کد خبر : 17224
تاریخ انتشار : جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
171 views

وزیر نیرو عنوان کرد:

تخصیص ردیف اعتباری مستقل برای سدهای هراز و گلورد

تخصیص ردیف اعتباری مستقل برای سدهای هراز و گلورد
وزیر نیرو بر تکمیل و بهره‌برداری از سدهای نیمه‌کاره مانند هراز و گلورد تاکید کرد و گفت: ردیف مستقلی در بودجه ۱۴۰۳ برای این امر در نظر گرفته شود.


به گزارش تیتر شمال؛ علی‌اکبر محرابیان عصر امروز در بازدید از تصفیه‌خانه آب شرب سلیم بهرام و در نشست بررسی پروژه‌های صنعت آب و برق ساری که با حضور استاندار مازندران، نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد از تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های نیمه‌تمام و اولویت‌دار آب، برق و فاضلاب ساری و میاندورود خبر داد.

وی با قدردانی از تلاش‌های مدیران صنعت آب و برق در گذر از تنش آبی و گرمای تابستان  بیان کرد: با وجود کاهش بازندگی و تنش‌های آبی با مدیریت درست در بخش کشاورزی و تامین آب شرب، مشکل و‌چالش جدی نداشتیم.

وزیر نیرو بر تکمیل و بهره‌برداری از سدهای نیمه‌کاره مانند هراز و گلورد تاکید و تصریح کرد: با حضور مدیران بخش آب، گزارشی از مطالعات سدهای استان ارائه شد تا موانع برطرف شود و ردیف مستقلی در بودجه ۱۴۰۳ برای این امر در نظر گرفته شود.

محرابیان،خواستار تخصیص بودجه لازم برای تکمیل مطالعات سدهایی که در ضرورت احداث قرار دارند، شد.

وی درخصوص افزایش ظرفیت تامین آب تصفیه خانه سلیم بهرام خواستار بررسی مدول دوم این تصفیه خانه شد و افزود: ظرفیت این تصفیه خانه به سه متر مکعب در ثانیه افزایش یابد تا نیاز آبی منطقه برطرف شود.

وزیر نیرو لایروبی آب‌بندها و اختصاص اعتبار برای طرح‌های جهاد آبرسانی و تنش آبی را ضروری دانست و تصریح کرد: این طرح‌ها براساس برنامه زمان‌بندی شده به اتمام برسد.

فرماندار مرکز مازندران نیز بیان کرد: با بهسازی سردهنه های سنتی و لاینینگ کانال‌های انتقال و توزیع آب و اعمال تغییر و اصلاح در سیاست نظام حکمرانی آب در امر کشاورزی، به سمت مدیریت پایدار مصرف آب در شهرستان ساری حرکت می‌کنیم.

محمدعلی نوبخت با اشاره به اینکه اگر لایروبی و بهسازی اصولی آن انجام گیرد، حجم آبی معادل ذخیره سازی آب در سد شهید رجایی خواهیم داشت افزود: نیازمند اختصاص اعتبارات ملی جهت لایروبی آبندان ها هستیم که اگر احیا واقعی در این بخش صورت گیرد حجم زیادی از منابع آبی مورد نیاز شهرستان را تأمین خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار کرد:با شناسنامه دار کردن ظرفیت های طبیعی و آبی از جمله رودخانه ها، ۹۶ قطعه آبندان، ۱۹۰۰۰ حلقه چاه و ۱۲۰۰ رشته چشمه و برنامه ریزی اصولی در جهت رونق تولید و توسعه صنعت کشاورزی در شهرستان ساری گام برمی داریم.

نوبخت با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری‌های غلط در گذشته دلیل رسیدن مازندران به مرز تنش آبی است و با اعلام اینکه با طرح انتقال آب بین حوضه ای که حق آبه شهرستان را کاهش دهد، بشدت مخالف هستیم افزود: عدم مهار آب‌های سطحی‌، سنتی بودن و خاکی بودن انهار کشاورزی، برداشت های بی رویه از چاه ها و سنتی بودن ۹۵ درصد از سردهنه های کشاورزی از جمله چالش ها و معضلات ما در این حوزه می باشد که گام به گام و با برنامه ریزی در جهت رفع آن حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.