کد خبر : 22341
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
118 views

در نشست خبری اشکواره حسینی اعلام شد؛

حضور وزیر ارشاد در اختتامیه اشکواره حسینی

حضور وزیر ارشاد در اختتامیه اشکواره حسینی
اختتامیه هفتمین اشکواره حسینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مازندران برگزار می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ نشست خبری و جلسه هم‌اندیشی اختتامیه هفتمین اشکواره ملی، فرهنگی و هنری حسینی با حضور حجت‌الاسلام حسین‌زاده برسمنانی امام جمعه امامزاده عبدالله، رئیس شورای سیاست‌گذاری اشکواره حسینی و دبیر اشکواره و جمعی از عوامل اجرایی در سالن کنفرانس دانشگاه شمال برگزار شد.

دبیرکل همایش ملی و فرهنگی و هنری اشکواره حسینی در این جلسه گفت: افتتاحیه همایش ملی و فرهنگی و هنری اشکواره حسینی روز پنجشنبه هشت شهریورماه در آستان مقدس امام‌زاده ابراهیم شهرستان آمل برگزار شد و در مجتمع‌های فرهنگی شهرستان‌ها نمایش، شب شعر و نمایشگاه عکس برگزار می‌شود و این روند تا ۱۴ شهریورماه ادامه دارد.

امید خزر به تعداد بالای شرکت‌کنندگان این دوره از همایش ملی و فرهنگی و هنری اشکواره حسینی اشاره کرد و افزود: به مثابه دوره‌های پیشین آثارهای بسیاری از سوی هنرمندان به دبیرخانه ارسال شد و در بخش عکس ۳ هزار و ۱۸۵ اثر از سوی ۴۷۳ شرکت‌کننده دریافت مورد داوری قرار گرفت.

وی بیان کرد: در بخش شعر با استقبال بی‌نظیر شاعران مواجه شدیم و با شرکت بیش از ۵۰۰ شاعر از سراسر کشور، حدود یک هزار و ۲۰۰ اثر دریافت شد که برخی از شاعران شرکت‌کننده در ایام ماه رمضان در بیت رهبری شعر سرودند که این موضوع باعث بالا رفتن سطح آثار و وزن رقابت‌ها می‌شود.

خزر ادامه داد: در بخش نمایش ۲۷ اثر دریافت شد که از این تعداد هفت اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند و در بخش کودک و نوجوان نیز بیش از ۴۰۰ اثر دریافت شده و همچنان داوری‌ها ادامه دارد.

دبیرکل همایش اشکواره حسینی تصریح کرد: تمامی هماهنگی‌ها برای مراسم اختتامیه روز پنج‌شنبه ۱۵ شهریورماه انجام شده و در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد و محسن برمهانی معاون سیما سازمان صداوسیما حضور دارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش ملی و فرهنگی و هنری اشکواره حسینی نیز گفت: این دوره از همایش ملی و فرهنگی و هنری اشکواره حسینی در ۶ بخش عکس، شعر، رسانه، داستان کوتاه، نمایش و کودک و نوجوان برگزار شده که تا به این لحظه بدون حمایت مالی هیچ دستگاهی اشکواره را پیش برده‌ایم.

حسین جوادی خاطر نشان کرد: کار اشکواره حسینی کار شخصی نیست و ما با تعدادی از هنرمندان برجسته ملی سروکار داریم که جزء بهترین‌های کشورهستند و برخی نیز در جشنواره فجر مقام آورده‌اند.

وی تصریح کرد: این هنرمندان به اشکواره آثار برجسته‌ای را ارسال کردند و به همین جهت باید سطح برگزاری اختتامیه هفتمین دوره اشکواره حسینی درحد همایش‌های ملی برگزار شود که نیازمند حمایت مسئولان استانی و شهرستانی هستیم.

معاون سیاسی فرمانداری آمل نیز گفت: ما باید در زمینه‌های فرهنگی تلاش کنیم و سعی کنیم شور حسینی را به شعور حسینی تبدیل کنیم. وقتی کارها همراه با شعور باشد پایدار می‌ماند.

رجبعلی فضل‌الله‌نیا ادامه داد: امروز در جهان اسلام حوادث تلخی رغم می‌خورد و وقتی خبرها را با دقت می‌خوانیم و به آمار مردم بی‌گناه غزه نگاه می‌کنیم ۶۹ درصد کشته‌شدگان زنان و کودکان مظلوم هستند و همه‌ اینها نشات گرفته از کسانی است که آمده‌اند مسیر اسلام و انقلاب را عوض کنند و ما باید با فرهنگ‌سازی و برپایی این نوع همایش‌ها وحدت و یکپارچگی و هدف اصلی واقعه کربلا را به گوش جهانیان برسانیم.

دبیر بخش رسانه اشکواره حسینی نیز گفت: در بخش رسانه آثارهای بسیار خوبی در بخش شهدای خدمت از سراسر کشور داشتیم و به دلیل سطح بالای آثار رقابت‌ها نزدیک است و همچنان داوری‌ها ادامه دارد.

روزبه نصیری افزود: در این دوره از اشکواره حسینی بیش از ۱۰۰ آثار دریافت شده که ۴۲ اثر به مرحله نهایی راه یافت که این آثار از لحاظ زمانی و محتوا و کیفیت مورد داوری قرار می‌گیرد.

افسر امیرصادقی دبیر بخش داستان کوتاه اشکواره حسینی نیز از کیفیت بالای آثارهای ارسالی در دو سطح بزرگسال و دانش‌آموزی به دبیرخانه خبر داد و گفت: در هفتمین اشکواره حسینی  ۴۰۰ اثر خوب و فاخری رسید که از این تعداد ۵۰ اثر در مرحله اول داوری انتخاب شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.