کد خبر : 19985
تاریخ انتشار : شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵
141 views

انتقاد مدیرکل گردشگری مازندران از عدم تمکین ۱۱۸ مرکز اقامتی دولتی در دریافت پروانه فعالیت

انتقاد مدیرکل گردشگری مازندران از عدم تمکین ۱۱۸ مرکز اقامتی دولتی در دریافت پروانه فعالیت
مدیرکل گردشگری مازندران با انتقاد از خودداری ۱۱۸ مراکز اقامتی دولتی مازندران در اخذ پروانه فعالیت، گفت: تنها ۷ مرکز اقامتی دولتی زیر بار اخذ پروانه فعالیت رفتند، در حالیکه قانون آنان را مکلف به اخذ پروانه کرده است و در صورت عدم اقدام جزو واحدهای اقامتی غیرمجاز محسوب می‌شوند.


به گزارش تیتر شمال؛ حسین ایزدی در جلسه ساماندهی سواحل مازندران اظهار کرد: در خصوص پلاژها، پلاژهای ما ذر بابلسر متمرکز شده و بیش از ۱۴۰ مجوز صادر شده است.

وی افزود: در سال ۹۴ یک مصوبه اعلام شده که افراد غیرمجازی در بابلسر در حال ساخت و ساز هستند که ساماندهی شود که می‌بایست در گام نخست مالکیت آنان از سوی بنیاد مستضعفین مشخص گردد.

مدیرکل گردشکری مازندران خاطرنشان کرد: این افراد باید در سامانه جانان مدارک خود را بارگزاری و مالکیت آنان محرز شود تا مراحل بعدی انجام گیرد.

این مسئول ادامه داد: ۱۲۳ مجوز داریم که بعضا قرارداد اجاره را مطرح و آپارتمان‌های ۴ طبقه ساختند که در قوانین ما نمی‌گنجد؛ ما به افراد گفتیم که مبایعه نامه را در سامانه بارگزاری تا مجوز خانه مسافر صادر کنیم که این افراد به دلیل عدم مقرون به صرفه بودن خانه مسافرها، تمایلی به انجام این امر ندارند.

ایزدی با انتقاد از استنکاف مراکز اقامتی دولتی مازندران در اخذ پروانه از اداره کل گردشگری استان، تصریح کرد: ۱۱۸ مرکز اقامت دولتی در استان شناسایی شده است که اگر از دستگاه مرجع صدور پروانه اقدام به اخذ پروانه فعالیت کنند به تبع آن می‌بایست استانداردسازی، نرخ نامه و درجه بندی آنان نیز انجام گیرد که متاسفانه تمکین نمی‌کنند و زیر بار مصوبه قانونی نمی‌روند.

وی ادامه داد: مدیران این مراکز با این استدلال که اولا زیر نظر وزارتخانه هستیم و اختیاری نداریم و دوما اینکه خدمات ما صرفا به کارمندان خودمان است و اخذ پروانه برای ارائه خدمات به عموم مردم است زیر بار اخذ پروانه فعالیت از اداره کل گردشگری مازندران نمی‌روند.

مدیرکل گردشکری مازندران، با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در حوزه پذیرش گردشگر در این مراکز دولتی وجود دارد که به ظرفیت تخت استان افزوده خواهد شد؛ تصریح کرد: از بالغ بر ۱۱۰ مرکز اقامتی دولتی در استان تنها  ۷ مرکز اقامتی زیر بار اخذ پروانه رفتند؛ در حالیکه قانون آنان را مکلف به اخذ پروانه کرده است و در صورت عدم اقدام جزو واحدهای اقامتی غیرمجاز محسوب می‌شوند.

این مسئول اذعان کرد: در حال حاضر ۵۸ ایستگاه تفریحی استان دارای مجوز هستند که امسال ۴۰ فقره اقدام به تمدید و ما بقی در دست انجام است.

ایزدی ادامه داد: بیش از ۹۰ نقطه جهت احداث اسکله جانمایی و موافقت اصولی صادر شد که در ادامه به بهانه‌های مختلف  جلو نرفت و هم اکنون ۱۵ اسکله موافقت اصولی گرفته و در دست انجام است.

وی گفت: برخی از اسکله‌ها دارای پیشرفت ۶۰ درصدی و یک اسکله نیز افتتاح شده است.

مدیرکل گردشکری مازندران، متذکر شد: ما نسبت به صدور موافقت اصولی احداث اسکله در بستر دریا اقدام کردیم که نامه اخیر ابلاغی معاون حفاظت منابع طبیعی این امر  را نقض کرده و اجازه ساخت و ساز در بستر را نمی‌دهد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.