کد خبر : 19663
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
117 views

برنج‌کار مازندرانی توان واردات در زمان تولید را ندارد

برنج‌کار مازندرانی توان واردات در زمان تولید را ندارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برنج‌کار مازندرانی دیگر توان واردات در زمان تولید و برداشت برنج را ندارد.


به گزارش تیتر شمال؛ بابک مومنی صبح امروز در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات امور زمین آمل، این شهرستان را شهر دارای ظرفیت‌های اقتصادی کشاورزی، صنعتی و توریستی و جهانگردی برشمرد و اظهار کرد: آمل از جایگاه ویژه‌ای در استان برخوردار است و پرچم‌دار تولید برنج، طیور و گل و گیاه در سطح استان است.

وی خلاقیت را زمینه‌ساز کشاورزی اقتصادی دانست و تصریح کرد: ۴۵ درصد پست‌های سازمانی این سازمان بلاتصدی است که این امر خدمت‌رسانی را با چالش جدی مواجه کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در موضوعات تامین نهاده‌ها و به ویژه کود شیمیایی و همچنین تامین آب برای کشاورزی در استان مسائل ملی وجود دارد که نیازمند پیگیری مستمر تا حصول نتیجه می باشد.
وی اضافه کرد: تسهیلات و اعتبارات تبصره ۱۸ سال جاری به یک دهم سال گذشته کاهش یافته و از سوی دیگر استان مازندران به عنوان اصلی‌ترین تولیدکننده طیور کشور دارای تولید مازاد است لیکن اجازه صادرات از استان مازندران به خارج کشور داده نمی‌شود.

مومنی تصریح کرد: همچنین برنج کار مازندرانی دیگر توان واردات در زمان تولید و برداشت برنج و کاهش قیمت محصول تولیدی داخل کشور را ندارد که این سه موضوع عمده خواسته سازمان جهاد کشاورزی از نمایندگان استان مازندران مجلس برای پیگیری است.

حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز تامین نهاده‌ها، آبرسانی به اراضی کشاورزی، رسیدگی به امور تخصصی بخش کشاورزی و ارائه خدمات مناسب به کشاورزان را از سازمان جهاد کشاورزی خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه بیش از ۴۰ درصد برنج استان در شهرستان آمل تولید می‌شود، این شهرستان نیازمند توجه ویژه می باشد.

وی خاطرنشان کرد: رایزنی و پیگیری مجدانه برای استفاده از همه ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی برای حمایت از بخش کشاورزی استان صور خواهد گرفت.
فولاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل مسائل و مشکلات شهرستان را کمبود نیروی انسانی، مشکلات حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی و کمبود منابع اعتباری و تسهیلاتی مورد نیاز بخش کشاورزی مطرح کرد و خواستار توجه ویژه به موضوعات این شهرستان شد.
انتهای خبر/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.