کد خبر : 20451
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
119 views

در اختتامیه همایش وصال شیرین عنوان شد:

انتقاد نماینده ولی‌فقیه مازندران از آمار تکان‌دهنده سقط جنین

انتقاد نماینده ولی‌فقیه مازندران از آمار تکان‌دهنده سقط جنین
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: چه کسی باید به موضوع جدی سقط جنین، آمارهای قابل تأمل سزارین در مرکز بیمارستانی نظارت کند.


به گزارش تیتر شمال؛ ظهر امروز همایش وصال شیرین و آئین تجلیل از زوج‌های موفق، خادمان و فعالان حوزه ازدواج استان مازندران در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران و علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران همراه بود از زوج‌های موفق استان تجلیل شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی در آئین تجلیل از زوجین موفق در همایش وصال شیرین اظهار کرد: موضوع این همایش در حوزه جوانان یعنی ازدواج آسان در خور توجه و تقدیر است.

وی افزود: همه ما قبول داریم که مشکلات حوزه ازدواج و فرزندآوری یک معضل فرهنگی است و با عینک فرهنگی بدان دیده شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: مشکلات معیشتی و مسکن هم وجود دارد اما در استان‌های کم‌برخوردار کشور می‌بینیم که مسئله ازدواج و فرزندآوری بسیار کم است.

امام جمعه ساری ادامه داد: مسئله ازدواج از منظر جمعیت نیز بسیار مهم است و پیری جمعیت در آینده نه چندان دور از تصور نیست و بسیار موضوع مهمی است.

محمدی‌لائینی بیان کرد: اقدامات سلبی و ایجابی در این موضوع مهم است و توجه به‌ موضوع سقط جنین، سزارین و مصرف بی‌رویه سموم در کشاورزی بسیار نقش‌آفرین است.

وی عنوان کرد: چه کسی باید به موضوع جدی سقط جنین، آمارهای قابل تامل سزارین در مرکز بیمارستانی نظارت کند؟ آمار عمل‌های زایمان سزارین در بیمارستان‌های خصوصی به ۸۰ درصد هم می‌رسد که حتما باید اقدامات سلبی برای جلوگیری از این موضوعات انجام گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران اعلام کرد: اقدامات ایجابی و مشوق‌ها نیز باید در عمل اتفاق بیفتد و به طور نمونه مشکلات در تسهیلات وجود دارد و به قول‌ها، عمل نمی‌شود.

امام جمعه ساری گفت: افراد دست‌اندرکار خود باید معتقد باشند و متولی کار باید در عمل، پیش‌رو باشد.

محمدی‌لائینی تاکید کرد: باید امتیازات ویژه در جذب و اشتغال برای متاهلان و فرزندآوری دیده شود.

وی ادامه داد: مازندران جزو چند استان آخر کشور در جمعیت است و باید اقدامات جدی هم در حوزه ازدواج آسان و هم فرزندآوری صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: باید آلودگی به آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد به حداقل ممکن برسد و باید پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، ساماندهی شوند تا فضای جامعه پاک باشد.

انتهای خبر/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.