کد خبر : 20614
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
113 views

معاون اداره‌کل منابع طبیعی مازندران اعلام کرد:

تعیین‌تکلیف درختان شکسته و افتاده لنگ تصمیم مجلسی‌ها

تعیین‌تکلیف درختان شکسته و افتاده لنگ تصمیم مجلسی‌ها
معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با بیان اینکه متاسفانه تاکنون درختان شکسته و افتاده هنوز تعیین‌تکلیف نشده است گفت: حدود ۴۰ هزار مترمکعب درختان شکسته و افتاده تنها در حوزه ساری نشانه‌‌گذاری شده است که تا این لحظه، با مخالفت مجلس هنوز اتفاقی نیفتاده است.


به گزارش تیتر شمال؛ فتح‌الله غفاری‌چراتی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اسناد پشتیبان داریم که  پنج گام از انتخاب عرصه گرفته تا تولید نهال در آن دیده شده است.

وی افزود: فرسایش خاک موضوع نگران‌کننده در مازندران است که باید جلوی کشت و شخم و شیار را در اراضی شیب‌دار بگیریم و اگر عرصه ملی است باید نهال‌کاری صورت گیرد و تمامی این امور نیازمند تامین اعتبار و سوبسید به کشاورزی از سوی دولت است.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری، خاطرنشان کرد: تاکنون اعتباری برای طرح یک میلیارد درخت به استان مازندران تزریق نشده است.

این مسئول ادامه داد: نکته مهم در کاشت درختان این طرح آن است که می‌بایست در درجه نخست الویت، این درختان در مناطق آسیب دیده منابع طبیعی کاشته شود.

غفاری بیان کرد: در برابر ارزش بی‌نهایت جنگل‌های مازندران متاسفانه ما از حداقل اعتبارات برای حفظ و حراست جنگل برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون درختان شکسته و افتاده هنوز تعیین تکلیف نشده است؛ تصریح کرد:  حدود ۴۰ هزار متر مکعب درختان شکسته و افتاده تنها در حوزه ساری علامت‌گذاری و نشانه‌‌گذاری شده است که تا این لحظه، با مخالفت مجلس هنوز اتفاقی نیفتاده است.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری، با بیان اینکه در سال گذشته ۷ میلیون نهال در استان تولید شده است؛ گفت: امسال نیز تا این لحظه، ۵ میلیون نهال تولید کردیم.

این مسئول با اشاره به رتبه برتر مازندران در زراعت چوب، متذکر شد: برش استانی ما ۸۰۰ هزار هکتار بود که در سال گذشته ۱۷۰۰ هکتار زراعت چوب انجام شد.

گفتی است هر چند به لحاظ قانونی، نشانه گذاری‌ها بر روی درختان شکسته و افتاده انجام شده، اما برداشت چوب‌های شکسته افتاده در جنگل‌های شمال همچنان ممنوع است.

شایان ذکر است تا این لحظه، این طرح مورد اشکال کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و  مقرر شده است تا دانشگاه‌های کشاورزی و منابع طبیعی کشور با انجام کار کارشناسی، بار دیگر نظرات‌شان را به کمیسیون کشاورزی ارائه دهند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.