کد خبر : 23205
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
109 views

فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد:

انهدام دو باند بزرگ شیطان‌پرستی در مازندران

انهدام دو باند بزرگ شیطان‌پرستی در مازندران
مفخمی‌شهرستانی اشاره کرد: امسال دو گروه بزرگ شیطان پرستی در قالب آفرود سوار و گروه‌های ۴۰ نفره دستگیر شدند.


به گزارش تیترشمال؛ صبح امروز نشست خبری سردار مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران به مناسبت هفته انتظامی که هر ساله از ۱۳ الی ۱۹ مهرماه در تقویم کشور ثبت شده است؛ اظهار کرد: در آغاز کلام، سلام و درود بر روح شهید سید حسن نصرالله و دیگر شهدای جبهه می‌فرستیم و جا دارد شهادت همکار عزیز ستوانیکم پوریا عبادی را تبریک و تسلیت عرض کنم.

وی افزود: خدماتی که مجموعه انتظامی در نیمه نخست امسال به شهروندان ما می‌دهند عمدتا در قالب صدور کارت معافیت، گواهینامه، گذرنامه است که بالغ بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار خدمت بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف در هفته نیروی انتظامی برقراری تعامل با مردم و در واقع جامعه هدف است.

این مسئول، با گرامیداشت یاد و نام شهدای مازندران به ویژه شهدای انتظامی مازندران، ادامه داد: عملیات غرور آفرین وعده صادق ۲ سبب شادی دل دنیای اسلام شد.

مفخمی شهرستانی بیان کرد: در عملیات صادق یک، سانسورهای خبری برای خسارات وارده انجام شد، اما در عملیات صادق ۲ نتوانستند تلفات و خسارات را سانسور کنند.

وی عنوان کرد: شعار هفته انتظامی پلیس هوشمند و مردم قانون‌مدار است که بعد نخست پلیس هوشمند به حوزه فردی و نگاه فناوری‌پایه است، چرا که بسیاری از جرایم در این حوزه است و پلیس ما باید اشراف داشته باشد.

فرمانده انتظامی مازندران، اعلام کرد: در بعد سازمانی، پلیس باید همگام و جلوتر از مجرمان حرکت کند و بستر آن فراهم شده است.

این مسئول ادامه داد: هدف از این امر ارائه خدمات مطلوب به مردم و آن هم در کمترین زمان ممکن است.

مفخمی‌شهرستانی اشاره کرد: آن چیزی که در این عرصه باید دیده شود نهادینه کردن تکلیف شهروندی برای اجرای قانون است و این امر بسیار مهم و حیاتی است تا قانون به بهترین نحو ممکن اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال بالغ بر یک میلیون و ۱۷۹ هزار تماس با مرکز ۱۱۰ گرفته شد که حدود نیمی از تماس‌ها جهت اخذ راهنمایی بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران، با اشاره به افزایش ۲ درصدی تردد به نسبت مدت مشابه سال گذشته، اعلام کرد: استان مازندران یک استان هدف گردشگری است و لذا طی نیمه نخست امسال، ۱۵ میلیون و ۹۷۵ هزار خودرو وارد استان شده است.

این مسئول، گفت: طی این مدت، بالغ بر ۴۴ درصد افزایش خدمات همکاران راهور در حوزه صدور، تعویض و آزمون گواهینامه بوده است.

مفخمی‌شهرستانی اذعان کرد: در شماره‌گذاری خودرو و انواع وسائط نقلیه نیز بالغ بر ۱۲۹ هزار دستگاه با افزایش ۱۷ درصدی خدمات ارائه شد.

وی ادامه داد: برخورد در طرح‌های ضربتی موجب شد تا شاهد افزایش ۲۵ درصدی اعمال قانون در تخلفات حادثه‌ساز و افزایش ۱۰ درصدی اعمال قانون در سایر تخلفات باشیم که خوشبختانه موجب شد تا شاهد کاهش ۱۶ درصدی متوفیان با ۲۹۴ فوتی تصادفات باشیم.

فرمانده انتظامی مازندران، با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی مصدومین، مطرح کرد: علیرغم افزایش ورودی‌ها اما شاهد کاهش ۱۰ درصدی کل تصادفات بودیم.

این مسئول، تاکید کرد: در حوزه درون شهری ۵۴ درصد تصادفات درون شهری مربوط به عابر پیاده و ۳۳ درصد نیز از آن موتور سیکلت است.

مفخمی‌شهرستانی بیان کرد: متاسفانه استفاده از پل عابرین پیاده منسوخ شده است و بروز نیست.

وی عنوان کرد: در حوزه برون شهری بیشترین تصادفات حدود ۳۵ درصد مربوط به خودروهای سواری است که عمدتا تخلف از سرعت مطمئن است.

فرمانده انتظامی مازندران، اعلام کرد: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی متاسفانه شاهد افزایش ۳۹۷ درصدی کود و سموم قاچاق کشاورزی و کشف ۲۴ درصدی موتورهای سنگین طی نیمه نخست امسال بودیم.

این مسئول، تصریح کرد: طی نیمه نخست امسال، ۷۱ گزینه زمین‌خواری کشف شد که ۶۵۵ هزار متر مربع به ارزش ۱۴ هزار میلیارد ریال، آزاد شد.

مفخمی‌شهرستانی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر، عنوان کرد: یک میلیون و ۶۰۰ تن مواد مخدر طی نیمه نخست امسال کشف شد و برای پاکسازی مناطق کم برخوردار نیاز به مشارکت تمامی دستگاه‌های ذیربط است.

وی افزود: شماره پاسخگویی در پلیس فتا ۰۹۶۳۸۰ است که با یک تماس از بسیاری از زیان‌های مالی به مردم گرفته می‌شود و امسال بالغ بر ۲۲ هزار مشاوره داده شد که ۱۱۰ میلیارد ریال پول مردم به آنان بازگشت.

فرمانده انتظامی مازندران، خاطرنشان کرد: برداشت‌ غیرمجاز از حساب، کلاهبرداری رایانه‌ای و جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی در حوزه پلیس فتا جزو پرتکرارترین تخلفات است.

این مسئول گفت: پاسخ به استعلامات به اصناف الکترونیکی است که ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مفخمی‌شهرستانی اعلام کرد: ۷۷ درصد برخورد با واحدهای صنفی متخلف صورت گرفته است.

وی افزود: تجهیز دوربین البسه برای همکاران در کف عملیات انجام شده و بالغ بر ۹۵ درصد جاده‌های مازندران به دوربین کنترل ترافیک مجهز است.

فرمانده انتظامی مازندران، با اشاره به امکان ثبت گزارش سرقت خودرو و موتور سیکلت در سامانه پلیس من، اعلام کرد: مردم با نصب پلیس من به راحتی می‌توانند خدمات دریافت کنند و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

این مسئول ادامه داد: تمامی کروکی‌های تصادفات در مازندران به صورت الکترونیکی و هوشمند بوده و دیگر به‌صورت‌ کاغذی نیست.

مفخمی‌شهرستانی با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی وقوع قتل در استان، تصریح کرد: عمده قتل‌های انجام شده در استان کشف شده است.

وی عنوان کرد: اقامت بسیاری از سارقان در اقامت‌گاه‌های غیر رسمی استان صورت می‌گیرد و لازم است دستگاه‌های متولی و مالکان این سکونت‌گاه‌ها، هوشمندانه رفتار کنند.

فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد: بر اساس نرخ جرایم، مازندران در کشور رتبه پانزده، سرقت مسلحانه رتبه ۲۳ و نزاع و درگیری رتبه ۲۵ کشور را داریم.

این مسئول گفت: عامل تهیه و توزیع مشروبات الکلی وقایع اخیر در مازندران، کشف و دستگیر شده است.

مفخمی‌شهرستانی اشاره کرد: امسال دو گروه بزرگ شیطان پرستی در قالب آفرود سوار و گروه‌های ۴۰ نفره دستگیر شدند.

 

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.