کد خبر : 21045
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
107 views

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

حل مشکل آسانسور و فاضلاب مسکن مهر نکا تا پایان تابستان/۲۱ هزار واحد مسکونی در مازندران افتتاح شد

حل مشکل آسانسور و فاضلاب مسکن مهر نکا تا پایان تابستان/۲۱ هزار واحد مسکونی در مازندران افتتاح شد
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه تاکنون ۲۰ هزار و ۸۷۸ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده است؛ گفت: برای بلوک‌های فاقد آسانسور مسکن مهر نکا آسانسور خریداری شده است و ظرف دو تا سه ماه آینده نصب خواهد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ علی دیوسالار بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دولت سیزدهم یک دولت ویژه و خاص بود که کارهای نشدنی را ممکن کرد.

وی افزود: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار  واحد مسکونی در دولت سیزدهم در کشور افتتاح شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد: قرار شد تا در برنامه چهار ساله دولت سیزدهم ۱۶۴ هزار واحد مسکونی در استان مازندران در قالب نهضت ملی مسکن احداث شود که عملیات اجرایی ۶۲ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی آغاز و تاکنون ۲۰ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی تا به امروز به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول ادامه داد: تاکنون ۲۰ هزار و ۸۷۸ واحد مسکونی در قالب‌های روستایی، بازآفرینی، خودمالکی و حمایتی در حوزه مسکن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران عنوان کرد: علاوه بر فعالیت ۴۰ هزار مهندس در نظام مهندسی بسیاری از امورات آنان نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسئول اعلام کرد: از ۶۳ شهر مازندران تا کنون ۴۰ شهر دارای طرح جامع مصوب بوده و در ۱۷ شهر نیز طرح جامع و تفصیلی در دست تهیه است.

دیوسالار تاکید کرد: طرح تفصیلی مرکز مازندران نیز پس از پنج سال به اتمام رسید و ابلاغ شد.

وی افزود: در دولت سیزدهم بیش‌ از ۲ هزار و ۷۰۰ پرونده در قالب جلسات کمیسیون ماده پنج بررسی شد که عمدتاً با موضوع تغییر کاربری و افزایش تراکم بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اذعان کرد: طی دولت سیزدهم، ۳۱ کیلومتر تعریض راه اصلی به ارزش ۴۸۰ میلیارد تومان پایان یافت و ۲۶ کیلومتر تعریض راه اصلی نیز به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در دست احداث است.

این مسئول ادامه داد: طی این مدت، سه دستگاه پل از جمله پل روی زمین مانده ۱۲ ساله فرح‌آباد ساری، عبدالله آباد باند شمالی و پل انگتارود به ارزش مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان احداث شد.

دیوسالار گفت: راه و شهرسازی مجری بسیاری از ساختمان‌های اداری از جمله بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها است که در زمان دولت سیزدهم پروژه‌های متعددی به بهره‌برداری رسیده است.

وی اشاره کرد: در دولت سیزدهم، رفع تصرف اراضی در قالب ۸۴ قطعه قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در خصوص مشکل آسانسور و خدمات زیربنایی مسکن مهر نکا، مطرح کرد: مشکلات سابق حوزه مسکن قطعا در پروژه‌های جدید وجود نخواهد داشت و قول می‌دهیم که مشکل فاضلاب مسکن مهر نکا تا پایان شهریور امسال مرتفع شود.

این مسئول تصریح کرد: اکنون ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه فاضلاب مسکن مهر نکا دیده شده و به زودی عملیات اجرایی شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه، آغاز خواهد شد.

دیوسالار گفت: برای بلوک‌های فاقد آسانسور مسکن مهر نکا آسانسور خریداری شده است و ظرف دو تا سه ماه آینده نصب خواهد شد.

وی افزود: چهار پویش جوانی جمعیت در استان تاکنون برگزار شده که ۳۴۷ خانوار را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، مهم‌ترین چالش حال حاضر طرح نهضت ملی مسکن را کمبود زمین دانست و گفت: احداث مسکن در اراضی درجه یک محدودیت دارد و ضوابط بلندمرتبه سازی برای پنج شهر محمودآباد، بابلسر، تنکابن، چالوس و سرخرود مصوب شده و برای سایر شهرها در دست پیگیری است.

دیوسالار گفت: در سفر دوم رئیس جمهور بیش از ۳ همت اعتبار برای ۱۱ پروژه تعیین اعتبار شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.