کد خبر : 19772
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
146 views

استاندار مازندران خبر داد:

بهره‌برداری از نیروگاه زباله‌سوز ساری در دهه فجر امسال

بهره‌برداری از نیروگاه زباله‌سوز ساری در دهه فجر امسال
استاندار مازندران گفت: در قضیه نیروگاه زباله ساری باید مشارکت اتفاق بیفتد و باید یک مشارکت عمومی خصوصی صورت گیرد و تامین اعتبار صورت گرفته تا با نصب تجهیزات و گذراندن دوره بین سه تا ۶ ماهه آزمایشی تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.


به گزارش تیتر شمال؛ یوسف نوری امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: رشادت، شهادت، نجابت و کرامت از ویژگی‌های بارز مردم دیار علویان است.

وی افزود: ارکان توسعه و پیشرفت اقتصادی بر پایه چهار محور خانواده، حکومت، رسانه و نهادهای غیرانتفاعی است که هر یک دارای قلمرو و وظایف مجزا هستند.
استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها دارای چهار نسل هستند که نسل اول صرفا کارشان انتشار بود، نسل دوم بدنبال تاثیر و ضریب نفوذ در افکار عمومی بودند، نسل سوم بدنبال آن بودند که بنحوی عمل کنند که نتیجه دلخواه در نهایت حاصل شود، نسل چهارم در کنار تمام این موارد یک دیدگاه انتقادی نیز دارند و امروز رسانه‌ها به عنوان مشاور دستگاه‌ها، مطرح هستند.
مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: لذا بنده نیز باید از رسانه‌ها به عنوان مشاور، استفاده کنم و لذا باید همه در کنار هم کار کنیم.
نوری بیان کرد: ما امروز باید همه در کنار هم قرار بگیریم و ببینیم باید برای معضل جمعیت استان چه باید کنیم؛ رسانه رسمی دارای چارچوب رسانه‌های جمعی است و این ذهنیت را می‌دهند که ما باید چگونه عمل کنیم.
وی عنوان کرد: یک مانعی داریم که باید حل کنیم و آن اینکه کارمندان اداری، دارای موروثی به نام دیوان سالاری است که همچون دیواری بین یکدیگر عمل می‌کند و باید این دیوار از میان برداشته شود.
استاندار مازندران، گفت: رسانه‌ها از نسل انتشار به نسل چهارم یعنی مشاور رسیدند و باید این کمال در سایر بخش‌ها نیز تکثیر شود.
مقام عالی دولت در استان، اعلام کرد: لذا باید جلسات فصلی استاندار با رسانه‌ها با اعلام قبلی موضوع جلسه برگزار شود و در نهایت به یک نتیجه برسیم.
نوری افزود: گردشگری در مازندران یک نوع گردشگری انبوه است که تخریب آن زیاد است.
وی اذعان کرد: اقتصاد دریا محور نیز یکی از موضوعات مهمی است که باید همراه با پیوست فرهنگی باشد.
استاندار مازندران، تصریح کرد: ما در سفر پیش روی رئیس جمهور هیچ کلنگ‌زنی نداریم.
مقام عالی دولت در استان، گفت: تولید ملی یک هویت است و کاغذ مازندران یک هویت ملی است که فرزند ایرانی این کاغذ را بر می‌دارد و می‌گوید این کاغذ ایرانی است.
نوری بیان کرد: اگر نقش استیشاری را رسانه‌ها داشته باند باید دستگاه‌های اجرایی استان از آن استفاده کنند.
وی اعلام کرد: استان را تحویل گرفتم و بر اساس شاخص‌ها نیز تحویل خواهم داد.
استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: پرونده پتروشیمی بسته شده است و رای نیز صادر شده است.
مقام عالی دولت در استان، گفت: تراز درآمد تامین اجتماعی مازندران منفی است و یکی از علل اصلی آن است که صنایع بزرگ و درآمدزا در استان نداریم.
نوری تاکید کرد: اگر زباله‌سوز تا یک ماهه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد سفر رئیس جمهور را به یک ماه دیگر تعویق می‌انداختیم؛ واقعیت آن است که این پروژه چندین ماه زمان می‌برد و نمی‌خواهیم گزارش درست ندهیم.
وی ادامه داد: اعتبارات خوبی برای پروژه‌های مهم استان گذاشته شده است و باید قدر فرصت‌ها را دانست.
استاندار مازندران، اذعان کرد: باید منافع عمومی را در راستای منافع استانی تقویت کرد.
مقام عالی دولت در استان، گفت: جلسات خبری با اصحاب رسانه باید منتج به خروجی شود و لذا زین پس جلسات به صورت فصلی و منظم با اعلام موضوع برگزار خواهد شد.
نوری متذکر شد: در تیم مدیریتی استان هر کسی ملاک‌های لازم را نداشته‌ باشد تغییرات رخ خواهد داد.
وی افزود: در قضیه نیروگاه زباله ساری باید مشارکت اتفاق بیفتد و باید یک مشارکت عمومی خصوصی صورت گیرد و تامین اعتبار صورت گرفته تا با نصب تجهیزات و گذراندن دوره بین سه تا ۶ ماهه آزمایشی تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.
استاندار مازندران گفت: در گذشته هشت نقطه برای پسماند انتخاب شده است و تجربه دفن، تجربه خوبی نیست.
مقام عالی دولت در استان متذکر شد: ۳ هزار و ۱۰۰ تن زباله در استان داریم و استان توان حل این معضل را دارد و مطلوب نیست که زباله را به استان همجوار انتقال دهیم و اسباب ناراحتی مردم استان همسایه را فراهم کنیم؛ در موضوع جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز استان توانایی حل این مشکل را دارد.
نوری بیان کرد: از ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار سفر اول حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان جذب شد که آمار قابل قبولی است.
وی متذکر شد: باید کانونی عمل کنیم و با همگرایی یک نقطه را نشانه رویم تا نتیجه دلخواه در راستای منافع استان حاصل شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.