کد خبر : 22336
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۴۱
118 views

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران خبر داد:

افزایش ۴۰ درصدی صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران

افزایش ۴۰ درصدی صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان مازندران در سه سال اخیر با افزایش ۴۰ درصدی در مقایسه مدت مشابه مواجه بوده است.


به گزارش تیتر شمال؛ سید اسماعیل هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تشریح فعالیت مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی، افزود: در طول سال‌های گذشته در مازندران ۴۰ مجوز فیپا (سرمایه گذاری خارجی) با ارزش اقتصادی ۶۶۲ میلیون دلار در مازندران صادر شده است.

هاشمی گفت: تعداد سرمایه گذاری‌های خارجی مازندران بیش از این میزان است و عدد ۴۹ ثبت شده، اما ۹ مجوز غیرفعال شده است که در آمار قرار نمی‌گیرد.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی مازندران با اشاره به اینکه در سه سال گذشته مجوز فیپا در مازندران به ۱۶ مجوز سرمایه گذاری رسیده است که در طول سال‌های اخیر مثال زدنی است، افزود: ارزش اقتصادی این مجوزها ۲۰۵ میلیون دلار است که به لحاظ تعداد ۴۰ درصد بیشتر از کل مجوزهای دهه‌های اخیر استان و به لحاظ ریالی ۳۱ درصد بیشتر از تمامی مجوزهای صادر شده بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۲، ۶ طرح اقدام به ورود سرمایه به ارزش ۴.۸ میلیون دلار کرده اند و همچنین در سال جاری ۲.۳ میلیون دلار سرمایه خارجی در سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ثبت شد، گفت: در سال ۱۴۰۲، ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۱۷۵ میلیون دلار صادر شده است که در هیچ سالی ده مجوز با این عدد در استان به انجام نرسیده است.

او با اعلام اینکه چهار پروژه سرمایه گذاری خارجی امسال در مازندران در حال پیگیری است، افزود: در دو سال گذشته هفت همایش سرمایه گذاری برای ۲۲ شهرستان و یک همایش استانی برگزار شده که اجرای این همایش‌ها محرک خوبی برای اخذ مجوزها بوده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.