کد خبر : 21962
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
113 views

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران خبر داد:

«تهاتر» گزینه پیش روی کارفرمایان بدهکار به تامین اجتماعی مازندران

«تهاتر» گزینه پیش روی کارفرمایان بدهکار به تامین اجتماعی مازندران
مدیر کل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به رقم سنگین بدهکاری برخی کارفرمایان بابت پرداخت نکردن حق بیمه کارکنان خود در این استان از پیشنهاد تهاتر اموال به عنوان راهکاری برای پرداخت بدهی این افراد به تامین اجتماعی خبرداد.


به گزارش تیتر شمال؛ حسن فلاح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر کارفرمایان مازندران ۲۴ هزار میلیارد ریال به تامین اجتماعی بابت حق بیمه بدهکار هستند.

وی شهرداری ساری با بیش از ۶ هزار میلیارد ریال، شهرداری قائمشهر با یک هزار میلیارد ریال، ‌ شرکت نساجی مازندران با یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، ‌ شرکت توزیع برق با ۶۰۰ میلیارد ریال، ‌ واحد تولیدی چیت سازی بهشهر با ۴۰۰ میلیارد ریال را به عنوان اَبربدهکاران تامین اجتماعی در مازندران اعلام کرد.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران ادامه داد:‌ در ۲ سال اخیر تلاش ها و جلسات متعددی برای وصول مطالبات این اداره کل از مجموعه های بدهکار انجام شد که تقسیط بدهی شهرداری ساری در ۶۰ قسط و پرداخت ماهانه ۸۰ میلیارد ریال از آن جمله بود که بعد از چند ماه پرداخت اقساط این روند متوقف شده است.

وی گفت: البته شهرداری ساری سعی کرده است حق بیمه های جاری را پرداخت کند تا با انباشت بدهی های خود با تامین اجتماعی مواجه نشود.

به گفته فلاح برای رفع مشکلات کارفرمایان بدهکار به تامین اجتماعی موضوع تهاتر اموال مطرح و در حال اجرا است به طوریکه شهرداری بابلسر برای ۳۰۰ میلیارد بدهی خود به این اداره کل یک واحد آپارتمان به همین ارزش ریالی داده است.

وی اظهار داشت:‌ همچنین شهرداری قائمشهر بابت بدهی هزار میلیارد ریالی به تامین اجتماعی مازندران در قالب تهاتر اموال چند ملک را پیشنهاد داده است که مراحل بررسی و قیمت گذاری در حال انجام است.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران گفت: مجموع درآمد ماهانه تامین اجتماعی مازندران ۱۶ هزار میلیارد ریال در حالی که میزان پرداخت ماهانه حقوق مستمری بگیران استان ۲۱ هزار میلیارد است.

وی توضیح داد:‌ البته این میزان پرداختی های ماهانه به غیر از پرداخت بابت هزینه درمان بیمه شدگان است.

بنا به داده های آماری اداره کل تامین اجتماعی مازندران، میانگین کشوری بیمه شده این سازمان ۵۵ درصد است که این رقم در مازندران بیشتر از میانگین کشوری و ۶۳ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۸۰ هزار نفری استان زیر پوشش این نوع بیمه هستند.

از جمعیت سه میلیون و ۲۸۰ هزار نفری مازندران بیش از یک میلیون و ۶۴۴ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند و همچنین تعداد مستمری بگیران استان حدود ۳۹۲ هزار نفر است.

از جمعیت بیمه شده تامین اجتماعی مازندران ۷۱۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و حدود ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده اجباری و ۲۸۰ هزار نفر نیز بیمه آنها خویش فرما است که این استان از حیث تعداد بیمه شده و مستمری بگیر مقام نهم در بین ۳۳ اداره کل تامین اجتماعی در استان ها را دارد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.