کد خبر : 22699
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
116 views

رئیس کل دادگستری استان مازندران:

با کمبود شدید کادر قضائی روبه رو هستیم

با کمبود شدید کادر قضائی روبه رو هستیم
رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: با توجه به میانگین ورودی پرونده‌ها به محاکم بدوی و تجدید نظر با کمبود شدید کادر قضائی روبه رو هستیم و تعداد قضات استان از چارت سازمانی درنظر گرفته شده نیز بسیار کم‌تر است که در حال حاضر جوابگوی این حجم از ورودی پرونده‌ها نیست.


به گزارش تیتر شمال؛ فرهاد افشارنیا قائم مقام معاون منابع انسانی قوه قضاییه بعدازظهر یکشنبه در نشست رئیس کل دادگستری مازندران هدف از سفر به استان مازندران را بررسی دغدغه‌ها و مشکلات در حوزه منابع انسانی و فرهنگی ذکر کرد و گفت: اولویت اصلی ما جذب قضات، متناسب با میزان ورودی پرونده به دادگستری استان مازندران است.

وی اظهارکرد: در این سفر و بازدیدهایی که انجام می‌شود، دغدغه‌ها و مسائل مرتبط با کارکنان اداری و قضائی شناسایی، بررسی و تا حد امکان از مشکلات گره گشایی خواهد شد.

قائم مقام معاون منابع انسانی قوه قضاییه همچنین به مشکلات و موانع در مسیر جذب قضات و کارکنان نیز اشاره کرد و افزود: بحث گزینش کارکنان بسیار مهم و زمان بر است و با افتتاح دادگاه‌های صلح در سراسر کشور، با محدودیت‌هایی نیز روبه رو هستیم؛ اما با همفکری و هم اندیشی همه، تلاش خود را برای جذب و بکار گیری قضات و کارکنان، متناسب با نیاز دادگستری استان مازندران خواهیم داشت.

 

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری استان مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: استان مازندران به واسطه موقعیت استراتژیک و دارا بودن ۳۳ حوزه قضائی، باید در تصمیم گیری های کشوری با نگاه ویژه و خاص مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: از ۳۳ حوزه قضائی استان، ۱۰ حوزه قضائی مربوط به بخش و بقیه درشهرستان ها فعال هستند در حالی که برخی از بخش‌های استان مازندران مانند سرخرود و کجور به اندازه شهرستان دارای پرونده‌های سنگین حقوقی و پیچیده هستند که کار در این بخش‌ها را با دشواری‌های خاصی همراه می‌کند.

کمبود شدید کادر قضائی

پوریانی تصریح کرد: با توجه به میانگین ورودی پرونده‌ها به محاکم بدوی و تجدید نظر با کمبود شدید کادر قضائی روبه رو هستیم و تعداد قضات استان از چارت سازمانی درنظر گرفته شده نیز بسیار کم‌تر است که در حال حاضر جوابگوی این حجم از ورودی پرونده‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی استان، اهمیت ملک و افزایش دعاوی ملکی، شناور بودن جمعیت استان، ورود میلیونی مسافر در بسیاری از زمان‌ها و به تبع آن تشکیل پرونده‌های متعدد و مرتبط با این موضوع، امید است توجه ویژه به حل مشکلات وکمبود کادر قضائی صورت گیرد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.