کد خبر : 23139
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
117 views

با حضور معاون رئیس جمهور انجام شد؛ ️

تفاهم‌نامه ساخت ۷ هزار مسکن جامعه ایثارگران مازندران

تفاهم‌نامه ساخت ۷ هزار مسکن جامعه ایثارگران مازندران
تفاهم‌‌نامه همکاری ساخت و تامین مسکن برای هفت هزار نفر از ایثارگران مازندران با حضور معاون رئیس جمهور، استاندار و مدیرانی استانی منعقد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ ظهر امروز در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران تفاهم‌‌نامه همکاری ساخت و تامین مسکن برای ۷ هزار نفر از ایثارگران مازندران بین معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان امضاء شده است.

این تفاهم‌نامه در راستای تفاهم‌نامه بین وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تفاهم‌نامه‌ای ۲۱ ماده‌ای در تاریخ دوم مهر ماه ۱۴۰۳ است که به موجب آن با استفاده حداکثری از ظرفیت این دو نهاد، «تامین مسکن مشمولین قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران» اجرایی می‌شود.

این تفاهم‌نامه به امضای مدیران کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ‌بنیاد شهید و امور ایثار گران و نماینده استاندار مازندران در امر ایثارگری رسیده است که باید طی دو سال به سرانجام برسد.

هفته گذشته فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی و سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند که به موجب آن با استفاده حداکثری از ظرفیت این دو نهاد؛ «تامین مسکن مشمولین این قانون»، اجرایی می‌شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، گفت: در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به این نکته توجه کرد که بزرگ‌ترین حادثه دوران خلقت حادثه عاشورا است که بزرگ‌تر از آن نداشته و نداریم، طبق گفته پیامبر اکرم (ص) امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و بعد از بیش از هزار و ۴۰۰ سال از واقعه عاشورا ببش از ۲۰ میلیون نفر در اربعین حسینی شرکت کردند که بزرگ‌ترین گردهمایی تاریخ خلقت بشریت محسوب می‌شود.

سعید اوحدی اظهار کرد: ما در استان مازندران شهدای زیادی داریم. زمانی که خدمت مقام معظم رهبری رسیده و گزارش عملکرد خود را ارائه دادیم، ایشان فرمودند که ما در قبال جامعه ایثارگری دو رویکرد داریم، در ابتدا رویکرد ظاهری که مهم است و دیگری رویکرد باطنی که جوهره اصلی آن محسوب می‌شود، روزمره‌گی و غفلت نباید ما را از نورانیت و برکت جامعه ایثارگری دور کند.

وی بیان کرد: اگر ارزش‌های کربلا در طول تاریخ جاودان ماند به این دلیل بود که اجازه ندادند تحریف شود و باعث این اجتماع بزرگ در مراسم اربعین حسینی بود.

این مسئول افزود: اولین تفاهم‌نامه دولت چهاردهم که در کابینه به امضا رسید، تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزیر راه و شهرسازی بود که در تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.