کد خبر : 22667
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
122 views

عضو شورای شهر ساری:

افتتاح زباله‌سوز ساری نیازمند تامین اعتبار ۲۴۰ میلیاردی/شهرداری ۶۰۰ میلیارد بدهی به تامین اجتماعی دارد

افتتاح زباله‌سوز ساری نیازمند تامین اعتبار ۲۴۰ میلیاردی/شهرداری ۶۰۰ میلیارد بدهی به تامین اجتماعی دارد
عضو شورای شهر ساری گفت: گره کار افتتاح زباله سوز ساری به ۲۴۰ میلیارد تومان باقیمانده شامل بدهی به پیمانکاران، بیمه و مالیات، ابنیه و راه دسترسی، باز می‌گردد.


به گزارش تیتر شمال؛  بعدازظهر امروز، سیدحسن احمدی سقندکلایی عضو شورای شهر ساری در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه پاسخگوی سوالات خبرنگار بود.

احمدی در این نشست، اظهار کرد: در ابتدا باید بگويم خروجی جلسات شورا، انجام برخی امور توسط شهردار است و در مقابل اگر شهردار عمل نکرد راهکار، استیضاح و در ادامه شکایت به سازمان بازرسی است.

وی افزود: در پروژه زباله‌سوز ساری بنا بر قانون، شهرداری موظف به مدیریت اجرایی در حوزه جمع آوری و حمل زباله هستند و ایجاد مرکز دفن بر عهده وزارت کشور گذاشته شده است.

روزانه ۲۵۰ تن زباله در ساری تولید می‌شود
عضو دوره ششم شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد: روزانه ۲۵۰ تن زباله در ساری تولید می‌شود و طبق قرارداد منعقد شده، ۳۰ میلیون دلاری با طرف چینی بالغ بر ۱۸ میلیون دلار از سوی  دولت و ما بقی از سوی شرکت TTS باید تامین شود.

این مسئول ادامه داد: عمده تعهدات دولت در این بخش تامین و بحث قرارداد اولیه ابنیه حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده که تا به امروز به ۳۵۰ میلیارد ریال است که توسط دولت تامین شده است.

گره کار افتتاح زباله‌سوز به ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار باقیمانده باز می‌گردد
احمدی سقندکلایی، بیان کرد: گره کار به ۲۴۰ میلیارد تومان باقیمانده شامل بدهی به پیمانکاران، بیمه و مالیات، ابنیه و راه دسترسی است که اینجا بود که کار متوقف شد؛ چرا که طرف قرارداد معتقد است شهرداری باید بخشی از آن را تامین کند.

وی عنوان کرد: در دوره ششم شورای شهر ساری، اتفاقات خوبی در حوزه این پروژه به ویژه در دوره مدیریت آقای طالبی و سپس قبادی روی داد.

هزینه افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومانی حمل و دفن زباله روی دست شهرداری ساری
عضو شورای شهر ساری، اعلام کرد: در سال گذشته ماهانه ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بابت حمل پرداخت شد که این رقم در سال‌جاری به بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان رسیده است.

این مسئول با اشاره به هزینه افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومانی حمل و دفن زباله توسط شهرداری ساری،  گفت: امسال ماهانه ۷ میلیارد تومان نیز بابت مرکز دفن زباله پرداخت می‌شود.

احمدی سقندکلایی، تاکید کرد: باید بپذیریم که تامین هزینه این موضوع طبیعتا شهرداری را در پرداخت حقوق با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی اشاره کرد: پس از آقای عبوری، ۱۲۰۰ نیروی جدید وارد شهرداری شدند، ضمن اینکه پیمانکاران را به سمت شکایت از شهرداری نیز سوق داده شد.

شهرداری ساری ۶۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است
عضو شورای شهر ساری، ادامه داد: در پایان دوره مدیریت آقای عبوری، ۲۰۰ میلیارد تومان در بانک آینده وجود داشت در حالیکه بدهی ما به تامین اجتماعی، ۱۶۷ میلیارد تومان بود و سوال اینجاست که چرا در آن زمان، این بدهی، صفر نشد؟

این مسئول مطرح کرد: هم اکنون ۶۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکاریم و هم‌اکنون ماهانه ۱۰ میلیارد تومان بابت بدهی تامین اجتماعی توسط شهرداری ساری پرداخت می‌شود.

احمدی سقندکلایی، خاطرنشان کرد: بدهی به تامین اجتماعی، میراث ادوار گذشته است که لطمات سنگینی را به بار آورده است.

وی افزود:‌ تمام نیروهای شرکتی به‌عنوان نیروی رفت‌ و روب با عنوان کارگری جذب شدند که در جای خود بکار گرفته نشدند و برخی نیز تبدیل وضعیت شدند.

عضو شورای شهر ساری، بیان کرد: می‌توان از جابجایی نیرو برای تقویت بخش جمع‌آوری زباله استفاده کرد، به شرط آنکه حقوق و مزایای بهتری برای آنان در نظر گرفته شود.

این مسئول گفت: آقای قبادی در دقیقه نود زمان انتخاب شهردار در مهلت ۹۰ روزه با ۹ رای انتخاب شد و چون یک‌دفعه صورت گرفت لذا برنامه هم نداشت اما در نشستی که با او داشتیم ایده‌های خوبی داشت.

پروژه «پل تا پل» افتتاحی افتضاح! /شهرداری ساری سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد
احمدی سقندکلایی عنوان کرد: پروژه پل تا پل علیرغم افتتاح، افتضاح بود و دارای ایرادهای فراوانی است؛ مشکل بزرگ چگونگی توافق با املاک‌های بعدی است و برگزاری مراسم افتتاح، قطعا به اعلام قیمت‌های نامتعارف از سوی مالکان، خواهد انجامید.

وی ادامه داد: اگر شوراها به وظایف‌شان درست عمل کنند، وجودشان بسیار عالی است.

عضو شورای شهر ساری اعلام کرد: حقوق خالص شهرداری ۸۷ میلیارد تومان، ۱۶ میلیارد تومان تقسیط بدهی زباله، ۶ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران، اجرای احکام ۱۸ میلیارد و تنخواه مناطق حدود ۲ میلیارد تومان است که ماهانه در مجموع این رقم به ۱۵۰ میلیارد تومان است.

سخنگوی دوره ششم شورای شهر ساری، گفت: نزدیک به ۶۰ درصد بودجه شهرداری ساری تا به امروز، محقق شده است.

احمدی سقندکلایی، اذعان کرد: برای کنترل سگ‌های بلاصاحب، قراردادی با شرکتی انجام شد و شاهد اوضاع مطلوبی در مرکز استان هستیم.

وی اشاره کرد: شهرداری، آن توان مالی را ندارد تا حتی شورا در سال آخر، پروژه‌های عمرانی را گسترش دهد.

بدنبال شناسنامه‌دار کردن دستفروشان بومی هستیم/ ۷۰ درصد ساری در زمره بافت فرسوده
عضو شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد: وضعیت دستفروشان در حال تبدیل به یک معضل اجتماعی است و بدنبال شناسنامه‌دار کردن دستفروشان بومی برای ساماندهی هستیم اما اراده محکمی از سوی شهرداری دیده نمی‌شود.

سخنگوی شورای شهر ساری، در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص وضعیت بحرانی بافت فرسوده در مرکز مازندران، گفت: ۷۰ درصد ساری در زمره بافت فرسوده است که باید مشوق لازم از سوی دولت تخصیص داده شود.

احمدی سقندکلایی، عنوان کرد: متاسفانه بودجه طرح باز آفرینی شهری در ادوار گذشته بازگشت داده شد و باید در این خصوص پیگیری لازم صورت گیرد.

در حال پیگیری تهیه نردبان بلند ۵۷ متری برای ساری هستیم
احمدی سقندکلایی، در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص فقدان نردبان بلند در ساری، عنوان کرد: نردبان بلند ۵۷ متری ساری در حال پیگیری است و این روند، کند است که باید با جدیت دنبال شود.

وی تصریح کرد: در خصوص عوارض، فرمولی از سوی شهرداری برای سال ۴۰۱ و ۴۰۲ ارائه شد که مورد اعتراض پیمانکاران واقع شد و هم اکنون مقرر شده تا تورم ۴۵ درصدی در عوارض، لحاظ شود.

عضو شورای شهر ساری، گفت: سازندگان مسکن در مرکز استان با مشکل فروش و تورم بازار مواجه هستند و آنان را با چالش مواجه کرده است.

پرداخت ماهانه ۵۰ میلیارد تومان حقوق مازاد توسط شهرداری ساری/ ۳ هزار نیروی مازاد داریم
سخنگوی شورای شهر ساری، اذعان کرد: پروژه پل روگذر سراه جویبار بر عهده وزارت راه است و مطالعات ساخت یک زیرگذر در غرب ساری نیز در دست بررسی است.

احمدی سقندکلایی عنوان کرد: ما ۹۴۹ پست در شهرداری داریم که نیاز به ۸۰۰ نیروی رفت‌ و روب داریم که لذا ۳ هزار نیروی مازاد داریم که در نهایت به پرداخت ۵۰ میلیارد تومان حقوق مازاد می‌شود.

وی افزود: ساری به راحتی می‌تواند بر مشکلاتش، چیره شود و یک راهکار حرکت به سمت، بهره‌وری است تا هزینه‌های خود را کاهش دهیم.

عضو شورای شهر ساری اذعان کرد:  راهکار بعدی دادن تراکم بر اساس ضوابط، به برخی شرکت‌های طرف قرارداد با بانک شهر و تامین اجتماعی است که به راحتی بخش عمده‌ای از بدهی‌های شهرداری را صفر می‌کند.

این مسئول ادامه داد: بانک شهر، ملک حال حاضر را می‌خواهد و می‌توان به راحتی این ملک را به‌عنوان ملک اختصاصی نه عمومی، بفروشد و با آن آورده، به صورت اختیاری، کار تعدیل را انجام دهیم.

احمدی سقندکلایی، عنوان کرد: با چند راهکار این چنینی می‌توانیم تراز شهرداری را به راحتی، مثبت کنیم و از این بحران، خارج شویم.

شهرداری باید اعتماد شهروندان ساری را جلب کند
وی اشاره کرد: شهرداری باید سرمایه اجتماعی خود را افزایش دهد و باید به سمت اعتمادسازی حرکت کند و اگر مردم باور کنند بنا است برای آنان کار کنیم وضع تغییر خواهد کرد.

عضو شورای شهر ساری، مطرح کرد: باید برای املاک شهرداری، ارزش افزوده ایجاد کنیم و باید به سمت تفکیک، تبدیل و تعیین کاربری پیش رویم و باید افزایش سرمایه داشته باشیم.

سخنگوی شورای شهر ساری، اعلام کرد: باید حداقل ۱۰۰ هکتار از اراضی ساری را تفکیک کنیم که در نهایت ۲۵ هکتار معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان به دارایی شهرداری اضافه خواهد شد.

حقوق معوق، معضلی همیشه تکراری در ساری
احمدی سقندکلایی، عنوان کرد: اگر از دولت، مبلغی بگیریم یک‌سال از مشکل عبور می‌کنیم اما برای سالیان آتی، چه کنیم و لذا باید مشکل را ریشه‌ای حل کنیم.

وی متذکر  شد: امروز ۲۴ روز از پرداخت حقوق پرسنل شهرداری می‌گذرد و این چالش اگر مرتفع نشود در ماه آینده دو برابر خواهد شد.

عضو شورای شهر ساری، یادآور شد: یک عضو شورا، نمی‌تواند شهردار باشد و کار او را انجام دهد و تنها در نهایت کار، استیضاح است که شورا می‌تواند دنبال کند.

انتهای خبر /

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.