویم کاری برای ما ارسال نشد .

وی همچنین گفت : نبود طرحهای قابل توجه در بین نامه های ارسالی شهرداری من را ناراحت می کند . واقعا بضاعت مرکز استان در همین حد است ؟!

عاشقان از اقدامات شهرداری در فضاسازی ایام شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان و همچنین پرداخت بموقع حقوق اردیبهشت ماه کارکنان قدردانی کرد .

شهرداری به مناطق الحاقی بیشتر توجه کند

سید ذوالفقار شریفی عضو شورا از حضور بموقع نیروهای آتش نشانی در صحنه حوادث از جمله حادثه اخیر تصادف اتوبان ساری – قائمشهر تشکر کرد و گفت : در زمان پیک ترافیک ، آتش نشانی ظرف ۹ دقیقه در صحنه حضور یافت اما دیر شده بود . ضمنا از همه شهروندان میخواهم در اتومبیل های خود کپسول آتش نشانی تعبیه کنند .

وی در مورد توجه بیشتر به مناطق الحاقی به شهرداری تذکر داد . شریفی همچنین بدهی های شهرداری را مربوط به گذشته دانست و تصریح کرد : البته بدهکاری در نهادی مثل شهرداری امری طبیعی است منتها نباید از کنترل خارج شود .

وی حفظ مدیران جوان شهرداری به عنوان سرمایه های انسانی شهر و فرصت دادن به آنها را لازم دانست.

شریفی خواستار توجه شهرداری به مناطق الحاقی شد و خطاب به اداره حفاظت محیط زیست تصریح کرد : بجای کارشکنی در کار شهرداری جلوی انباشت نخاله ها در حریم رودخانه تجن را بگیرید .

افتتاح فاز یک پروژه پل تا پل فاقد اولویت است

سید حسن احمدی عضو شورا ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی ریاست خادم الرضا و محترم جمهور و همراهان ایشان ، به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی دفاع در گذرگاه رفح اشاره و این جنایت را محکوم کرد .

وی با بیان اینکه افتتاح فاز یک پروژه پل تا پل فاقد اولویت است افزود : الان طبق اعلام واحد تملکات شهرداری حدود ۱۳۵ پلاک در این مسیر باقی مانده که باید تملک شود . فرض کنید همه این املاک تملک شد ، تقاطع غیر همسطح زغالچال و گره های ترافیکی معابر اطراف طرح چه خواهد شد ؟ ضمن اینکه تورم عجیب و غریب ۱۳۵ پلاک را هم داریم . لذا معتقدم پروژه باید کامل باشد.

مقدمات تشکیل واحد رفاه کارکنان در شهرداری فراهم شد

سید رحمان میرشجاعی عضو شورا با اشاره به تهیه لایحه نامگذاری مسیر پروژه پل تا پل به نام بلوار شهید آیت الله رئیسی ، از فراهم شدن مقدمات تشکیل واحد رفاه کارکنان در شهرداری خبر داد .

در ادامه شورا وارد دستور کار شد و درباره آخرین طرحها و لوایح شهرداری تصمیم گیری کرد .

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.