کد خبر : 22185
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
115 views

مدیر برنامه‌وبودجه شهرداری ساری خبر داد:

تدوین دومین برنامه راهبردی-عملیاتی پنج‌ساله شهرداری ساری

تدوین دومین برنامه راهبردی-عملیاتی پنج‌ساله شهرداری ساری
مدیر برنامه‌وبودجه شهرداری ساری کفت: دومین برنامه راهبردی-عملیاتی پنج‌ساله شهرداری ساری در 6 گام مهم و تأثیرگذار شهری تدوین شد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمد اصغری مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری ساری به تدوین دومین برنامه راهبردی-عملیاتی پنج‌ساله شهرداری ساری اشاره کرد و گفت: این برنامه در چهارچوب دستورالعمل‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور طی پیگیری‌های معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق، از شهریورماه ۱۴۰۱ با همکاری شرکت مشاور شهرداری آغاز شد.

وی افزود: فرآیند تدوین برنامه راهبردی، از مرحله قرارداد تا تحویل، مطابق شیوه‌نامه نحوه واگذاری تهیه، بررسی و تأیید برنامه عملیات نوسازی (برنامه راهبردی – عملیاتی شهر شهرداری) سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ۶ مرحله در حال اجرا است.

مدیر برنامه‌وبودجه شهرداری ساری گفت: «روش‌شناسی و ضرورت انجام مطالعه»، «تحلیل وضع موجود با استفاده از داده‌های پایه و بررسی اسناد بالادستی»، «تحلیل راهبردی شهر و شهرداری»، «تحلیل منابع درآمدی و هزینه‌ای شهرداری»، «تدوین و ارائه برنامه‌های عملیاتی»، «اولویت‌بندی پروژه‌ها و مشخص شدن ماتریس مسئولیت برای اجرای پروژه‌ها در دو سطح درون‌سازمانی و برون‌سازمانی» از سرفصل‌های محوری این برنامه محسوب می‌شود.

اصغری ادامه داد: پس از انجام مطالعات فرادست و انطباق آن با وضعیت شهر، فرم اولیه تدوین چشم‌انداز شهر ساری جهت بهره‌مندی از ایده، پیشنهاد و نظرات اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران و کارشناسان شهرداری در اختیار همکاران و پس از جمع‌آوری نظرات، جهت تحلیل در اختیار شرکت مشاور قرار گرفت.

وی افزود: پس از تنظیم چشم‌انداز و راهبردهای اولیه، تحلیل منابع درآمدی و هزینه‌های شهرداری طی روند ۱۰ ساله و پیش‌بینی برای سال‌های آتی انجام شد.

مدیر برنامه‌وبودجه شهرداری ساری عنوان کرد: بازدید شرکت مشاور جهت تدوین برنامه راهبردی عملیاتی با هماهنگی و همراهی مدیریت برنامه‌وبودجه از نقاط مختلف شهر و پروژه‌های شاخص مانند نیروگاه حرارتی، پارک ملل، پارک ولایت، سیکو تپه و غیره ازجمله اقدامات صورت گرفته است.

اصغری یادآور شد: در انطباق با دستورالعمل سازمان شهرداری و دهیاری‌ها به جهت همکاری و ارائه نظر تخصصی در تدوین برنامه، شش کارگروه مطابق با ساختار سازمانی شهرداری ساری شامل کارگروه عمران، حمل‌ونقل و ترافیک، کارگروه خدمات شهری و محیط‌زیست، کارگروه شهرسازی و معماری، کارگروه گردشگری و فرهنگی، کارگروه برنامه‌ریزی، مدیریت منابع، سرمایه‌گذاری و درآمدهای پایدار و کارگروه هوشمند سازی شهری تشکیل شد و جلسات متعددی جهت بررسی پروژه‌های تخصصی هر کارگروه برگزار شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.