کد خبر : 19879
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۴۵
134 views

مدیرعامل شرکت نفت:

افزایش ۷۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

افزایش ۷۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم
مدیرعامل شرکت نفت ه تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه نفت کشور پرداخت و گفت: در سال ۱۴۰۰ تولید نفت کشور ۲.۱ میلیون بشکه نفت بوده که امروز تولید نفت کشور ۷۰ درصد رشد کرده است.


به گزارش تیتر شمال؛  محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت نفت در جمع فعالان رسانه‌ای حاضر در بزرگ‌ترین لیگ رسانه‌ای کشور تحت عنوان جام امید اظهار کرد:صنعت نفت چند ویژگی مهم دارد که نخست آنکه این صنعت یک صنعت تولیدی است.

وی افزود: دوم آنکه صنعت نفت پیشران اقتصاد کشور است و اگر رشد و پویایی داشته باشد قطعا سایر بخش‌ها نیز به حرکت خواهند افتاد.

مدیرعامل شرکت نفت، خاطرنشان کرد: سوم آنکه این صنعت یک صنعت بزرگ و پیچیده و فناور است برای شکوفایی باید دانش بنیان شود.

خجسته‌مهر ادامه داد: این صنعت یک صنعت جهادی است و باید جهادی کار کنیم و جهادی نیز پیشرفت‌ها را تبیین کنیم.

وی بیان کرد: صنعت نفت در بخش بالادستی وظیفه‌اش تولید ثروت و در بخش پایین‌دست تولید ارزش افزوده است.

مدیرعامل شرکت نفت، عنوان کرد: به پیشرفت‌های صنعت نفت در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این پیشرفت‌ها برای مردم ایران و کشورهای منطقه امیدآفرین خواهد بود.

خجسته‌مهر به تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه نفت کشور پرداخت و گفت: در سال ۱۴۰۰ تولید نفت کشور ۲.۱ میلیون بشکه نفت بوده که امروز تولید نفت کشور ۷۰ درصد رشد کرده است.

وی افزود: همچنین در بخش گاز حدود ۷۰ میلیون متر مکعب در روز به ظرفیت تولید کشور اضافه شد.

مدیرعامل شرکت نفت، تصریح کرد: ایرانی‌ترین پالایشگاه فاز ۱۴ در عسلویه در میدان پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید و بیش از ۷۰ درصد ساخت پالایشگاه در کشور تمام ایرانی است و نصب و اجرا نیز ایرانی است.

خجسته‌مهر،  اذعان کرد: توسعه فاز ۱۱ میدان پارس جنوبی یک امر بسیار مهم است که مصداق یک کار جهادی بوده است که با فکر و نیروی ایرانی به اجرا درآمد.

وی گفت: این فاز از لحاظ مخزنی و تولید با سایر فازها دارای تفاوت است که نزدیک به دو دهه به دلایل متعدد روی زمین مانده بود؛ با شروع به کار دولت سیزدهم این پروژه به مرحله اجرا در آمد.

مدیرعامل شرکت نفت، با بیان اینکه رویکرد ما می‌توانیم موجب اعتلای کشور خواهد شد؛ گفت: جمهوری اسلامی توانایی حفاری دارد و لذا باید سکوی بهره‌برداری داشته باشیم که ۴ سال زمان می‌برد و لذا با یک ابتکار از سکوی دیگری با جابجایی آن انجام دادیم کاری بسیار دشوار که برخی بعید می‌دانستند.

خجسته‌مهر  تاکید کرد: برای نخستین‌بار در جهان جابجایی یک سکو با آن وزن سنگین و در امواج متلاطم دریا به دست توانای جوانان و متخصصان ایرانی انجام شد.

وی افزود: به دلیل اهمیت فاز ۱۱ علیرغم اینکه با تلاش هفت ماهه توانستیم شناور انتقال سکو را به کشور وارد کنیم اما برخی از دادن سوخت شناور به ما هم خودداری می‌کردند؛ چرا که می‌دانستند چه ماموریتی را بنا است انجام دهد.

مدیرعامل شرکت نفت، متذکر شد: برای یک کار ارزشمند باید کار جهادی کرد باید تمام سختی‌ها را به جان بخرد و فداکاری کند.

خجسته مهر یادآور شد: خوشبختانه انتقال منحصربفرد سکو با تولید روزانه ۱۴ میلیون متر مکعب گاز حال حاضر انجام گرفت و رفته رفته به چند برابر کنونی خواهد رسید.

 

#جام_رسانه_ای_امید

#مازندران۱_شهید_هادی_باغبانی

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.