کد خبر : 22393
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
107 views

رئیس مدیریت راه‌های اداره کل راهداری مازندران خبر داد:

ثبت تخلف سرعت افزون بر ۲۶۸ هزار وسیله نقلیه در مازندران

ثبت تخلف سرعت افزون بر ۲۶۸ هزار وسیله نقلیه در مازندران
رئیس مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: ثبت تخلف سرعت بیش از ۲۶۸ هزار وسیله نقلیه در مرداد ماه امسال در مازندران انجام شده است.


به گزارش تیتر شمال؛  علی صادقی روز پنجشنبه در گفتگویی اعلام کرد: براساس آمار به دست آمده از سامانه‌های ثبت تخلف سرعت بیش از ۲۶۸ هزار وسیله نقلیه با سرعت غیرمجاز در مرداد ماه امسال انجام شده که این عدد معادل حدود نیم درصد از ترددها است.

وی افزود: مطالعات تصادفات نشان دهنده این است که سرعت غیرمجاز یکی از دلایل اصلی تصادفات در استان مازندران است، بنابرین کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان به ویژه سرعت غیرمجاز در محورهای استان می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از وقوع تصادفات با شدت بالای منجر به فوت و جرح داشته باشد.

صادقی گفت: این اداره کل محورها و مقاطع پرحادثه را به سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور مجهز کرده است و از کلیه کاربران جاده‌ای تقاضا داریم در تمامی طول مسیر با رعایت سرعت مجاز تردد نمایند تا ایمنی تردد خود و سایر رانندگان را حفظ کرده و به سلامت به مقاصد خود برسند.

در حال حاضر ۱۳۶ سامانه به بهره برداری رسیده و طی سال جاری نیز توسعه این سامانه در دستور کار اداره مدیریت راه‌ها قرار دارد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.