کد خبر : 4002
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
125 views

افتتاح ابرپروژه گازرسانی 1000 میلیاردی غرب مازندران طی دهه فجر/طلب 230 میلیاردی شرکت گاز از مشترکین غیر خانگی

افتتاح ابرپروژه گازرسانی 1000 میلیاردی غرب مازندران طی دهه فجر/طلب 230 میلیاردی شرکت گاز از مشترکین غیر خانگی

سرپرست شرکت گاز مازندران با بیان اینکه در دهه فجر امسال ابر پروژه‌ منطقه نوشهر، چالوس و نور به بلده با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد؛ گفت: میزان مطالبات شرکت گاز مازندران بالغ بر 380 میلیارد تومان است که از این میزان، حدود 230 میلیارد تومان مربوط به بخش غیرخانگی است.

سرپرست شرکت گاز مازندران با بیان اینکه در دهه فجر امسال ابر پروژه‌ منطقه نوشهر، چالوس و نور به بلده با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد؛ گفت: میزان مطالبات شرکت گاز مازندران بالغ بر 380 میلیارد تومان است که از این میزان، حدود 230 میلیارد تومان مربوط به بخش غیرخانگی است.

به گزارش تیتر شمال؛ قاسم مایلی‌رستمی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه در خصوص عملکرد شرکت گاز استان مازندران ویژه ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: از 61 شهرستان استان کار گازرسانی 100 درصدی به 59 شهرستان با حد میزان 99.9 درصد انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 95 درصد روستاهای مازندران از نعمت گاز برخوردار شده‌اند؛ افزود: 11 روستا در غرب مازندران(رامسر) که از استان راه عبورومرور ندارند و تردد آن‌ها از گیلان صورت می‌گیرد؛ با مشارکت استان گیلان و مازندران کار گازرسانی به این روستاها در دست اجرا قرار دارد.

سرپرست شرکت گاز مازندران، خاطرنشان کرد: خوشبختانه علیرغم سرمای شدید هفته‌های اخیر به‌دلیل پوشش کشوری استان‌ها شاهد قطعی گاز در هیچ کجای استان در میان مشترکین خانگی، تجاری، نانوایی‌ها و مرغداری‌ها نبودیم.

مایلی‌رستمی میزان مصرف گاز استان را 38 میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: تازه‌ترین میانگین مصرف گاز استان 30 میلیون متر مکعب است و در روزهای سرد اخیر مصرف گاز استان به 37 میلیون متر مکعب رسیده بود.

وی بیان کرد: در دهه فجر امسال از ابر پروژه‌های گاز در سطح استان رونمایی خواهد شد که در این راستا پروژه عظیم منطقه نوشهر، چالوس و نور به بلده با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

سرپرست شرکت گاز مازندران، عنوان کرد: طی این ایام حدود 50 روستای مازندران که شامل 8 روستای ساری، 24 روستای منطقه گلوگاه، بهشهر و نکا و 17 روستای تنکابن هستند، از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

مایلی‌رستمی اضافه کرد: در کنار این موارد، ابر پروژه‌های دیگری نیز نظیر در منطقه پل سفید به ورسک در دست اقدام قرار دارد که منتظر مجوزهای لازم از اداره راه هستیم؛ پروژه دیگر مربوط به پروژه هراز در منطقه پلور است که بنا است گاز از تهران برای این منطقه تامین شود و با اجرای این پروژه، 70 روستای این منطقه گازدار خواهند شد.

وی اعلام کرد: بنا است تا با هماهنگی‌های انجام شده کار گازرسانی به 11 روستای فیلبند نیز در آینده‌ای نزدیک آغاز شود.

سرپرست شرکت گاز مازندران، گفت: در حال حاضر 200 پیمانکار فعال در سطح استان داریم که با اعتبار 600 میلیاردی سال 1400 هیچ مشکلی در تامین هزینه‌ها نداریم و تاکنون 80 درصد این اعتبار محقق شده است و مابقی نیز تا پایان سال محقق خواهد شد.

مایلی‌رستمی تاکید کرد: طی سال جاری در بازدیدهای میدانی از مشترکین، تعداد 3 هزار و 600 ویلا و مراکز فاقد سکنه و فعال به دلیل عدم رعایت صرفه جویی مصرف گاز شناسایی و گاز این مشترکین قطع شد.

وی با اشاره به ماده 4 مبنی بر گازرسانی به ساختمان‌های تمام کار در مناطق خارج بافت، اذعان کرد: یکی از مشکلات رایج ما گازرسانی به ساختمان‌های احداثی در مناطق خارج بافت است که این مشکلات موجب می‌شود تا سرقت گاز ما در این مناطق افزایش پیدا کند.

سرپرست شرکت گاز مازندران، با اشاره به سیاست‌های شرکت ملی گاز در واقعی رسانی قیمت‌ها، تشریح کرد: در بحث افزایش قیمت در سه پله نخست هیچ افزایش قیمتی نداشتیم اما در این موضوع، ویلاها و برخی ساختمان‌ها که اصولی ساخته نشده‌اند دارای مصرف بسیار بالایی هستند.

مایلی‌رستمی اظهار کرد: میزان مطالبات شرکت گاز مازندران بالغ بر 380 میلیارد تومان است که از این میزان، 138 میلیارد تومان مربوط به بدهی صنایع، 46 میلیارد تومان مربوط به مشترکین غیرخانگی جز، 4 میلیارد تومان مربوط به جایگاه‌های CNG استان، 900 میلیون تومان مربوط به اماکن مذهبی و 40 میلیارد تومان مربوط به نیروگاه‌ها است.

وی در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص میزان واردات گاز از ترکمنستان به استان مازندران، گفت: روزانه 4 میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان به مازندران وارد می‌شود که به پایداری گاز استان کمک خواهد کرد.

سرپرست شرکت گاز مازندران، در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت پروژه خط لوله 42 اینچ دامغان-کیاسر، بیان کرد: ما در حال حاضر از 4 نقطه گاز می‌گیرد که یکی مربوط به خط لوله 30 اینچ سرخس است، دیگری خط لوله 30 اینچ ترکمنستان، یکی از سمت سمنان که همین خط لوله 42 اینچ است و نهایت از سمت رامسر است که همواره فشار گاز در غرب استان بسیار مطلوب‌تر از مرکز و شرق استان بوده است؛ به نحوی‌که ما هیچوقت در محدوده محمودآباد تا رامسر با مشکل افت فشار و قطعی مواجه نبودیم.

مایلی‌رستمی افزود: با اجرای خط لوله 42 اینچ سمنان مشکلات عدیده افت فشار در شهرهای ساری، قائم‌شهر، نکا، بهشهر و گلوگاه مرتفع شده است و در حال حاضر بیشترین نگرانی ما مربوط به شهرستان‌های آمل و بابل است.

وی در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی 100 درصدی شهرستان‌های ساری و میاندرود، با بیان اینکه تاکنون کار گازرسانی به 160 روستای دودوانگه و چهاردانگه ساری به اتمام رسیده است؛ خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات عمده ما سازمان‌های موازی ما هستند، این ارگان‌ها و ادارات هر یک برای خود دارای قوانینی هستند که گاه در کار گره ایجاد می‌شود و پروژه زمان‌بر می‌شود.

سرپرست شرکت گاز مازندران، ادامه داد: اگر مشکلات این چنینی در خصوص پروژه‌های مرکز مازندران و میاندرود مرتفع شود در پایان کار قرار داریم و کار گازرسانی به مابقی روستاهای این مناطق تا پایان فروردین ماه سال آتی به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.