کد خبر : 19682
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
145 views

مسئول مرکز فضای مجازی بسیج مازندران اعلام کرد:

برگزاری سومین جشنواره «سواد رسانه نسرا» در مازندران

برگزاری سومین جشنواره «سواد رسانه نسرا» در مازندران
مسئول مرکز فضای مجازی بسیج مازندران گفت: سومین جشنواره سواد رسانه‌ نسرا با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و مشارکت مردمی در استان برگزار می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ کیوان صفی‌پور در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: شناسایی و ارزیابی ظرفیت‌های استانی و کشوری در حوزه سواد رسانه‌ای یک از مهم‌ترین اقدامات در راستای تقویت جبهه مردمی انقلاب اسلامی و تربیت کشنگران فعالی در حوزه رسانه است.

وی با اشاره به اینکه آموزش سواد رسانه‌ای بستر مناسب را برای کنش‌گری فعالانه در فضای مجازی فراهم می‌کند؛ تصریح کرد: سازمان‌های متولی این امر مهم از جمله سازمان فضای مجازی بسیج نیازمند ارزیابی عملکردها، توانایی‌ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف و نیز فرصت‌ها و تهدیدات حوزه مسئولیت خود هستند.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای رسیدن به این نقطه مطلوب برگزاری جشنواره‌های تخصصی است تا هم فرصتی برای ارائه ایده‌های جدید فراهم آید و هم‌ پتانسیل‌ها و توانایی‌های بعضاً در حاشیه دیده شوند و نیز بازخوردگیری دقیق‌تری از آموزش‌های ارائه شده صورت گیرد.
مسئول مرکز فضای مجازی بسیج مازندران از برگزاری جشنواره سواد رسانه‌ای در راستای جهاد تبیین خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آمایش پتانسیل‌ها و توانایی‌های سواد رسانه‌ای فعالان فضای مجازی بسیج در سطح کشور و به ویژه در استان مازندران است.
وی در خصوص محورهای موضوعی ارائه آثار بیان کرد: محورهای جشنواره در زمینه رسانه‌شناسی، تربیت رسانه‌ای، هوش مصنوعی، آموزش آگاه‌سازی و انتقال اطلاعات و پرورش نظارت و مراقبت، انجام یا ترک رفتار و شناخت آسیب‌ها، فناوری‌های نوین ارتباطی وسایل ارتباط جمعی، شبکه‌های اجتماعی و پخش محتوا، انفورماتیک و ارتباطات دور است.
به گفته مسئول فضای مجازی استان مازندران؛ قالب‌های ارائه آثار در بخش سخنرانی (ED)حداقل پنج و حداکثر هشت دقیقه میکس نشده باشد، موشن‌گرافیک، اینفوگرافی، کتاب، پوستر و نرم‌افزار است.
وی یادآور شد: زمان برگزاری سومین جشنواره نهضت سواد رسانه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۰ تیر ماه جاری است.
تاریخ برگزاری جشنواره‌های استانی و اعلام برترین‌ها ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ و جشنواره کشوری مردادماه ۱۴۰۳ خواهد بود؛ لذا علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق پیام‌رسان روبیکا به آی دی @nasra_kurd ارسال کنند.
انتهای خبر/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.