کد خبر : 19976
تاریخ انتشار : جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۵۴
120 views

رئیس انرژی اتمی ایران خبر داد:

افتتاح ۸ مرکز پرتودهی تا اواسط آبان‌ماه در کشور

افتتاح ۸ مرکز پرتودهی تا اواسط آبان‌ماه در کشور
رئیس انرژی اتمی ایران گفت: یکی از راهبردهای مهم سند جامع ورود فناوری هسته‌ای به حوزه سلامت و امنیت غذایی است که تا آبان‌ماه، هشت مرکز پرتودهی افتتاح می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ محمد اسلامی امشب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران که با همراهی استاندار و سرپرست معاونت عمرانی مازندران صورت گرفت؛ اظهار کرد: بنده این واقعه تلخ و جانگداز از دست دادن خدمتگزاران بزرگ کشور را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: شخصیت آیت‌الله رئیسی از ذخیره‌های اخلاقی و ارزشی جمهوری اسلامی ایران بودند که هم مبادی آداب بودند و هم پایبند به ارزش‌ها بودند.

رئیس انرژی اتمی ایران، خاطرنشان کرد: سیدالشهدای خدمت، یک لحظه از اینکه حاکمیت ارزش‌ها را پیگیری کند غفلت نمی‌کرد و خدمت به مردم، پیگیری و تلاش برای پیشبرد امور کشور و در رأس آن‌ها ولایت‌مداری و اطاعت‌پذیری ایشان بود که فرمایش حضرت آقا برای ایشان حجت بود.

اسلامی ادامه داد: وقتی که مطلع می‌شدند چه به صورت مستقیم و چه با واسطه که امری، امر رهبری است این را بر خود حجت می‌دانست و کوتاهی نمی‌کرد.

وی ضمن اشاره به خصوصیات برجسته شهدای خدمت در این دیدار، بیان کرد: فناوری هسته‌ای دامنه گسترده‌ای به ویژه در حوزه سلامت، امنیت غذایی، مسائل محیط زیست و صنعت، داشته و اثرگذار است و در واقع پیشرو است.

رئیس انرژی اتمی ایران، اعلام کرد: ما بر اساس مطالعات جامعی که انجام دادیم از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم، اولین گامی که برداشتیم این بود که سند جامع راهبردی برای سازمان تهیه کردیم که افق ۲۰ ساله را به تصویر کشیدیم.

اسلامی تاکید کرد: این سند در ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ توسط آیت‌الله رئیسی رونمایی شد و ما پیشبرد امور سازمان را بر اساس اهداف و سیاست‌های این سند، ریل‌گذاری و برنامه‌ریزی کردیم.

وی تشریح کرد: در این سند، یک بخش به بحث آوردن فناوری هسته‌ای در حوزه سلامت، امنیت غذایی و پرتودهی مربوط می‌شود و بر اساس مطالعاتی که انجام دادیم و یک تلفیقی از اطلاعاتی که توانستیم با نظام‌نامه آماری جهاد کشاورزی، نظام جامع لجستیک وزارت راه و شهرسازی تبادل کنیم در نهایت، کانون‌های اصلی تولید را شناسایی و ۱۲ قطب تعریف کردیم که یکی از این قطب‌ها، استان مازندران است.

رئیس انرژی اتمی ایران، ادامه داد: در واقع ما می‌بایست بر این اساس، در این استان تاسیسات ایجاد می‌کردیم چون که بیش از ۶ میلیون تن صادرات و تولیدات محصولات استان است و ایجاب می‌کرد که حتما برایش ظرفیتی ایجاد شود.

اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر اولا متاسفانه ۳۰ درصد از محصولات غذایی،کشاورزی و باغی کشور یعنی چیزی حدود ۴۰ میلیون تن، ضایع می‌شود؛ دوم اینکه با پرتو دهی باقیمانده آفات از آن زدوده می‌شود و با تداوم آن، طبیعی است که دولت می‌تواند در بخش درمان هزینه کند و لذا به آن الویت داده‌ایم.

وی با بیان اینکه اولین استان مورد نظر ما با توجه به آفت مگس مدیترانه‌ای، مازندران بود؛ متذکر شد: این مسئله در استان‌های گوناگون کشور مجدانه پیگیری شده و از هفته‌های آینده هر هفته یکی از سایت‌های پرتودهی را افتتاح می‌کنیم.

رئیس انرژی اتمی ایران، یادآور شد: برای تسریع کار، برخی از کارخانجات تملک شده توسط بانک‌ها که رها شده بودند را در قالب مزایده به تملک در آوردیم و تا اواسط آبان‌ماه امسال، هشت مرکز پرتودهی در کشور را افتتاح خواهیم کرد و از مشارکت بخش خصوصی کاملا استقبال می‌کنیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.