کد خبر : 20194
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
121 views

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران عنوان کرد:

حمایت از کشت گیاهان دارویی گامی موثر برای رونق اقتصادی مازندران

حمایت از کشت گیاهان دارویی گامی موثر برای رونق اقتصادی مازندران
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران گفت: حمایت از کشت گیاهان دارویی می‌تواند به رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال برای جوانان کمک کند.


به گزارش تیتر شمال؛  در جلسه‌ای با حضور بابک مومنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، محمد آهنگران، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران و جمعی از شرکت های فعال حوزه گیاهان دارویی، به منظور برنامه‌ریزی برای کشت این محصولات در استان، نیازها و ظرفیت‌های خرید گیاهان دارویی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، بر شناسایی بازارهای گیاهان دارویی در استان مازندران و همچنین شناسایی کارخانه‌ها و خریداران این محصولات تأکید شد. همچنین، در خصوص نیازها و ظرفیت‌های تولید گیاهان دارویی در استان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

آهنگران در این جلسه با بیان اینکه گیاهان دارویی از جمله محصولات با ارزش افزوده بالا هستند، گفت: «حمایت از کشت این محصولات می‌تواند به رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال برای جوانان کمک کند.»

مومنی نیز با اشاره به ظرفیت‌های مناسب استان مازندران برای کشت گیاهان دارویی، اظهار داشت: «ما آمادگی داریم از کشاورزان و فعالان این حوزه در زمینه تولید و فرآوری این محصولات حمایت کنیم.»

در این جلسه ضمن بررسی میزان برداشت کلزا و وضعیت سیلوهای خرید، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برداشت گندم نیز انجام شد. خوشبختانه شاهد برداشت مطلوب کلزا در دیمزارهای استان بودیم و سیلوها نیز آمادگی لازم برای ذخیره‌سازی گندم را دارند.

همچنین مقرر گردید متقاضیان دریافت تسهیلات خرید ادوات کشاورزی از جمله بوجار، در اسرع وقت از سوی مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها معرفی شوند. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای حمایت از کشاورزان، تسهیلات خرید ادوات کشاورزی را به عنوان یکی از خدمات خود در زنجیره تولید با شرایط ویژه ارائه می‌دهد. این تسهیلات به صورت اقساط بلندمدت و با سود ۴ درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.