کد خبر : 16232
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
184 views

در جلسه کارگروه رفع موانع تولید مازندران اعلام شد:

اولتیماتوم استاندار به انحراف در صدور مجوز‌ ساخت‌وسازها

اولتیماتوم استاندار به انحراف در صدور مجوز‌ ساخت‌وسازها
استاندار مازندران تصریح کرد: زین پس دستگاه‌های نظارتی در امر نظارت کوتاهی کنند و شاهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز باشیم باید آن مسئول خداحافظی کند و برود.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور امشب در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران در محل فرمانداری کلاردشت اظهار کرد: یکی از نیازهای ضروری شهرستان با توجه به برش گردشگری دیده شده زیرساخت‌های گردشگری در کلاردشت بسیار ضعیف است و باید به سرعت ترمیم شود.

وی افزود: مجموعه بزرگ گردشگری کلاردشت که سال‌ها است کار خود را آغاز کرده اما به پیشرفت نرسیده و باید منطبق با شرایط روز حرکت کند تا بتوانیم بر اساس طرح روز این مجتمع را راه‌اندازی کنیم؛ لذا تأمین خدمات اعم از آسفالت تا فیبر نوری، آب و سایر موارد باید فراهم شود.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در سه کیلومتری این مجتمع یک چشمه وجود دارد که باید با مشارکت مجتمع و آب منطقه‌ای این مشکل مرتفع شود.
این مسئول ادامه داد: پذیرفتنی نیست که مجتمع باز شود و باید طرح‌ها براساس زمان‌بندی باشد واگرنه این مجتمع از سال ۹۶ تاکنون به فرجامی نرسیده است و هنوز مشخص نشده چه میزان اعتبار برای تکمیل این پروژه نیاز است.
حسینی‌پور گفت: سرمایه‌گذار باید پلن و زمان‌بندی طرح را به ما بدهد و بر اساس زمان‌بندی، خدمات نیز همزمان داده شود.
وی بیان کرد: بخش اعظمی از مشکلات بنگاه‌ها به نبود نظارت باز می‌گردد و زین‌پس نظارت دستگاه‌های متولی را بررسی خواهیم کرد؛ چرا باید این پروژه ۱۰ سال متوقف شود؟
استاندار مازندران عنوان کرد: از یک کارخانه بازدید کردیم که تأسیسات ارزشمندی دارد اما دارد خاک می‌خورد؛ سرمایه‌گذار می‌گوید با بانک مشکل دارم و باید این مشکل سریعاً شود و شما مسئولان باید کار را راه بیندازد.
این مسئول در خصوص پروژه‌ دیگر گردشگری آقای شریفی گفت: ما باید بر مبنای قانون حرکت کنیم و نباید مسیر سرمایه‌گذاری را از بیراهه جلو ببریم و همه باید بر این مدار حرکت کنیم.
حسینی‌پور اعلام کرد: زوم کلاردشت کشاورزی نیست بلکه گردشگری است و لذا باید نگاه‌مان را عوض کنیم.
وی مطرح کرد: لذا زمینی که ۳۰ سال بایر است باید دقت شود که بر اساس سیاست‌های استانی، رای دهند؛ گرچه سرمایه‌گذار در این پروژه تخلف کرده است اما به یمن این جلسه به شما کمک خواهیم کرد.
استاندار مازندران بیان کرد: البته دستگاه‌های نظارتی تاکنون چه می‌کردند باید روز اول سازه‌های این پروژه را تخریب می‌کردند و آن مسئولی که می‌گذارد این ساخت‌وساز غیرمجاز تا اینجا جلو بیاید باید برکنار شود و لذا باید نظارت بالا رود و اجازه ساخت و ساز غیرمجاز را ندهند.
این مسئول افزود: این رویه غلط که می‌سازیم و به ما مجوز می‌دهند باید در نطفه خاموش شود و نباید اجازه این کار داده شود.
حسینی‌پور عنوان کرد: در خصوص این پرونده، مجدد با نگاه مساعد به کمیسیون برده شود و تصمیم‌گیری شود؛ امیدواریم با نگاه رئوفانه مشکل این واحد حل شود.
وی بیان کرد: البته انحراف در مجوزها مسئله مهمی است که باید با نظارت ویژه جلوی این رویه گرفته شود.
استاندار مازندران تصریح کرد: زین پس دستگاه‌های نظارتی در امر نظارت کوتاهی کنند و شاهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز باشیم باید آن مسئول خداحافظی کند و برود.
این مسئول گفت: نباید انحراف ایجاد شود و ما بدنبال توسعه هستیم اما بر مدار قانون نه اینکه کار به‌صورت غیرقانونی جلو برود.
حسینی‌پور متذکر شد: تکلیف این پرونده باید ظرف ۱۵ روز روشن شود و در ماده یک تبصره یک تصمیم‌گیری شود.
وی یادآور شد: هیچ دستگاهی نباید بگذارد هیچگونه ساخت‌وسازی بدون پروانه و مجوز انجام گیرد و برابر قانون اعمال و برخورد شود.
گفتنی است بهره‌برداری از کارخانه رزاقی تا دو ماه آینده، بازگشت واحد صنعتی آب معدنی کلاردشت تا دو ماه آینده، صدور مجوز راه‌اندازی شهرک صنفی‌، تسهیل‌گری در ساخت متل با ۶۰ میلیارد اعتبار و اشتغال بیش از ۳۰ نفر و رفع مشکل یکی از واحدهای شهرک صنعتی مرزن آباد با بانک توسعه تعاون از مهم‌ترین مصوبات این کارگروه در این جلسه بوده است.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.