کد خبر : 20518
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
143 views

در نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری چه گذشت؛

انتقاد اعضای شورا از عدم پاسخگویی شهرداری به تذکرات قبلی

انتقاد اعضای شورا از عدم پاسخگویی شهرداری به تذکرات قبلی
اعضای شورا با اشاره به اینکه تذکرات مطروحه عموما برگرفته از مطالبات شهروندان می باشد ، عدم پاسخگویی شهرداری به تذکرات قبلی را مورد انتقاد قرار داده و خواستار توجه جدی به تذکرات و پاسخگویی بموقع شدند.


به گزارش تیتر شمال؛ نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری امروز چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ با حضور معاونان شهردار و روسای سازمانهای تابعه شهرداری و اصحاب رسانه در تالار جلسات شورا تشکیل شد .

در این جلسه ابتدا رئیس شورا با اشاره به در پیش بودن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد : مردم با دقت و مطالعه در احوال کاندیدا ها و انتخاب فرد اصلح حماسه بزرگ دیگری در روز هشتم تیرخلق کنند.

شعبانی لازمه ی تحقق این امر را مشارکت حداکثری در انتخابات دانست و افزود : مشارکت حداکثری یک پشتوانه مردمیِ قوی برای رئیس جمهور ایجاد می کند که مقبولیت او را افزایش داده و موجب کارآمدی او در حل مسائل کشور و پیشبرد سیاست های نظام خواهد شد ضمن اینکه زمینه رشد همگانی و نیز توسعه عدالت و کاهش فساد را فراهم خواهد کرد .

وی خاطر نشان کرد : البته مشارکت و احساس مسئولیت مردم نباید منحصر به انتخاب فرد اصلح باشد بلکه باید در نظارت مستمر بر کار دولت و مطالبه گری نیز خود را نشان دهد .

در ادامه جلسه سید حسین یوسفی نایب رئیس و سید ذوالفقار شریفی ، سید افشین راسخ ، سید رحمان میر شجاعی ، سید حسن احمدی ، سبحان بخشی و حسین وریجی اعضای شورا نقطه نظرات و تذکرات خود را مطرح نمودند .

در تذکرات اعضا به شهرداری موضوع هایی چون تلاش مضاعف برای پیشبرد پروژه ها به عنوان نماد پویایی شهر و شهرداری ، ساماندهی مبادی ورودی شهر ، نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ، ساماندهی دستفروشان ، اخذ عوارض و بهای خدمات بر اساس دفترچه مصوب ، استمرار خدمات بیمه ای پرسنل شهرداری و ساماندهی متکدیان مطرح گردید .

اعضای شورا در این جلسه همچنین با اشاره به اینکه تذکرات مطروحه عموما برگرفته از مطالبات شهروندان می باشد ، عدم پاسخگویی شهرداری به تذکرات قبلی را مورد انتقاد قرار داده و خواستار توجه جدی به تذکرات و پاسخگویی بموقع شدند .

ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات شورا ،  ارائه تقویم کاری شهرداری در حوزه عمرانی ، رعایت انضباط مالی و تعیین تکلیف سمت های سرپرستی و استفاده از نیروهای توانمند در مدیریت واحدهای زیر مجموعه نیز جزو تذکرات مکرر اعضای شورا بود که در این جلسه هم مطرح و تاکید گردید شهرداری در اجرای طرح تحقیق و تفحص مدنظر شورای شهر همکاری کند .

در این جلسه همچنین به وظیفه مندی حوزه راهسازی در مورد پروژه روگذر سه راه جویبار اشاره و تاکید شد : این پروژه ربطی به شهرداری ندارد منتها با توجه به نقشی که در گشایش گره های ترافیکی شهر خواهد داشت ، شهرداری پیگیری های لازم را انجام دهد .

گفتنی است در این جلسه از تلاشهای سازمان بسیج سازندگی در پیشبرد بخش ابنیه پروژه نیروگاه زباله سوز و از اصحاب رسانه بخاطر حضور مستمر در جلسات شورا و اطلاع رسانی تقدیر شد و در عینحال تاکید گردید مدیریت شهری از نقد استقبال می کند اما نقدها بگونه ای نباشد که زحمات و اقدامات انجام شده نادیده گرفته شود .

در ادامه شورا وارد دستور کار شد و درباره آخرین طرحها و لوایح شهرداری از جمله معرفی طرح جهت سرمایه گذاری تصمیم گیری کرد .

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.